![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() Ik vraag me af wat het verschil is tussen een gewone en een kr motor? Scheelt dat veel??
__________________
Driving: Scirocco GTX 16v 1986 Golf 7 1.6 TDI (Lease) Old Car: Golf 2 GTI 1984 Golf 3 TDI 140pk 1997 (Chipped) Audi A4 Avant Pro Line TDI 2005 |
#2
|
|||
|
|||
![]() KR: Dikkere inlaat, geen kat, gewijzigde inj, andere nokkenasen. verschil met PL =10 pk
|
#3
|
|||
|
|||
![]() Oh ja, volgende keer kun je natuurlijk ook de zoek funktie gebruiken op dit forum
![]() |
#4
|
||||
|
||||
![]() Wat versta je onder een "gewone" motor? Een KR is ook een gewone motor
![]() |
#5
|
||||
|
||||
![]() Een kr heeft ook niet altijd dikke inlaat buizen
![]() |
#6
|
||||
|
||||
![]() Een gewone bedoel ik een standaard golf motor die dus geen KR heeft. Dus in principe zijn het de 10 PK die het doen voor zo een KR motor. Kun je dat dan zelf aanpassen of is dat onmogelijk?
__________________
Driving: Scirocco GTX 16v 1986 Golf 7 1.6 TDI (Lease) Old Car: Golf 2 GTI 1984 Golf 3 TDI 140pk 1997 (Chipped) Audi A4 Avant Pro Line TDI 2005 |
#7
|
|||
|
|||
![]() De KR heeft bijvoorbeeld een andere benzine injectie.
Welk type motor wil je aanpassen, want standaard kan een *standaard* golf zoals jij dat noemt uitgerust zijn met verschillende typen motoren |
#8
|
||||
|
||||
![]() Zie ik daar 82 kW staan?
Je bedoelt toch niet wat het verschil is tussen een 8v en een 16v?
__________________
I'm trying to see things from YOUR perpective.... But I can't get my head that far up my ass! ![]() |
#9
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Nee, dat is me wel duidelijk. Maar een tijdje terug vertelde iemand mij vol trots dat hij een kr motor had. Dus vroeg ik me af of dat wel zo speciaal is. Kan het dan zijn dat er een GTI 8v KR is?
__________________
Driving: Scirocco GTX 16v 1986 Golf 7 1.6 TDI (Lease) Old Car: Golf 2 GTI 1984 Golf 3 TDI 140pk 1997 (Chipped) Audi A4 Avant Pro Line TDI 2005 |
#10
|
||||
|
||||
![]() Quote:
![]() |
#11
|
||||
|
||||
![]() ff voor de duidelijkheid, kr is de code van een bepaald type 1.8 16v motorblok.
Zo heeft elke motor een aparte code, zoals nz, dx, ev, pl, kr, 9a, aba, abf, agu om maar wat te noemen.. Aan deze code kan je dan de specificaties afleiden, zoals vermogen, koppel, maar ook gebruikt injectiesysteem ed. de KR is een 1.8 16v, 139pk, mechanische injectie (k-jetronic) |
#12
|
||||
|
||||
![]() en om het nog een stapje ingewikkelder te maken heb je ook nog verschillen in de -kr blokken zitten
![]()
__________________
- VW Golf II '89 ex 16v > 20vt k04 - Audi A3 8p '04 1.9 TDI - Seat Arosa S '03 1.4 - VW Caddy 3k '10 1.9 TDI http://www.krasendeukservice.nl |
#13
|
||||
|
||||
![]() Joa, die codes ken ik. Ik dacht dat kr voor iets extra's was, voor extra KR-acht of zo.. maar het is gewoon de code.. Is wel een krachtige motor dan, 139 pk
![]() Ik heb er maar 112.. ![]()
__________________
Driving: Scirocco GTX 16v 1986 Golf 7 1.6 TDI (Lease) Old Car: Golf 2 GTI 1984 Golf 3 TDI 140pk 1997 (Chipped) Audi A4 Avant Pro Line TDI 2005 |
#14
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Ik heb het hier alleen over Europese auto's :p |
#15
|
||||
|
||||
![]() En zelfs daarin zit er verschil, bijvoorbeeld een Belgische 16v kr- uit de Corrado.
__________________
- VW Golf II '89 ex 16v > 20vt k04 - Audi A3 8p '04 1.9 TDI - Seat Arosa S '03 1.4 - VW Caddy 3k '10 1.9 TDI http://www.krasendeukservice.nl |