![]() |
|
||||
|
||||
![]() Hej iedereen,
ik ben er daarstraks achter gekomen dat bij mijn GTI '88 geen aandrijfassen bij zitten. ![]() Heb de auto gekocht helemaal uit elkaar en alles zit erbij behalve de assen. Nu was mijn vraag of de assen van een 1.8carbu ook passen voor een GTI. Heb nog een set liggen en lijken op het eerste zicht wel OK alleen de remschijven zijn gewone ipv geventileerde. En hoe zit het met verchillende schakelbakken? Heb thuis een vraagbaak liggen maar ik geraak er niet helemaal wijs uit en zou graag ff informeren voor ik alles naar de kl**e rij. ![]() alvast bedankt Grtz Jel.
|
|||
|
|||
![]() Gaat passen als de aanligrand van de buitenste homokineet 53mm is
Alle motoren met meer dan 66kw gaat passen[100mm bak zijde] |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Dat dacht ik zelf ook dat alles vanaf een 1.6 zou passen. Alleen lees ik hier dat er soms verschil is in het soort schakelbak dat er onder hangt. bepaalde code die er op staat en dat er vanaf een bepaald bouwjaar iets veranderd is maar ik heb geen flauw idee wat. merci voor de reactie. (ooit zal ik het allemaal wel kennen ![]() ![]()
|
|||
|
|||
![]() na 89 0f 90 heb je zowieso 100mm maar ligt eraan wat je voor een bak en fuseehuis hebt,geventileerde schijven kan je omzetten moet je alleen remblokken voor geventileerde schijven hebben......
|
|
|||
|
|||
![]() De wijzeging is vanaf 08-87
De buitenste homokineet is anders aanligrand is bij de oude 50mm en de nieuwe 53mm 020 bakken zijn allemaal gelijk wat betreft legnte |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Merci voor de reacties. Hier ben ik zeker iets mee. ![]() Dan kan ik stilletjes beginnen schuren en bouwen. ![]()
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Niet vanaf 1.6 ![]() Vanaf 66kW, dat is de monopoint 1.8 motor (geloof code RP). De 1.6 geeft de grens tussen de small- en bigblocks aan bij de mk2. Dus of het blok voorover of achterover gekanteld ligt. De assen van de 1.6 gaan niet op een gti passen, die van de gewone 1.8 carb overigens ook niet. De flenzen van de assen van de carb 1.8 zijn kleiner in diameter dan die van de 1.8 met injectie (mono- en multipoint).
|
||||
|
||||
![]() Quote:
En als ik de boite van de 1.8carbu aan het GTI blok hang? gaat dit dan wel of gaat dit ook niet passen?? Heb namelijk een volledige voortrein liggen van een 1.8 carbu. grtz jel
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Dan moet je de buitenste flenzen ook meenemen. Is het niet makkelijker gewoon de juiste assen er op te zetten? Zo'n kapitaal kosten ze nou ook weer niet. Dit is net over de Belgische grens: http://auto-diversen.marktplaats.nl...-2-gti-16v.html
|
||||
|
||||
![]() Quote:
16v is hetzelfde als een 8v? Ik dacht dat deze dikker waren? Ja ik ben eig aan het denken om mss alles nieuw onder de wagen te steken of mss een revisie boite te kopen met assen bij. Ik zal binnekort de assen is meten en en eens kijkenwelke codes op de boite staat die ik nog heb liggen. Probleem is dat ik de wagen gekocht heb toen hij al volledig uit elkaar lag. Nu heb ik ook gemerkt dat de spinnekop waar de fusse opzit en remschijf enz. (weet niet de juiste benaming van dat ding) van een wagen is waar ABS heeft opgestaan. (zitten ringen achter de remschijf met allemaal gaatjes in) en ik denk dat ze van een 16V komen. Als iemand mij een voortrein kan bezorgen van een 1.8GTI 8v mag hij het steeds laten weten. Ik zoek eig assen,boite,dan die spinnekop waar ik de naam niet van weet ![]() grtz jel ![]()
|
|||
|
|||
![]() Heb ik wel liggen op de linker aandrijfas na[niet compleet]
|