![]() |
|
||||
|
||||
![]() Ik rij een golf eco diesel en heb laatst nieuwe olie erin gegooid (15w40),maar nu heb ik het gevoel dat de kleppen iets meer lawaai maken,weet iemand of dit aan de olie kan liggen aangezien dit blok hydraulische kleppen heeft.
En welke olie ik dan het beste kan gebruiken
|
||||
|
||||
![]() Ik gebruik bij mijn diesel zomers gewoon de 15w 40 en 's winters komt er 10w 40 in. Heb zelf een Golf III TD (AAZ) met ook hydraulische klepstoters....
Hoor met de lagere buitentemperaturen de kleppen ook wanneer de motor nog niet op temp. is... Nu moet de olie ook wel nodig ververst worden hoor.. Dit van die dunnere olie is me ooit eens verteld omdat het 's winters kouder is en de olie dan dikker wordt.... Of het echt nodig is weet ik niet maar heb er zelf een goed gevoel bij.
|
||||
|
||||
![]() 10W40 zal ie logischerwijs prettiger vinden!
|
|
||||
|
||||
![]() 10w40 is net ff dunner, en smeert dus zeker ook bij een koude motor wat makkelijker. Ik reed eerst ook 15w, maar ik doe dus tegenwoordig 10w40, schijnt ook beter te zijn voor turbodiesels.
|
||||
|
||||
![]() Ok dank jullie wel
doe ik het voortaan zo
|
||||
|
||||
![]() Je zal er waarschijnlijk weinig van vernemen welke olie je gebruikt. Alleen dat de klepstoters na het starten iets langer tikken met 15w40. Tikken de klepstoters ten alle tijden, dan zou ik ze zsm gaan vervangen
![]()
|
||||
|
||||
![]() nee hij klinkt wel als een gezonde diesel
alleen heb de auto nog niet zo lang dus was de eerste keer dat ik de olie deed bij deze en toen werd het tikken wat meer
|
||||
|
||||
![]() Ik ga deze week de olie vervangen,maar weet iemand hoeveel olie in het blok gaat?
|
||||
|
||||
![]() niemand??
alvast bedankt
|
|||
|
|||
![]() Bij de grotere benzinemotoren (1.6-1.8) na 1985: 3,5l. zonder- en 4,0l. met oliefilter wissel. Diesel misschien hetzelfde daar de motorblokken vaak even groot zijn...
|
||||
|
||||
![]() dank je
![]()
|
||||
|
||||
![]() Denk toch dat het handig is om de kleppen te gaan vervangen, maar weet ieman misschien hoeveel dat gaat kosten
|
||||
|
||||
![]() Kleppen vervangen is een dure aangelegenheid. Wat je waarschijnlijk bedoelt, zijn de klepstoters. Deze kan je vervangen als ze tikken. Stuk goedkoper dan nieuwe kleppen, maar nog steeds een aardige klus.
Gooi anders eens zo'n flesje reinigingsmiddel voor hydro klepstoters in de olie. Staat soms versteld wat die aan getik kunnen verhelpen. (toevallig laatst op G60 gegooid die echt behoorlijk tikte, daarna zo stil als wat, en nog steeds..) |