![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]() Ik zit met een km-teller zonder toerenteller en klok, ik zou nu een km-teller met digiklok en toerenteller van een GTD kunnen kopen en ik zit met een gewone platte diesel.
Mijn vraag is of die zonder aanpassingen past? zonee welke aanpassingen moeten er gebeuren? -klein extra vraagske: ik heb een radio gekocht , aansluiten +accu, +contact,massa,boxen, en dan spanningsregelaar. Wat bedoelen ze met spanningsregelaar/waar op moet ik deze aansluiten? (tis een kenwood kdc-w4044ug) grtz Last edited by somerski : 06-02-2009 at 17:33. |
#2
|
|||
|
|||
![]() Niemand?
Vooraleer ik een dashboard met toerenteller koop voor niets? grtz |
#3
|
||||
|
||||
![]() spanningsregelaar bedoelen ze je contactslot mee.
dan gaat je radio pas aan als de radio op contact staat. alsje dat niet wilt moet ie op de constante plus komen. wat je moet bekijken voor de teller is of er 2 stekkers onder zitten of 1 stekker. dwz dat je dus een teller met het zelfde aantal stekker moet vinden. |
#4
|
||||
|
||||
![]() Nog een kleine aanvulling:
Controleer ook even of je dynamo een zogenoemde "W-aansluiting" heeft en daarop een enkel draadje zit aangesloten dat met de rest van de kabelboom richting zekeringenkast loopt. Als dat zo is krijg je ook een indicatie van de toeren op je toerenteller. En verder is het aantal stekkers natuurlijk erg belangrijk. De oudere hebben over het algemeen 2 stekkers en de nieuwere hebben een enkele stekker. (Mijn '90 mk2 heeft één stekker.) Met een beetje geluk is het dus plug and play! (Zoals in mijn geval.) Koen
__________________
Current: Volvo V70 2.5D (Audi AEL engine) 435.000km Porsche 944 2.5 type II 1985 251.000km Gone: Golf II 1.6TD 44kw 315.000km |
#5
|
|||
|
|||
![]() Over de radio
Van de accu een rode+ en een bruine- naar de radio Tussen de rode draad zo dicht mogelijk bij de accu een zekering De gele van de radio op het contact slot[of bij de rode van de accu] |
#6
|
|||
|
|||
![]() Bedankt voor de reacties, ik zal mijn dashboard even demonteren om te kijken.
Dynamo kan ik nog altijd aanschaffen met w-stekker é?... Van die radio vind ik het maar raar want er stond in het boekje, constante + , contactgestuurde +, massa, spanningsregelaar, en boxen. Dus ik heb al 2 keer een plus aangesloten. De kabel van radio is blauw/wit van spanningsregelaar. Geel van contactgestuurde + en rood van constante plus. Niemand die zeker weet wat ik met die spanningsregelaar moet doen? ik wil hem zeker niet kapot helpen... grtz |
#7
|
|||
|
|||
![]() Heb de radio aangesloten, alle kables, + , + contact,massa,boxen en kabel van spanningsregelaar niet, radio werkte, maar 3 dagen later poef gedaan.
Radio kapot. Zit nu binnen voor te herstellen, weet niemand hier waar ik de kabel "spanningsregelaar" van radio (blauw-wit) moet aanlsuiten zodat ik hem niet weer kapot maak? mvg |
#8
|
||||
|
||||
![]() blauw wit hoef je niet aan te sluiten, is voor een elektrische antenne of om een externe versterker in te laten schakelen zodra je je radio aanzet.
|
#9
|
|||
|
|||
![]() Dus niet mijn schuld dat deze kapot is?
Want ze zeiden al dat ik hem verkeerd aangesloten kon hebben, dus ze gaan niet moeten zeggen dat garantie vervalt want alles was juist aangesloten. Het was iets van doorgebrand vanbinnen. |