![]() |
|
|||
|
|||
![]() hallo,
ik ben bezig met een groot project dat nou bijna klaar is. het laatste wat nog rest is een motor inbouwen. mijn auto was orgineel een 1600 8v (bj 1990), maar heb nu een 1800 GTI 8V PF(Fire & Ice bj. 1991) in de garage staan.. nou zegt mijn monteur dat ik alles moet gaan vervangen, ik weet wel dat sommige dingen vervangen moeten worden zoals benzinepomp en kabelboom enz. maar in hoeverre is dit allemaal waar, jullie zouden mij hier erg mee helpen ![]() dit is de lijst: - motor compleet 1 - versnellingsbak 2 - uitlaatsysteem 3 - koeling 4 - kabelboom + zekeringskast 5 - aandrijfassen 6 - draagarmen (omdat er geventileerde schijven op zouden moeten en de aandrijfassen anders niet zouden passen, maar volgens mij is dit allemaal hetzelfde) 7 ( hij raadde zelfs de hele vooras aan ![]() - benzine tank 8 - benzinepomp 9 - stuurinrichting 10 van de nummers 1, 2, 3, 4, 5, 6 en 9 was ik op hoogte maar de anderen niet, en lijken mij overbodig, maar miss heb ik het wel helemaal mis.. en daarbij komt ook nog een achteras met schijfremmen en alle verranderingen die daar bij komen ben ik mij van op de hoogte.. een heel verhaal, maar graag wil ik hier hulp mee, alvast bedankt ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Draagarmen /fusee hoeft niet,daar passen zo de VWII klauwen op
Brandstoftank hoeft niet,wel de pomp die er in zit Stuurinrichting niet [is het zelfde,of je moet stuurbekrachteging hebben Zekeringkast niet,wel het blauwe relais[nr 67] En de DIGIFANT II computer |
|
||||
|
||||
![]() Blok inhangen is appeltje eitje
Je hoeft ook geen kabelschakeling te maken, je kan gewoon je schakelstangen houden. Ik zou wel even kijken hoe je koppeling er aan toe is van je nieuwe blok. En gelijk vervangen als hij slecht is, nu kan je er makkelijk bij. Zelfde geld ook voor je distibutie-riem. Veel succes met je ombouw. ![]() |
|
||||
|
||||
![]() gewoon een pallet onder die F&I gooien, subframe losschroeven, veerpoten los, remleidingen, motorkabelboom enz enz. dit zelfde bij die 1600 doen.
dan de grote verwisseltruuk uithalen en klaar en wat golf mkII 16v zegt. en klaar. mvg Mike |
|
|||
|
|||
![]() mensen bedankt voor de reacties, hier kan ik zeker wat mee..
zal mijn monteur eens even aan de tand voelen bedankt ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Monteur?????? moet je lekker zelf doen
Hobby ![]() ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() idd, ben ook geen monteur, maar heb toch me vr6 in me mk2 gehangen, wel met enige hulp.
mvg Mike |
|
||||
|
||||
![]() Hoe meer ik zelf nu doe hoe leuker het word!
|
|
||||
|
||||
![]() zelf sleutelen is niet voor iedereen weggelegd
ben al zoveel prulwerk tegengekomen. bij mij zit er bijvoorbeeld een bout met een vierkante kop :S scheef in mn carterpan gedraaid. word je niet blij van.......