Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 07-03-2009, 22:53
jetta91 jetta91 is offline
VW Guru
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 860
Angry inhouden en afslaan

ik heb al eentijdje een probleem met mijn golf 1300i multipoint
uit 1988.

bij een koude motor bij het starten, slaat ie moeilijk aan, moet dan gas bij geven,
electrische shook doet het ook niet, zodra ik wegrij, en trap de koppeling weer in om bijvoorbeeld af te remmen voor een kruispunt binnen 2 km slaat ie meteen weer af, als de motor warm is slaat ieniet meer af bij stationair draaien,
maar houdt wel vreselijk veel in,
als ik m weer uit zet slaat het blok in 1 keer stil, naar mijn mening te snel, daarna draaide die nog 1 sec door en sloeg ie rustig af, maar je kan het nu verglijken als of je fietst en iemand duwt een stok tussen je spaken

al vervangen.

bobine
bobine kabel
boordcomputer
bougies
bougie kabels
ontsteking
rotor
verdeler
ontsteking al 3 keer opnieuw afgesteld

als ik een bus luchtfilter reiniger erin leeg spuit doet ie weer 2 dagen normaal,
maar daarna begint het gehannes opnieuw.
lucht filter is goed, en lucht weger ook,
maar ik weet nu niet meer waar ik het moet zoeken
__________________
ex Passat 1.9 TDI
ex Golf variant TDI
ex Golf 1.8 GL LPG
ex Jetta 1.6 5 deurs
ex Jetta 1.6 Coupé
Huidig Golf MKII 1300I 260.000 KM
Reply With Quote
  #2  
Old 08-03-2009, 09:16
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,530
Default

Lambdasensor
Blauwe sensor
Reply With Quote
  #3  
Old 08-03-2009, 19:54
jetta91 jetta91 is offline
VW Guru
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 860
Default

waar zit die precies? dan kan ik m eraf halen en kijken hoe die dan loopt
__________________
ex Passat 1.9 TDI
ex Golf variant TDI
ex Golf 1.8 GL LPG
ex Jetta 1.6 5 deurs
ex Jetta 1.6 Coupé
Huidig Golf MKII 1300I 260.000 KM
Reply With Quote
  #4  
Old 09-03-2009, 18:27
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,530
Default

De stekker zit achter de ontsteking en loopt langs het schutbord naar beneden naar de uitlaat
2Witte en 1 zwarte,soms ook nog een bruine
Reply With Quote
  #5  
Old 09-03-2009, 22:49
Djinn_4fun's Avatar
Djinn_4fun Djinn_4fun is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,762
Send a message via MSN to Djinn_4fun
Default

blauwe sensor zit rechts voor op de koelwaterslang, naast de zwarte.
__________________
Mvg Maarten


2008 VW Polo 9N3 1.2i United (Full Options)


In bezit van VCDS & ELSAWIN
Reply With Quote
  #6  
Old 10-03-2009, 15:04
Dennis@polo86c.nl Dennis@polo86c.nl is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,494
Default

Blijft de luchtklep in de luchthoeveelheidsmeter niet hangen?
Die moet, wanneer je hem met de hand beweegt, altijd weer soepel terugkomen.
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann...
1975 Audi 50 GL
1976 Audi 50 GL
1988 Polo G40
Reply With Quote
  #7  
Old 10-03-2009, 15:30
jetta91 jetta91 is offline
VW Guru
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 860
Default

heel dom misschien maar hoe kom ik bij die luchtklep? moet ik dan mn luchtinlaat uit elkaar halen en m dan zien, of is die zo zichtbaar?
__________________
ex Passat 1.9 TDI
ex Golf variant TDI
ex Golf 1.8 GL LPG
ex Jetta 1.6 5 deurs
ex Jetta 1.6 Coupé
Huidig Golf MKII 1300I 260.000 KM
Reply With Quote
  #8  
Old 10-03-2009, 15:31
jetta91 jetta91 is offline
VW Guru
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 860
Default

het zou wel kunnen natuurlijk,
heb er 3 a 4 weken geleden een bus luchtinlaat reiniger in mn luchtfilter huis gespoten, en toen liep die 2 dagen goed....
__________________
ex Passat 1.9 TDI
ex Golf variant TDI
ex Golf 1.8 GL LPG
ex Jetta 1.6 5 deurs
ex Jetta 1.6 Coupé
Huidig Golf MKII 1300I 260.000 KM
Reply With Quote
  #9  
Old 10-03-2009, 20:55
Dennis@polo86c.nl Dennis@polo86c.nl is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,494
Default

Heb het zelf ook eens gehad, kon de motor toen met moeite draaiende houden.
Klep bleef toen open hangen. Schoongemaakt met WD40 en perslucht en het was opgelost.
Dan moet je inderdaad de luchthoeveelheidsmeter losschroeven van het luchtfilterhuis (4 boutjes aan binnenkant luchtfilterdeksel).
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann...
1975 Audi 50 GL
1976 Audi 50 GL
1988 Polo G40
Reply With Quote
  #10  
Old 11-03-2009, 12:18
jetta91 jetta91 is offline
VW Guru
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 860
Default

heb ik gedaan zag er goed uit bewoog ook naar behoren,
gister avond deed ie niks meer, anwb maar weer gebeld ben in tussen erelid
anderhalf uur bezig geweest.
ding krijgt geen brandstof toegevoerd, kan waarschijnlijk geen druk opbouwen of lekt ergens brandsstof, want waar ik eerst 700 km op 1 tank kon rijden rij ik er nu 500 als ik mazzel heb.

mar vandaag eerste operatie gehad, dus blijft voorlopig even een hele poos stilstaan
__________________
ex Passat 1.9 TDI
ex Golf variant TDI
ex Golf 1.8 GL LPG
ex Jetta 1.6 5 deurs
ex Jetta 1.6 Coupé
Huidig Golf MKII 1300I 260.000 KM
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 06:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum