![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]() Hey mensen,
Wat is de perfect Et-Waarde om zo laag mogelijk te gaan zonder dat je banden veel aanlopen? Lieft 15 inch. En zonder dat je de wielkasten moet uitrollen?
__________________
AOW ---> Auto Onvriendelijke Woonwijk ![]() Ex, Golf 3 1.8 GT '92, R.I.P Ex, Polo 1.3 Sprinter '88, SOLD Ex,Golf 2 GTI 1.8 8V '89, SOLD Ex Golf 2 1.3 CL '89 , SOLD Ex, Jetta 2 1.6 GL '91, SOLD Golf 2 1.3 CL '91 DAILY..op C2's.. |
#2
|
|||
|
|||
![]() Je kan 'n zo laag mogelijke ET-waarde nemen als jij wilt. Stugge schroefset lekker wat ruimte tussen de wielkast en band houden en dan kan alles
![]() Mocht je echt goed laag willen dan is een et waarde rond de 35 en 38 het beste ![]()
__________________
Golf 3 2.8 VR6 Highline 1997 Golf 5 2.0 GTI AXX 2005- JD Stage 2 - Carbonio - 3.5inch downpipe+kat - 300pk Last edited by T!m : 08-09-2008 at 19:10. |
#3
|
||||
|
||||
![]() Ik rij momenteel 5,5x15 et 38 volvo staal, met de schroefset maximaal. Hiervoor had ik 5,5x15 et 45, paste nog makkelijker
![]()
__________________
'86 Jetta 1.6 TD '85 Golf 1.6 GTD '82 Bus D '67 1600A Limousine |
#4
|
|||
|
|||
![]() Ik snap dus totaal niks van die Et-Waardes
![]() Vandaar dat ik het hier vraag. Dus met ET 35/38/45 kan je goed laag? En je hebt dan geen probleem dat de velg tegen de schroefset aankomt? Verder wil ik getrokken bandjes hebben en dacht aan de voor 8j velgen en achter 8,5j.
__________________
AOW ---> Auto Onvriendelijke Woonwijk ![]() Ex, Golf 3 1.8 GT '92, R.I.P Ex, Polo 1.3 Sprinter '88, SOLD Ex,Golf 2 GTI 1.8 8V '89, SOLD Ex Golf 2 1.3 CL '89 , SOLD Ex, Jetta 2 1.6 GL '91, SOLD Golf 2 1.3 CL '91 DAILY..op C2's.. |
#5
|
|||
|
|||
![]() Heb lichtmetaal 7J 15inch ET38 met 195/45 en die lopen niet aan
En nu zit er 6J 185/70 14inch met ET38 onder en die lopen voor wel aan Dus met de goede ET ben je er nog niet,je moet ook de juiste band hebben |
#6
|
|||
|
|||
![]() Komen platte bandjes om. En getrokken dus dat zit wel goed. Maar wil het liefst niets aan de wielkasten doen. Met maximaal insturen mogen ze wel wat aanlopen.
__________________
AOW ---> Auto Onvriendelijke Woonwijk ![]() Ex, Golf 3 1.8 GT '92, R.I.P Ex, Polo 1.3 Sprinter '88, SOLD Ex,Golf 2 GTI 1.8 8V '89, SOLD Ex Golf 2 1.3 CL '89 , SOLD Ex, Jetta 2 1.6 GL '91, SOLD Golf 2 1.3 CL '91 DAILY..op C2's.. |
#7
|
|||
|
|||
![]() Als je et 38 neemt, moetje niet breder gaan dan 7.5j. Anders ben ik bang dat je tegen je veerpoot aan zit.
__________________
Golf 3 2.8 VR6 Highline 1997 Golf 5 2.0 GTI AXX 2005- JD Stage 2 - Carbonio - 3.5inch downpipe+kat - 300pk |
#8
|
||||
|
||||
![]() En waarmee wil je zo laag gaan
![]()
__________________
Bmw e61 530d touring |
#9
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Ga dan eerst eens lezen wat de et-waarde precies inhoud, et waarde hangt altijd samen met de breedte van de velg, je kunt 4,5j velgjes plaatsen met een giga lage et, dat zal altijd wel passen... Et-waarde alleen zegt helemaal niks.. ![]()
__________________
Mijn project, '77 audi 50 Quote:
|
#10
|
||||
|
||||
![]() Idd, staan genoeg topics hier over ET waarde.
|
#11
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Met een Golf2 ![]() ![]() Quote:
Heb het al eens doorgelezen. Is me al eens uitgelegd enz. Maar snap er gewoon totaal niks van ![]() ![]()
__________________
AOW ---> Auto Onvriendelijke Woonwijk ![]() Ex, Golf 3 1.8 GT '92, R.I.P Ex, Polo 1.3 Sprinter '88, SOLD Ex,Golf 2 GTI 1.8 8V '89, SOLD Ex Golf 2 1.3 CL '89 , SOLD Ex, Jetta 2 1.6 GL '91, SOLD Golf 2 1.3 CL '91 DAILY..op C2's.. |
#12
|
||||
|
||||
![]() |
#13
|
|||
|
|||
![]() even geknipt en geplakt !
De ET-waarde staat voor het Duitse "Einpresstiefe", oftewel wielbolling. Een velg bestaat uit 2 delen, namelijk een deel waar de band op gemonteerd zit en de schijf die ervoor zorgt dat het wiel (band plus velg) aan het voertuig gemonteerd kan worden met wielbouten of wielmoeren. Wanneer de schijf in het midden van de velg geplaatst is, spreekt men van ET 0 (mm). Zowel aan de binnenzijde, als de buitenzijde is dan evenveel ruimte. Om slijtage te verminderen dient het wiel zo goed mogelijk boven het |wiellager gecentreerd te worden, de ET-waarde is dan gelijk aan de afstand tussen wiellager en bevestigingsplaats. Er zijn auto’s met een gemiddelde ET-waarde 35, een lage ET-waarde zoals ET 15 tot 28 en er zijn auto’s met een hoge ET-waarde vanaf ET 40 tot 58. VW Golf type 3 heeft bijvoorbeeld een gemiddelde ET-waarde (ET 35), BMW heeft in veel gevallen (5 en 7-serie) een lage ET-waarde (ET 15 of ET 20) en Opel heeft net als veel Japanse auto’s een hoge ET-waarde ET 49+. Hoe lager de ET-waarde van de velg, hoe verder het wiel naar buiten komt te staan. Als de ET-waarde van de wielophanging 35 is en je monteert velgen met een waarde van ET 10, dan komt het wiel 25 mm te ver naar buiten te staan. Gemiddeld genomen is een ET-afwijking van 5 mm acceptabel. (let even op "golf type 3")
__________________
Audi 100 '81 (2.0D > 2.1 turbo benzine project ![]() Golf 4 variant (tzt on air ![]() Skoda Yeti 1.8TSI 4X4 (hoog is het nieuwe laag... ![]() |