Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 23-10-2008, 16:17
stij
Guest
 
Posts: n/a
Default Diesel trilt ernorm (golf 2)

Hallo,

Helaas moet ik weer wat posten hier


Mijn diesel trilt best hard alle motorsteunen zijn goed,
Er loopt volgens mij niks aan.


Hij is afgesteld als hij koud is en ik start hem dan is het goed
Maar als hij warm is trilde hij nog harder als ervoor!?

Iemand mischien een idee wat de oorzaak zou kunnen zijn?
Of ervaring?
Reply With Quote
  #2  
Old 23-10-2008, 16:26
Tjaap's Avatar
Tjaap Tjaap is offline
Volksforum Crew - You WILL comply!!
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 25,213
Default

tis een diesel
__________________
Welcome to the internet:
Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents.
Reply With Quote
  #3  
Old 23-10-2008, 16:37
Pedaalemmer's Avatar
Pedaalemmer Pedaalemmer is offline
Volksforum Aandeelhouder - Pedalwanne
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 11,016
Send a message via MSN to Pedaalemmer
Default

Onbalans in de krukas??aandrijassen? subframe wel oke? Wat heb je allemaal al negekeken?
Reply With Quote
  #4  
Old 23-10-2008, 16:54
stij
Guest
 
Posts: n/a
Default

Het is zeker een diesel en hij is ook verlaagd.


Maar voor mijn gevoel trilt hij wel heel erg vooral sins hij verlaagd is
Toen is de motorsteun ook ineens stuk gegaan die is inmeddels vervangen sins dien lijkt het alsof het erger is geworden
Reply With Quote
  #5  
Old 23-10-2008, 17:30
bugs's Avatar
bugs bugs is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,088
Send a message via MSN to bugs
Default

misschien is alles nu stevig en worden de trillingen nu goed doorgegeven?
Reply With Quote
  #6  
Old 23-10-2008, 18:25
tim_j's Avatar
tim_j tim_j is offline
Married to PC
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 3,485
Default

ontspan de nieuwe steun is een beetje? bij het rubbere gedeelte

(als het geen kwaad kan natuurlijk)
Reply With Quote
  #7  
Old 23-10-2008, 18:39
stij
Guest
 
Posts: n/a
Default

Quote:
Originally Posted by tim_j
ontspan de nieuwe steun is een beetje? bij het rubbere gedeelte

(als het geen kwaad kan natuurlijk)




Hoe bedoel je precies?
Reply With Quote
  #8  
Old 23-10-2008, 22:03
somerski somerski is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Oct 2008
Posts: 23
Default

Draait ij nie op 3 cilinders?
Reply With Quote
  #9  
Old 23-10-2008, 22:19
Stijn's Avatar
Stijn Stijn is offline
Class of 2003
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 8,760
Send a message via ICQ to Stijn Send a message via AIM to Stijn Send a message via MSN to Stijn
Default

Staat het inspuittijdstip goed afgestelt?
__________________
Quote:
Quagmire: Hey there sweetie, how old are you?
Connie: 16.
Quagmire: 18? You're first.
Connie: Mom!
Quagmire: I like where this is goin'! Giggidy, giggidy, gig-gi-dy!
Reply With Quote
  #10  
Old 24-10-2008, 08:54
Dennis@polo86c.nl Dennis@polo86c.nl is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,494
Default

Quote:
Originally Posted by Stijntje
Hoe bedoel je precies?


Ik denk dat tim_j bedoelt dat de motorsteunen onder spanning gemonteerd kunnen zitten.
Oplossing hiervoor kan zijn om de steunen eens iets los te draaien, motor flink heen en weer te wiebelen en de motorsteunen weer vastdraaien.
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann...
1975 Audi 50 GL
1976 Audi 50 GL
1988 Polo G40
Reply With Quote
  #11  
Old 24-10-2008, 11:06
tim_j's Avatar
tim_j tim_j is offline
Married to PC
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 3,485
Default

ja dat bedoel ik Dennis.

Ik denk, dat je de motorsteun te strak hebt aangedraaid.
omdat die zo strak staat werkt de demping niet meer, het rubber staat te veel onder spanning waardoor deze de trillingen van de motor niet meer kan wegwerken.

zoals andere zeggen, het kan ook iets zijn van de motor zelf.
maar aangezien het probleem zich voordoet met de nieuwe steun, denk ik dat daar het probleem zit.

tim
Reply With Quote
  #12  
Old 24-10-2008, 15:57
stij
Guest
 
Posts: n/a
Default

Quote:
Originally Posted by tim_j
ja dat bedoel ik Dennis.

Ik denk, dat je de motorsteun te strak hebt aangedraaid.
omdat die zo strak staat werkt de demping niet meer, het rubber staat te veel onder spanning waardoor deze de trillingen van de motor niet meer kan wegwerken.

zoals andere zeggen, het kan ook iets zijn van de motor zelf.
maar aangezien het probleem zich voordoet met de nieuwe steun, denk ik dat daar het probleem zit.

tim



Ik denk dat je gelijk zou kunnen hebben ervoor was het namelijk minder..

Bedoel je dan die bout die dwars door de steun heen gaat of die 3 bouten boven op, of die 2 van de steun waar de motorsteun inzit?

En moet ik hem dan even laten lopen of gewoon zelf open neer wiebelen?
Reply With Quote
  #13  
Old 24-10-2008, 16:21
tim_j's Avatar
tim_j tim_j is offline
Married to PC
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 3,485
Default

de bout die dwars door de steun heen gaat. Die even losser zetten, en dan met de hand wrikken aan de motor. en dan weer rustig vast draaien.
als het goed is kun je de motor bijna 1 cm heen en weer duwen met de hand.
(duwen op het kleppendeksel)
Reply With Quote
  #14  
Old 24-10-2008, 18:08
stij
Guest
 
Posts: n/a
Default

Quote:
Originally Posted by tim_j
de bout die dwars door de steun heen gaat. Die even losser zetten, en dan met de hand wrikken aan de motor. en dan weer rustig vast draaien.
als het goed is kun je de motor bijna 1 cm heen en weer duwen met de hand.
(duwen op het kleppendeksel)




Hey bedankt voor de tip, ik ga het morgen proberen..


dus die bout los motor openneer dieuwen en in het midden vast draaien?

Groetjes
Reply With Quote
  #15  
Old 24-10-2008, 18:48
tim_j's Avatar
tim_j tim_j is offline
Married to PC
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 3,485
Default

ja.

maar niet te strak he!
Reply With Quote
  #16  
Old 24-10-2008, 21:37
stij
Guest
 
Posts: n/a
Default

Nou

Net weze sleutelen

de motorsteun rechts achter zit gewoon helemaal naar rechts tegen de steun aan waar hij inzit subframe proberen opteschuiven en de steun zelf ook. maar dat mocht niet baten

ik had samen met een monteur gekeken,
Mischien is de aandrijf as links telang mischien ooit vervangen,
Dinsdag gaat hij ermee aan de gang..

hier iemand mischien nog ideeén?
Reply With Quote
  #17  
Old 02-11-2008, 20:57
stij
Guest
 
Posts: n/a
Default

Opgelost,


Er zat een telange aandrijfas onder links, wss van een golf 3

nu zit de goeie er onder! alles weer goed
Reply With Quote
  #18  
Old 02-11-2008, 21:15
Tjaap's Avatar
Tjaap Tjaap is offline
Volksforum Crew - You WILL comply!!
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 25,213
Default

wtf.... die zit er toch niet zomaar ineens onder?? en het trillen was vrij plotseling begonnen?
__________________
Welcome to the internet:
Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents.
Reply With Quote
  #19  
Old 02-11-2008, 21:21
stij
Guest
 
Posts: n/a
Default

Quote:
Originally Posted by Tjaap
wtf.... die zit er toch niet zomaar ineens onder?? en het trillen was vrij plotseling begonnen?


ik kocht deze auto met een 5 bak, daar zijn ze nooit mee geleverd natuurlijk,
de eerste eigenaar had er een 5 bak oplaten zetten.


Nou ik kocht m 2 maanden geleden ofzo,
hij trilde opzich al best wel maar goed het is een diesel dacht ik,

naja schroefset gemonteerd was het nog veeel erger..

na weze kijken wat het was,
de motorsteun rechts achter zat helemaal niet goed die vervangen, niks.
Laten afstellen maar hij stond goed.

na laten kijken bij een garage omdat ik het ook niet weer wist.
hij zegt de aandrijfas is telang

toen had ik op de sloop een as gekocht en gister gemonteerd
hopa! goeie

het schilt zn 1,5 cm tot 2 cm
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 15:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum