![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]() Ik ben benieuwd of er mensen zijn die het verschil zelf ervaren hebben.
Het verschil is 11KW, maar merk je dit? Wat is het voordeel van de 16v op de normale 1.4 en andersom? Gr Patrick |
#2
|
||||
|
||||
![]() 1.4 is een oud type motor, met nog een stalen onderblok. In principe een upgrade/doorontwikkeling van de oude 0.9-->1.3 uit de polo's/golfjes. De 16V is het nieuwere type, van alu en met (logisch) een hele andere kop.
De 16v is vrij pittig (qua ervaring) en de oudere 8v is een wat saaiere/tammere motor. Nou is de 1.4 8v in een lupo ook niet traag te noemen, maar een hele levendige motor is het niet. Ik heb zelf nooit een lupo gehad, maar wel veel proefritjes gemaakt, omdat ik lang overwogen heb er 1 te kopen. Een kennis heeft een lupo 1.4 16v, en dat rijdt zeer goed. Voor je gevoel zit er meer dan 75pk in... qua zuinigheid/onderhoud e.d. kan ik er weinig over zeggen. De oude 1.4'tjes (8v) zijn wel betrouwbaar, heb er zelf 1 gereden in een polo6N.
__________________
v40 d4 r-design 2014 Volvo 244 gl 1978 Volvo 780 Bertone 1987 Mini 1275 1977 Mini 1000 1987 |
#3
|
||||
|
||||
![]() Die 11kw is denk ik goed merkbaar. Mijn moeder had een Lupo 1.4 16v, dat ding ging als de brandweer. Persoonlijk vind ik ze te zenuwachtig op het gas, iets te pittig
![]()
__________________
T4 1.9TD(i) Arosa 1.4MPI |
#4
|
||||
|
||||
![]() Een kennis van mij heeft de 1.4 en de 1.4 16V gehad, ik moet eerlijk zeggen dat ik altijd voor de 1.4 16V zou gaan. Die is gewoon net wat sneller in het verkeer. Heerlijk blokje met voldoende PK, wij zijn er mee op wintersport geweest naar Oostenrijk en op de Duitse autobahn was het echt lekker doorrijden. Er is ook nog een 100pk variant beschikbaar van dit blok.....
|
#5
|
||||
|
||||
![]() ....toen ik nog bij de volkswagendealer werkte...
het carterontluchtingsslangtje komt uit achter het luchtfilter. wel even controleren of het achter het luchtfilter allemaal normaal is voordat je zo'n auto koopt. als het er erg vies is zegt dat iets over het onderhoud wat de auto (niet) heeft gehad... inmiddels zijn we 3(4?) jaar verder en misschien is dit advies al over de houdbaarheidsdatum. |
#6
|
|||
|
|||
![]() Op marktplaats staan momenteel een 1.4 16v die me wel aanspreekt.
ECHTER De apk was bijna twee maanden verlopen, ik bel de eigenaar op en vrag waarom. Meneer was het helemaal vergeten en deze week ging hij dan maar snel een afspraak maken voor een nieuwe apk. Zou kunnen, maar vond het niet erg geloofwaardig. Meneer's vrouw had er twee jaar in gereden. RDW geeft aan dat de laatste tenaamstelling van de 5e maand dit jaar dateert. Dit kwam omdat meneer in de zomer de Lupo schorst, een cabrio koopt en na de zomer weer uit de schorsing haalt. Bij mij is de 5e maand echter geen zomer EN het betreft een Lupo met een Open Air uitvoering. Wat zeggen jullie? ANWB test laten doen ofzo? Iemand enig idee wat dat kost? Iemand die na kan zoeken of een auto daadwerkelijk geschorst is geweest? Gr Patrick |
#7
|
||||
|
||||
![]() Ik ben ook een lupo of arosa aan het zoeken voor mijn vriendin, het moet minimaal een 1.4 zijn omdat je in een simpele 1.0 toch wel een beetje voor lul rijdt vindt zij als meisje zijnde..
![]() ![]() Maar Patrick ik zou hem gewoon laten staan, als iemand al zo begint zal het wel een oplichter zijn, komen er nog genoeg langs, kijk ook eens op ebay.de gaan ze stukken goedkoper weg...
__________________
Mijn project, '77 audi 50 Quote:
|
#8
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Niet plausibel, en niet de waarheid: Als je een auto schorst en weer ont-schorst veranderd er NIETS aan de datum laatste tenaamstelling. (eigen ervaring). Je krijgt wél een nieuw papiertje, maar de datum tenaamstelling veranderd niet.
__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009
Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mÃ*jn kant op!
|
#9
|
|||
|
|||
![]() Heb gewoon graag een zwarte open air uitvoering en het liefst een 1.4 16v en daar staat e maar eentje van te koop
![]() Er zijn er ook zonder open air, maar dan met airco.. Maar dat open air vind ik zo mooi.. Waarschijnlijk is het wel beter om deze te laten staan. Wat zeggen jullie van een ANWB keuring? Komt hier goed naar voren wat er mis zou kunnen zijn met een auto? |
#10
|
|||
|
|||
![]() Je weet toch wel beter Patrick, je hebt toch al een tijdje in de ex open air van Bart gereden, ook een 1.4 16V
|
#11
|
|||
|
|||
![]() Klopt inderdaad. Maar zoek dus weer zoiets. Echter weet ik niet hoe een gewone 1.4 rijdt en wat hier de ervaringen mee zijn.
Vind de jouwe errug mooi! Vooral die velgen! Last edited by Patrick86 : 23-09-2008 at 17:54. |
#12
|
||||
|
||||
![]() bekijken die Lupo en in persoon met die kerel gaan praten. Leg je twijfels aan de kerel voor. Ik heb dat ook wel eens gedaan;
vlak voor een proefrit een garage gebeld die dichtbij zit en daar gevraagd of ze de auto op de brug wilden bekijken/ beoordelen. Dat kostte me toen een paar tientjes (geloof 25 euro) en heb dat toen met de toenmalige eigenaar overlegd. Die vond het ook geen probleem.
__________________
v40 d4 r-design 2014 Volvo 244 gl 1978 Volvo 780 Bertone 1987 Mini 1275 1977 Mini 1000 1987 |
#13
|
||||
|
||||
![]() ik zou voor de 1.0 gaan...
![]()
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#14
|
||||
|
||||
![]() Het verschil tussen 16 en 8 is toch 8?
![]() En 1 liters drinken we op en gaan we niet meer rijden Rene. ![]()
__________________
'11 Polo 6R bluemotion TDI '05 BMW 130i trackday '93 Toyota LandCruiser HJ70 2.4 TD '91 Golf Syncro Country '89 Daihatsu Feroza '86 Passat Variant Syncro |
#15
|
||||
|
||||
![]() ANWB keuring is absoluut aan te raden, die zijn echt heel grondig..
Goedkoop zijn ze echter niet, maar als je twijfelt en/of weinig technische kennis hebt is dat zeker een aanrader |
#16
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Dank je, hij heeft ooit te koop gestaan ![]() Ik zou zelf voor een 16V gaan, ik heb geen ervaring met de gewone 1.4. Maar ik denk dat de 16V gewoon wat lekkerder rijd, en wat pittiger ook rijdt. |
#17
|
|||
|
|||
![]() de 1.4 16v loopt ook van geen meter volgens mijn vriendin
![]() haar lupo komt trouwens tekoop is die muis grijze met die gulli,s eronder |
#18
|
||||
|
||||
![]() 1.4 16v is wel een probleemgevoeligere motor dan de 1.4 8v..
Ik zou denkelijk toch eerder voor de 8v gaan...
__________________
Mijn project, '77 audi 50 Quote:
|
#19
|
|||
|
|||
![]() Quote:
volgens mij verandert de tenaamstellig niet als je een auto schorst. of heb ik dat fout?
__________________
Vw golf 3 VR6 bj 1993 Yamaha R6 '06 |
#20
|
||||
|
||||
![]() Quote:
En deze keer vraagt hij niet wat jij zou doen lieve René. ![]()
__________________
Klutch Shirts Quote:
Buyer / seller feedback thread Golf mk2 16v W.I.P. Boot-sale |