![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() Had laatste maanden enorm last met men linker rem,werkte stukken minder goed, tot op week geleden de velg enorm warm werd (je leest het goed)
Het remblok sleepte dus, hebben ontlucht, hielp niets, en dan gewoon de blokjes losgehaald,die waren zo gaar als het maar kon ![]() rechts is alles ongeveer ok. Wat zou ik nu beter doen nieuw setje remschijven halen voor links& rechts(zelfde type alsk nu heb) + nieuwe blokjes, of kijken voor golf2 2nd hands setje van 8V ofzo? of enkel men linkerremschijf vervangen door identieke 2nd hands(golf1 1600 diesel) hopelijk kan iemand mij helpen. ps,verduidelijkende pics: Duidelijke inslijting zicht/voelbaar binnekant van de schijf zit zeker 1cm corrosie |
#2
|
||||
|
||||
![]() wat ikzelf had gedaan is gewoon een nieuw setje schijven en blokjes.... ben je er weer voor een hele poos vanaf... maar opzich is het ook geen probleem als je 1 schijf vervangt als de andere nog goed is
en remmerij van een golf 2 past niet ![]()
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#3
|
||||
|
||||
![]() ze kunt ze ook aflaten draaien ,
alls de diktu maar goed is , zijn ze weer als nieuw , en nieuwe blokken erop, kun jij weer veilig rijden , succes gooigolf |
#4
|
||||
|
||||
![]() Je zou de onderdelen ook gangbaarder kunnen maken door er kopervet tussen te smeren ( of heb je daar speciaal vet voor nodig?), althans dat heb ik gedaan.
Verder: Zijn je hoezen van de remcilinders nog wel heel? Misschien zijn je cupjes wel versleten? Zodat je zuigers na het remmen niet meer terugkomen.
__________________
The best way is a VW Golf S16 ![]() |
#5
|
|||
|
|||
![]() ik zou ook het hele spul vervangen... en rene, golf 2 past wel... tenminste, ik heb het op mijn cabrio, van 8v gti!
|
#6
|
||||
|
||||
![]() Remschijven en blokken kosten geen drol dus lekker vervangen zou ik zeggen, en de remklauwen eens nakijken/schoonmaken
__________________
Golf 3 VR6 3.0 Compressor Golf 1 1.3 Carburateurs Golf Rallye Dailys: Phaeton W12 & T5GP California |
#7
|
||||
|
||||
![]() Quote:
oke.. mijn fout ![]() ![]()
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#8
|
|||
|
|||
![]() Quote:
golf2 heb een VWII remklauw en die past met adaptor platen anders kun je de klauw nergens achter haaken en wat de klauwen ven de foto betreft gewoon even GOED schoonmaken en nieuwe blokken en schijven er op |
#9
|
||||
|
||||
![]() Quote:
net nieuwe blokken en schijven gehaald, 78€ kwijt, morgen maak ik de klauwen schoon, komt allemaal goed ![]() |
#10
|
|||
|
|||
![]() Quote:
golf 2 heeft een VWII remklauw? ja dat staat er bij mij idd op ja... weet zeker dat het golf 2 is... en toch past het, rara ![]() |
#11
|
|||
|
|||
![]() Quote:
klop is ook eender alleen aan de fusee zit bij een golf 1 een aparte plaat waar de klauw aan komt en bij een 2 gelijk aan de fusee |
#12
|
||||
|
||||
![]() Quote:
heey goed man!!!
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#13
|
|||
|
|||
![]() Quote:
na 3x doorlezen denk ik dat ik snap wat je zegt... maar ik denk niet dat er bij mij met adapterplaten is gewerkt... weet ik bijna zeker eigenlijk... |
#14
|
|||
|
|||
![]() Quote:
![]() van een golf mk1 ![]() van een golf mk2 ![]() |
#15
|
|||
|
|||
![]() van melvin:
![]() beetje offtopic aant raken maar bert vind dat niet erg, die vind dit ook interessant... (zegt ie!) |
#16
|
||||
|
||||
![]() haha,ik vind alles intressant
![]() morgen schijven installen+blokjes |
#17
|
|||
|
|||
![]() Quote:
![]() hier nog iets zoek de verschillen links golf2 en rechts golf 1 met adapterplaat ![]() |
#18
|
||||
|
||||
![]() Back ontopic: Ik denk dat prioriteit nummer 1 de remklauw is, en niet de schijven/blokken. Het een is het gevolg van het ander, als ik het zo lees.
Klauw zit vast, remmen lopen aan, blokken en schijven vreten op. Als je niks aan de klauw doet gaat het nieuwe spul er weer net zo hard doorheen. Reviseren dat spul.
__________________
Quote:
|
#19
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Klauwen zijn inderdaad allemaal VWII klauwen. Alleen de geleider waar de blokken over schuiven is bij de Golf 1 los en bij de Golf 2 vast. De klauwen van een 1100-1300 Golf 1 zitten zo aan het fussee vast. Bij de montage van de VWII klauwen moeten die adaptors gebruikt worden. En over die schijven en blokken. Wat Stijn al zegt. De zuigers van de klauwen zitten gewoon vast. Het vuil hoopt zich aldoor maar op waardoor de zuigers steeds vaster gaan zitten en niet meer teruggetrokken worden door de rubbers. Zorg dus eerst voor je die blokken en schijven gaat monteren dat je je klauwen goed gangbaar maakt, of dat je een ander setje regelt! |
#20
|
|||
|
|||
![]() ja bert je laat het monteren toch? laat die jongen er ff goed naar kijken!!
offtopic: weet wel heel zeker dat het g2 gti is.. daarvoor heb ik ook de schijven en blokken besteld die er nu in zitten... |