![]() |
|
|||
|
|||
![]() Hallo Lui!
Ik zag dat een kameraad van mij zich hier aangemeld had (Polo 86c) en ik dacht laat ik ook maar eens wat posten. Afgelopen februari heb ik ook een polo gekocht, Polo Sprinter hij was prachtig mosgroen doordat hij een jaar voor de kant heeft gestaan. Maar starten rijden. Het is een model met Multipoint injectie. Naar een paar probleempjes (kopakkingkje vervangen, distributie, thermostaat, waterpomp, olie & luchtfilter, vloeistoffen rem schijven & blokjes) Rijdt hij weer best fijn (kost trouwens niks die onderdelen) Even een paar fototjes: aankoop: ![]() Beetje opgeleukt: ![]() ![]() ![]() Intussen zitten er al heuse echte POLO spatlappen achterop ![]() ![]() Kleine vraag is: is iemand bekend met het iets opkietelen van zo'n multipoint 1.3? dmv van een andere nokkenas of iets? er moet toch wel iets meer als 55 pk uit te halen zijn. Gr Simsken Last edited by Simsken : 12-10-2008 at 15:32. |
|
||||
|
||||
![]() volgens mij doe je het niet helemaal goed
![]()
|
|||
|
|||
![]() Ligt het aan mij of doen die foto's het niet?
En tuurlijk is er meer uit die 1.3 multipoint te halen. Dat is alleen afhankelijk van jou portomonee. Enkele opties zijn idd een andere nokkenas. (daar zit je al snel aan) Kop helemaal laten bewerken. (flowen, frezen, grotere kleppen etc.) Webers, ITB's of motorfietscarbs eraan hangen. 4-2-1 spaghetti erop. Maar ook kan je bijvoorbeeld andere zuigers drijfstagen en krukas monteren met een lichter vliegwiel. Dat icm het bovenstaande en mechanische ventielgetrieb moet wel van ze plekje af komen. bij 10.000 toeren ofzo. http://www.youtube.com/watch?v=jTO2...feature=related Gr Pim |
|
||||
|
||||
![]() Tja, dat zal de bedoeling wel zijn, om er een euro per omwenteling/min in te stoppen
![]() 3F nokkenasje er in, benzinedruk omhoog, G40 downpipe. Dan zit je aan ruim 80 pk. De nokkenas van de multipoint 1.3 is de allertamste van heel de VW serie. Dus met een beetje moeite ga je al een heel eind vooruit. WElkom, en ik ben ook benieuwd naar je auto. De foto's doen het bij mij ook niet.
|
|||
|
|||
![]() Precies wat martie zegt, met een beetje vindingrijk onderdelen zoeken. Krijg je een leuke vermogens winst.
|
|
||||
|
||||
![]() Auto gekocht van Joris toevallig?
|
|
||||
|
||||
![]() Grappig, een sprinter met injectie.
Meeste sprinters die ik ken, zijn van rond 1984/1985, met sleeptuimelaar kopje en carburateur.. De dealer zal in 1989 wel zo'n sticker pakketje zijn tegen gekomen en hoppa: Een sprinter! ( Sprinter was/is een 'PON' pakketje: alleen in Nederland verkocht, met ook alleen nederlandse folders van Pon, welke de dealers waarschijnlijk zelf mochten plakken: Stickers op de flank, Personal sportstuurtje, toerenteller en als ik het juist heb: grill met dubbele lampen )
|
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Mijn 86er Sprinter had geen toerenteller, wel dubbele lampen. En er zaten BBS wielen onder. Dit type: http://auto-diversen.marktplaats.nl...o_image=1#photo
|
||||
|
||||
![]() Quote:
origineel voor een sprinter toch? |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Origineel af Pon.
|
||||
|
||||
![]() motortje van mij komt uit een sprinter 1.3 carb motorcode MH
|
|
|||
|
|||
![]() Als goed is werken de fotos nu wel alleen zijn de loeigroot. Weet niet hoe ik ze kan verkleinen
De polo is een sprinter origine. Heeft geen toerenteller en verstralers in de grille (deze heb ik er zelf allemaal bij opgezet) de velgen zijn 15 inch velgen van een corrado (of passat G60). Staat hem erg goed. het is een 4-bak |
|
||||
|
||||
![]() nette witte polo. Dat is het voordeel van dit grote formaat; kan direct alles goed inspecteren.
![]()
|
|||
|
|||
![]() .
Caddyke...... Last edited by Sjon : 28-10-2015 at 13:18. |