![]() |
|
||||
|
||||
![]() Hallo
Ik zou mijn kevertje van 73 eventueel willen ombouwen van 6V naar 12V Na wat zoekwerk kom ik op de volgende lijst van hetgeen ik moet vervangen. - batterij ![]() - dynamo - alle lampen - bobijn - spanningsregelaar - grootlichtrelais en andere eventuele relais - pinkerdoos - choke-element - dynamosteun Is dit alles of ben ik nog iets vergeten? Heeft er mss iemand een idee wat dit alles mij zou kosten?
|
||||
|
||||
![]() Quote:
ruitenwisser motor ruitensproeier pomp (als er die op zit) claxon
If some is good and more is better, then too much should be just about right! O/NN #125 www.fast-air.skynetblogs.be |
|
||||
|
||||
![]() ruitenwissermotor zou je eventueel kunnen behouden als je een weerstand bijplaatst kan dat kloppen
![]()
Last edited by froggy : 27-10-2008 at 22:18. |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Klopt, de juiste weerstand ertussen en werkt perfect, ik heb het ook zo gedaan (vermogensweerstand 50W) wat de ohmse waarde is weet ik even niet meer.
If some is good and more is better, then too much should be just about right! O/NN #125 www.fast-air.skynetblogs.be Last edited by Fahrvergnugen : 28-10-2008 at 10:27. |
|
||||
|
||||
![]() Zijn er nog zaken die ik eventueel zou moeten vervangen of op letten?
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Volgens mij staat het hierboven allemaal al gemeld. je start motor zal wel iets sneller gaan draaien, maar dat kan die wel hebben.
If some is good and more is better, then too much should be just about right! O/NN #125 www.fast-air.skynetblogs.be |
|
||||
|
||||
![]() claxon heb ik nog liggen, relais en en bobijn moet er eventueel ook nog wel liggen dus zoveel zal het je niet kosten dan
![]() ![]()
|
||||
|
||||
![]() Ben jij zeker dat dat van die waterkokers gaat passen ;-)
Het zou wel goed meegenomen zijn natuurlijk, ik zal is kijken of ik verdere specs vind van de bobijn dan kunnen we ze eens vergelijken.
|
||||
|
||||
![]() proberen gaat mee natuurlijk
![]()
|
||||
|
||||
![]() Na nog wat zoeken ben ik tegengekomen dat ik de cut-off relais ook nog moet vervangen
Klopt dat?
|
||||
|
||||
![]() Ik zit dit nog eens door te lezen, maar '73 en 6V klopt volgens mij niet helemaal.
![]()
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Spaarkevertje?? ![]()
|
||||
|
||||
![]() is inderdaad een spaarkevertje, beetje van alle modellen in 1 auto gestopt en dan kom je wel eens rare dingen tegen
![]()