Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Motoren, turbo's, compressors, injectie, carb's, NOS, etc
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 13-10-2008, 20:31
De Limburger's Avatar
De Limburger De Limburger is offline
Volksforum QUATTRO donor - Mr Muscle
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 6,203
Send a message via MSN to De Limburger
Default EV met G60 Benzinepomp??

Ik heb een Gti 8v motorcode EV.
Nu hebben ze bij de bouw van de auto een G60 benzinepomp onder de auto gehangen, nu is mijn vraag heeft iemand dit al eens geprobeerd of weet iemand of dit wel goed kan werken?
Ik en Jeroen van Bolku Tuning denken beide dat dit best eens het grootte probleem kan zijn van het inhouden van mijn motor.
Aangezien ik dacht dat een G60 op Digifant werkt en dus de benzine druk doet regelen via de ECU.
En een EV de benzine druk mechanisch regelt, dus denk ik dat een G60 Pomp dus niet genoeg continu druk levert, om een EV goed te kunnen laten werken/presteren.
Wie o wie kan mijn idee goed keuren of misschien wat informatie eraan toevoegen?


Als ik namelijk een beetje meer zekerheid kan krijgen, dan is het tenminste geen weg gegooid geld als ik nu een andere pomp ga kopen, van een EV of een 16v KR aangezien dit beide op K-Jtronic draait.

BvD Gr Ronnie
__________________
Tony Kart Rotax Senior Max 125cc 32PK.
Reply With Quote
  #2  
Old 13-10-2008, 21:22
MelG60 MelG60 is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,449
Default

Digifant regelt de druk niet met de ecu, is gewoon 3 bar drukregelaar op de rail met vacuum aansluiting. Het kan wel jouw probleem zijn want Kjet werkt met een hogere druk dus inhouden kan ermee te maken hebben. Even naar de sloop en van een kjet auto een pomp pakken en je weet het.
__________________
1991 Golf GTI 20v 4x4 677pk
1989 Golf 20v turbo 4motion
1990 Golf GTI G60
1990 Golf GTI 16vG60
1991 Golf GTI G60
1991 Golf GTI Edition one G60
1983 Golf GTI 16vG60
1983 Golf GTI G60
2000 Audi S3
Reply With Quote
  #3  
Old 13-10-2008, 21:24
Polonaise Polonaise is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jul 2007
Posts: 169
Default

Een G60 regelt zijn benzinedruk ook mechanisch, dat doet de benzinedruk regelaar middels vacuum/druk......

Heb je de benzinedruk al gemeten? Het inhouden kan namelijk wel aan meer dingen liggen dan alleen je benzinedruk, ik zou je injectoren eens laten afpersen/reinigen. Of je luchtweger laten controleren. Heb bij verschillende KR's hetzelfde probleem gehad, of de luchtweger niet 100% of de injectoren vervuilt/defect.

Dit kun je doen bij www.edsl-limburg.nl, zitten in Sittard. Ben er zelf laatst ook geweest.
__________________
It's not the speed that kills you, it's the sudden stop!
Reply With Quote
  #4  
Old 13-10-2008, 21:29
Polonaise Polonaise is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jul 2007
Posts: 169
Default

Quote:
Originally Posted by MelG60
Digifant regelt de druk niet met de ecu, is gewoon 3 bar drukregelaar op de rail met vacuum aansluiting. Het kan wel jouw probleem zijn want Kjet werkt met een hogere druk dus inhouden kan ermee te maken hebben. Even naar de sloop en van een kjet auto een pomp pakken en je weet het.


Je was me voor

Nog even gekeken, K-jetronic werkt met 6,5 bar druk, dus het kan idd ook aan de pomp liggen, anders je benzinedruk even meten, dan weet je het meteen
__________________
It's not the speed that kills you, it's the sudden stop!
Reply With Quote
  #5  
Old 13-10-2008, 22:40
De Limburger's Avatar
De Limburger De Limburger is offline
Volksforum QUATTRO donor - Mr Muscle
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 6,203
Send a message via MSN to De Limburger
Default

Ja ik ga aankomende maand de auto even weg brengen aangezien ik geen drukmeter heb thuis, dus ik laat ze even meten en als de druk te min is gaat er een andere pomp onder komen, aangezien ik eigenlijk er van uit ga dat mijn injectors goed zijn, ik heb ze bij de revisie laten reinigen en ook nieuwe rubbers en messing afdichtingen gezet.
Maar eens afwachten wat de drukmeting gaat vertellen, als ik wat meer weet zal ik het hier wel even bij plaatsen.
Gr Ronnie
info altijd welkom.
__________________
Tony Kart Rotax Senior Max 125cc 32PK.
Reply With Quote
  #6  
Old 14-10-2008, 16:25
Pewi Vwteam Pewi Vwteam is offline
Married to PC
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,896
Default

hoi sloop je brandstof pomp er maar onder uit! dit kan niet omdat een g60 pomp geen druk accumulator heeft. het zal nooit en te nimmer goed lopen! gewoon golf 1 gti pomp pakken, dan is je probleem wel opgelost!
Reply With Quote
  #7  
Old 14-10-2008, 22:52
bolku's Avatar
bolku bolku is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 1,165
Default

Ik ben er idd ook vrij zeker van dat het probleem in de pomp zit, de Digifant pomp zal misschien wel even kunnen pieken op 6 bar, maar een constante druk van 5,6 a 6,2 bar zal deze waarschijnlijk niet geven.
Daarnaast mis je idd de drukaccumulator die de druk constant moet houden voor het k jetronic injectiesysteem.
Ik heb al vaker dergelijke problemen uitgezocht en zonder drukaccumulator, maar met de juiste pomp lopen ze ook niet goed....drukmeter loopt dan zelfs ook tot 8 bar.
Ik zou de complete pomp incl. drukaccumulator van bv een Golf 2 EV of KR monteren.
__________________
Groeten, Jeroen.
Reply With Quote
  #8  
Old 15-10-2008, 18:11
De Limburger's Avatar
De Limburger De Limburger is offline
Volksforum QUATTRO donor - Mr Muscle
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 6,203
Send a message via MSN to De Limburger
Default

Jeroen heb jij zo`n pomp nog liggen of ook niet meer?
Kan je me anders eens pmen wat die moet kosten?
Gr Ronnie
__________________
Tony Kart Rotax Senior Max 125cc 32PK.
Reply With Quote
  #9  
Old 16-10-2008, 17:28
bolku's Avatar
bolku bolku is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 1,165
Default

Nee, heb ik momenteel ook niet meer liggen helaas....
__________________
Groeten, Jeroen.
Reply With Quote
  #10  
Old 16-10-2008, 18:47
Jetta MaNiA's Avatar
Jetta MaNiA Jetta MaNiA is offline
No personal life
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 2,871
Default

Ik heb er wel 1 liggen, leverde 4,8 bar constant. Bij mijn weten is dat normaal.

Pomp maakte wel geluid, beetje zingen, maar had er geen goed gevoel bij, dus vervangen voor een niet zingende.
Reply With Quote
  #11  
Old 16-10-2008, 22:00
De Limburger's Avatar
De Limburger De Limburger is offline
Volksforum QUATTRO donor - Mr Muscle
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 6,203
Send a message via MSN to De Limburger
Default

mmhh zal er eens over na denken, ik laat zowiezo eerst even alles na meten en dan pas een nieuwe kopen dan laat ik je nog wel wat weten, Jetta Mania

Gr Ronnie
__________________
Tony Kart Rotax Senior Max 125cc 32PK.
Reply With Quote
  #12  
Old 17-10-2008, 19:40
Pewi Vwteam Pewi Vwteam is offline
Married to PC
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,896
Default

inderdaad meten is weten! maar geloof me maar dat het aan je pomp ligt!
Reply With Quote
  #13  
Old 22-11-2008, 20:37
Pewi Vwteam Pewi Vwteam is offline
Married to PC
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,896
Default

en de auto al goed aan het lopen??? ik heb nog wel een hoofdpomp liggen met opvoerpomp van een corrado 2liter 16v 9a dus deze pomp is ook gewoon goed voor jou motor! mail maar bij intresse als goed is dit ook plug and play in je golfje 2 alleen de opvoerpomp weet ik niet zeker lig aan de grote van het gat in je tank waar die in moet komen dit is de grote versie.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 18:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum