Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 05-10-2004, 21:53
AZRAIL's Avatar
AZRAIL AZRAIL is offline
VW Addict
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 504
Default toeren begrenzer

heb laatst gehoord dat je je "mechanise toerenbegrenzer" toerenbegrenzer eruitkan halen bij een gti. blijkt dat dat ding openspringt en massa gaat maken waardoor hij terug valt in toeren en zo maar verder. waar zit dat ding??? iemand ervaring hiermee?
Reply With Quote
  #2  
Old 05-10-2004, 22:15
O.Z racing's Avatar
O.Z racing O.Z racing is offline
Forum Regular
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 236
Default

Quote:
Originally Posted by AZRAIL
heb laatst gehoord dat je je "mechanise toerenbegrenzer" toerenbegrenzer eruitkan halen bij een gti. blijkt dat dat ding openspringt en massa gaat maken waardoor hij terug valt in toeren en zo maar verder. waar zit dat ding??? iemand ervaring hiermee?


vroeger zat ie in de verdeler,oftewel je rotor met een veertje erin en een contactje.
ga naar brezan ofzoiets en haal er een zonder begrenzer (rotor)
Reply With Quote
  #3  
Old 05-10-2004, 23:14
AZRAIL's Avatar
AZRAIL AZRAIL is offline
VW Addict
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 504
Default

ow is dat het. en ik maar zoeken naar een ander soort iets. thanks anyway. nu overgaan tot andere begrenzers. kat eerst! laat de pktjes maar komen. nog meer ideetjes voor mij?
Reply With Quote
  #4  
Old 07-10-2004, 17:02
erwin 944 erwin 944 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 100
Default

opgepast met het verwijderen van een begrenzer,normaal treed deze in werking bij 6900 t/min(was toch zo bij mijn sirocco gti )
ik had er hem ook uitgehaald ,zo kon ik lekker zeer hoog in toeren gaan ,maar heb mijn motor naar de eeuwige jachtvelden gestuurd(die oude gti's zonder kat bleven maar doorgaan ruim voorbij de 7000 t/min)
ik zou zeggen : laat hem er in en schakel bij 6500 zeker op naar een andere versnelling ,bij een standaard motor (een getunde is wel wat anders)
Reply With Quote
  #5  
Old 07-10-2004, 18:36
AZRAIL's Avatar
AZRAIL AZRAIL is offline
VW Addict
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 504
Default

Quote:
Originally Posted by erwin 944
opgepast met het verwijderen van een begrenzer,normaal treed deze in werking bij 6900 t/min(was toch zo bij mijn sirocco gti )
ik had er hem ook uitgehaald ,zo kon ik lekker zeer hoog in toeren gaan ,maar heb mijn motor naar de eeuwige jachtvelden gestuurd(die oude gti's zonder kat bleven maar doorgaan ruim voorbij de 7000 t/min)
ik zou zeggen : laat hem er in en schakel bij 6500 zeker op naar een andere versnelling ,bij een standaard motor (een getunde is wel wat anders)


ja ik weet het. als de motor met z'n kracht gebied ophoud na een bepaald toerental dan heeft het toch geen zin dat hij hoger uitkomt in de toeren omdat die begrenzer eruit is. ik heb deze blok (PF) er pas ingelegd omdat de vorige blok (ook PF) na 1 week tijd door z'n beste tijd heen was. cilinder 4 begaf het met heel wat brokstukken en de rest van de cilinders waren aan het volgen. dat bleek nadat ik de kop eraf had gehaald. de vorige eigenaar was er blijkbaar niet zo zuinig op. zeker een opel rijder ofzo. heb deze blok dan ook eerst goed ingereden en alles vernieuwd. de opfokkerij komt later pas. wou alleen effe weten waar die begrenzer zat

trouwens, hoe krijg ik hier foto's op de forum. je kunt een foto foto toevoegen maar dan vraagt ie naar een "http://". wat moet ik daar doen? eerst op een internet pagina zetten ofzo?
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 15:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum