![]() |
|
|||
|
|||
![]() Nadat ik eindelijk de golf weer in orde had en hij weer liep zoals het hoorde (na 3,5 jaar problemen te hebben gehad
![]() ging ik vrijdag op de A12 even de top testen Liep vrij makkelijk naar de 220 toe (op de teller ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Reviseren is duur, vooral als ik lees dat je krukas ook nog geslepen moet worden.. Klinkt alsof het blok zonder olie gelopen heeft oid. Flinke schade, wat misschien niet eens meer de moeite waard is om te reviseren. 0.4mm is heel erg veel speling op een klepstoter.
Bolku reviseert/controleert zelf alles geloof ik, dus dan heb je wel een goed blok. Een ander KR blok koop je voor en prikje, maar dan weet je idd niet wat je koopt. Je kan de gok nemen. Zit qua prijs nogal verschil in tussen een 2de handsje of een gereviseerde van Bolku. Hangt van jouw portemonnaie af.
|
|||
|
|||
![]() Quote:
De motor heeft sinds ik de auto in bezit heb nooit zonder olie gelopen iig. Ik heb m zo'n 3,5 jaar nu en heb er zo'n 50.000 km mee gereden. Dus wat de precieze oorzaak is kan ik niet zeggen. Reviseren is idd niet goedkoop, en ik denk dat een blok bij bolku toch 1 van de beste opties is op dit moment. Qua euro's is dat iig een stuk voordeliger dan een complete motorrevisie laten doen bij mijn eigen blok. En een gebruikt blok is misschien wel een stuk voordeliger, maar als je pech hebt en 2x een blok moet kopen van €500....Dan kan ik net zo goed een blok kopen van zo'n 1500 a 2000 euro die iig goed is. Wel iets duurder, maar wel wat meer zekerheid. Last edited by loekie125 : 08-11-2008 at 20:00. |
|
||||
|
||||
![]() dat denk ik ook. Als je het er voor over hebt, dan moet je het zo doen.
Zonder olie bedoel ik mee dat de olie tussen de delen wegzakt, doordat het te heet wordt/oliedruk te laag is.. Dat er olie in je carter zit hoeft nog niet te zeggen dat het ook tussen je lagerdelen komt. Een verstopping oid kan al hele lelijke gevolgen hebben.
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Mee eens, ik denk gewoon dat het lager al niet te best was en dat daardoor op een gegeven moment de oliedruk is weggevallen. Dan is verdere schade natuurlijk snel veroorzaakt. |