![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]() Hallo,
Kan iemand mij vertellen waarom een verlagingsset voor een gewone polo coupe niet op een G40 past. Ik rij zelf met KW variant 2 op me G40 en heb daar dus geen last van. Maar me broertje heeft liever een vaste set onder ze G40 omdat hij een kw schroefset teveel geld vind. (begrijpelijk voor een 6 vwo'er met alleen een bijbaantje) Nou kwam hij naar mij toe met deze site, KLIK En hij had zijn oog laten vallen op de 80/80 van weitec. Alleen als je bij details kijkt staat er bijna onderaan. Nicht fur G40 modelle. Terwijl de 80/60 set van powertec wel onder een G40 mag/kan. Waar zit dit verschil? Gr, Pim en martijn. |
#2
|
||||
|
||||
![]() Er zit eigenlijk gen verschil in, maja omdat een g40 een sneller model is, hebben ze misschien geen TUV voor de g40 ofzo?
Normaal gezien geen verschil tussen g40 en gewoon...
__________________
Mijn project, '77 audi 50 Quote:
|
#3
|
|||
|
|||
![]() Dus ik kan zo'n set er gewoon bij me broertje onder zetten. of kan het daar niet tegen ofzo.
|
#4
|
||||
|
||||
![]() Volledige verlaging G40/normale polo is gelijk. Het 'kan' er echt wel tegen, qua levensduur zal het niets uitmaken. enige verschil is de iets grotere massa van de G40 op de vooras (lader/intercooler/etc.)
In Duitsland zit je zoals Berserker aangeeft met TUV goedkeuringen. In NL niet.
__________________
v40 d4 r-design 2014 Volvo 244 gl 1978 Volvo 780 Bertone 1987 Mini 1275 1977 Mini 1000 1987 |
#5
|
|||
|
|||
![]() Dan praat je over enkele kilo's. Want het zal toch niet zo zijn dat die auto dan nog dieper komt te liggen. Want 80/60 is toc al behoorlijk laag.
|
#6
|
||||
|
||||
![]() het zal max. een kilo of 20 zijn. Veel dieper komt de auto daardoor niet te liggen nee..
Ik doelde ook alleen op het TUV verhaal, de verlagingsset kan je echt probleemloos monteren. 80/60 is in combi met 13" wel erg laag. Hoop voor je broertje dat het 14" is dat onder de auto komt/zit ![]()
__________________
v40 d4 r-design 2014 Volvo 244 gl 1978 Volvo 780 Bertone 1987 Mini 1275 1977 Mini 1000 1987 |
#7
|
||||
|
||||
![]() -OFF-TOPIC- Ik had mijn polo ook 80/80 verlaagd met een weitech setje. Was echt veels te laag, kon nergens meer komen ook niet schuin over drempels enz. Was echt kut en zonde van moeite, energie en geld...
Ik woon dan wel in Haarlem waar ze van drempels een hobby hebben gemaakt... ![]() |
#8
|
|||
|
|||
![]() 13'' ats classic 7 en 8j.
Hier in maasland vinden ze het ook geil die drempels. Maar ik heb een voordeel. Mijn opa zit in het bestuur vant dorp. En die heeft geregeld dat de drempels minder stijl zijn gemaakt. Mijn wagen ligt met ze KW variant 2 ook zeer laag met dezelfde velgen als met broertje. En als ik omrij hoef ik maar een drempel te pakken wel beetje schuin maar verder geen probleem. |
#9
|
||||
|
||||
![]() maasland?? Superdichtbij mij! Ik wil je G60 wel eens een keertje zien als hij het weer doet!
__________________
v40 d4 r-design 2014 Volvo 244 gl 1978 Volvo 780 Bertone 1987 Mini 1275 1977 Mini 1000 1987 |
#10
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Mijn golf1 zat ook een schroefset onder en die lag nog wel lager dan 80/80 (helemaal met 13" tegenover standaard 14" van de polo). Met de golf ging alles goed (wel schuin) maar die polo was echt drama. Volgens mij zit het spruitstuk van een polo lager oid. (is alweer jaren geleden, weet 't niet meer zo goed ![]() |
#11
|
|||
|
|||
![]() standaard polo iig g40, heeft 13'' bbs. De uitlaat is idd wel anders tov een golf. Bij een polo gaat die namelijk onder de achteras door, wat hem lager doet hangen. De uitlaat raakt ook meestal de drempel en niet de carosserie zelf. Dat is bij mij iig het geval.
|
#12
|
||||
|
||||
![]() Ik heb zelf ook 80/80 onder mijn polo en dat is best te doen... Heb er ook ATS Classic onder zitten 7j en 8j met 175/50/13 banden eronder.
Je moet wel wat aan de wielranden doen voor de achterste velgen.
__________________
Quote:
|
#13
|
|||
|
|||
![]() .
__________________
Caddyke...... Last edited by Sjon : 28-10-2015 at 13:18. |