![]() |
|
|||
|
|||
![]() Sinds een tijdje heb ik een VW Polo uit '90, 1.3 FOX. Indien ik optrek komt er een krakend geluid uit de aandrijving. Ik dacht zelf aan de aandrijfas/homokineet. Bij filerijden, bv in de 1e of 2e versnelling, begint de auto ook erg te bonken, je moet dan haast constant met slippende koppeling rijden om het gehort en gestoot te vermijden.
Weet iemand hoe dit makkelijk te controleren is (of het dus daadwerkelijk de homokineet is), voor zover ik weet is dit dus APK afkeur, is dit ook echt zo? |
|
||||
|
||||
![]() synchromesh ringen kapot? Heb er niet zo veel verstand van maar dat zou t zo maar eens kunnen wezen
|
|
||||
|
||||
![]() Slecht optrekken/bonken tijdens koppelen lijkt mij een defecte drukgroep.
Synchromeshringen zijn alleen nuttig tijdens het schakelen.
|
||||
|
||||
![]() drukgroep zou kunnen ,kraken en bonken zouden ook de homo's kunnen zijn . maar dit s ook te merken door een scherpe linker of rechter bocht te maken
|
||||
|
||||
![]() dan zal het idd wel de drukgroep zijn
![]() |
|
||||
|
||||
![]() of je tangentiaal geplaatste veren zijn gebroken ,dan heb je ook dit verschijnsel
|
||||
|
||||
![]() Heb ook zo'n stuiter gevoel in mijn polo gehad dat bleek een kromme aandrijfas.
|
|||
|
|||
![]() Hallo. Ik heb sinds deze week een Polo Coupé 1.3 uit 1990 (laatste type 2) met die mooie blauwe stoelen
![]() Maar ik zit een beetje met hetzelfde probleempje. Ze rijdt als een treintje en loopt goed, maar als ik optrek merk ik met name in de eerste en tweede versnelling een krakend/aanlopend geluid. Het klinkt alsof er iets metaal-achtigs langs iets anders schuurt. Maar stationair hoor ik niks, en als ik m'n koppeling loslaat is het ook weg. Dus bij lage snelheid (tot 30/40 kmh) is het duidelijk te horen. Het komt volgens mij uit het gedeelte voor het stuur onder de motorkap vandaan (bij het linker voorwiel ongeveer). Bij 50 kmh en harder in zn 3 en 4 lijkt het weg te zijn. Wat kan het zijn? |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
ja, dat dacht ik dus ook , maar wist de naam niet ![]() |