![]() |
|
|||
|
|||
![]() hallo, ik heb een vraag, ik heb een golf 2 1.3 uit 1985 en ik heb een beetje startproblemen, als tie koud is slaat tie meteen aan, maar als ik lang gereden heb dan slaat de motor echt heel slecht aan, hij doet het uiteindelijk wel maar het duurt erg lang voordat tie aanslaat, verder rijdt tie perfect, heeft iemand enig idee wat het zou kunnen zijn, bvd groeten jeffrey
|
|
|||
|
|||
![]() Motor type?? carburateur?? Injectie??
|
|
|||
|
|||
![]() carburateur, motortype weet ik eigenlijk niet, tis een 1.3 cl das eigenlijk het enige
|
|
||||
|
||||
![]() |
|
||||
|
||||
![]() '85 golf is hoogstwaarschijnlijk een HK. Heel misschien al een MH, maar die kwam pas in 86 op de markt.
Gebruiken beide de 2E3 carburateur, HK is met contactpuntenontsteking, MH met electronische. Ruik je ook een benzinelucht als de motor niet meer wil starten bij warme motor?
|
||||
|
||||
![]() zomer/winterstand van de lucht zover het van toepassing is bij je spruitstuk?
|
|
|||
|
|||
![]() als ik mn kenteken invoer staat er hk/mh en als tie niet start stinkt het idd vreselijk naar benzine, verder is het echt een wereld auto trouwens, tis mn eerste golf 2 maar had er jaren eerder 1 moeten aanschaffen, zal binnenkort eens een fototje plaatsen, oldschool look verbreed staal intrax schroefset, plat op de grond, heerlijke auto voor dagelijks gebruik
|
|
||||
|
||||
![]() euhm,
zou boesjies even nakijken.. slijtage/electrode afstand?
|
|||
|
|||
![]() bougies, verdelerkap e.d is allemaal al vervangen
|
|
||||
|
||||
![]() verzopen motor (na afzetten bij warme motor?)
Carb smerig, waardoor je vlotter open blijft staan? Autochoke blijft hangen? Kijk eens onder je filterdeksel of het chokeklepje open staat als de motor weer eens niet wil starten. Je zal nog wel gewoon een vonk hebben, aangezien de auto het deed en daarna ook na lang proberen weer start.
|
|||
|
|||
![]() ga ik doen en effe carb schoonmaken enzo, bedankt voor iedereens reacties iig
|
|
||||
|
||||
![]() Quote:
je hebt kans dat er caontactpuntjes inzitten, in de kofferbak zit een sticker, daar staat de motorcode ook op. anders in het onderhoudsboekje. hier zijn wel forummers die aan de hand van de motorcode kunnen vertellen of er contactpunten inzitten. zo ja: vervangen of afstellen! |