Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Derby, Polo MK 1,2 en 3
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 27-04-2009, 07:51
AryX's Avatar
AryX AryX is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 666
Send a message via MSN to AryX
Default oliefilter geklapt?

Hey luitjes..

We gingen gisteren aan de Polo klussen om 'm weer rijdend te krijgen.. Dus afgevuld met olie, gestart en hij liep als een zonnetje.. Alleen kwam de olie er aan de onderkant weer uit.. Wat bleek? Oliefilter geklapt.. Kan dat komen omdat er een G60 lader op zit dat het filter de oliedruk niet aan kan? Ik heb nu een nieuw filter besteld maar ik moet eigenlijk weten wat voor filter ik er eventueel op kan zetten die meer druk aan kan.. Wie weet er wat?
__________________
http://www.cartuningsociety.com

Volkswagen Polo II Coupé 1990
Volkswagen Polo IIF Coupé 1994
Volkswagen Jetta II 1.6 Automaat 1987
Seat Exeo TSI 2011
Reply With Quote
  #2  
Old 27-04-2009, 09:33
Zeend's Avatar
Zeend Zeend is offline
Postwhore
 
Join Date: Jul 2005
Posts: 1,387
Default

Wat voor merk filter had je?
FRAM filters schijnen niet altijd even goed te zijn... dus beter een MANN bestellen als je inderdaad een FRAM had.

Jens
Reply With Quote
  #3  
Old 27-04-2009, 09:36
Stijn's Avatar
Stijn Stijn is offline
Class of 2003
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 8,760
Send a message via ICQ to Stijn Send a message via AIM to Stijn Send a message via MSN to Stijn
Default

Of je drukregel klepje in de oliepomp vastgeplakt, bekend probleem.
__________________
Quote:
Quagmire: Hey there sweetie, how old are you?
Connie: 16.
Quagmire: 18? You're first.
Connie: Mom!
Quagmire: I like where this is goin'! Giggidy, giggidy, gig-gi-dy!
Reply With Quote
  #4  
Old 27-04-2009, 09:47
Golf_1_gts's Avatar
Golf_1_gts Golf_1_gts is offline
Forum junkie
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 1,651
Default

Quote:
Originally Posted by Zeend
Wat voor merk filter had je?
FRAM filters schijnen niet altijd even goed te zijn... dus beter een MANN bestellen als je inderdaad een FRAM had.

Jens



Fram Oliefilters grrrr, dit weekend alweer gezeur met zo'n ding .
Reply With Quote
  #5  
Old 27-04-2009, 10:39
AryX's Avatar
AryX AryX is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 666
Send a message via MSN to AryX
Default

Ik heb nu een mahle filter gehaald, wat eronder zat weet ik nog niet, heb nog niks vervangen. Maar de G0 ipv G40 kan er niet voor gezorgd hebben dat er teveel oliedruk doorheen gaat ofzo dat dat ding niet aankan?
__________________
http://www.cartuningsociety.com

Volkswagen Polo II Coupé 1990
Volkswagen Polo IIF Coupé 1994
Volkswagen Jetta II 1.6 Automaat 1987
Seat Exeo TSI 2011
Reply With Quote
  #6  
Old 27-04-2009, 10:41
AryX's Avatar
AryX AryX is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 666
Send a message via MSN to AryX
Default

drukregelklepje in de oliepomp vastgeplakt??
__________________
http://www.cartuningsociety.com

Volkswagen Polo II Coupé 1990
Volkswagen Polo IIF Coupé 1994
Volkswagen Jetta II 1.6 Automaat 1987
Seat Exeo TSI 2011
Reply With Quote
  #7  
Old 27-04-2009, 22:29
Dennis@polo86c.nl Dennis@polo86c.nl is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,494
Default

Quote:
Originally Posted by AryX
Ik heb nu een mahle filter gehaald, wat eronder zat weet ik nog niet, heb nog niks vervangen. Maar de G0 ipv G40 kan er niet voor gezorgd hebben dat er teveel oliedruk doorheen gaat ofzo dat dat ding niet aankan?


Zolang jij de g-lader niet als oliepomp gebruikt: nee...

Of gewoon een filter bij de dealer halen, kost niks/weinig meer dan bij automaterialenzaak.
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann...
1975 Audi 50 GL
1976 Audi 50 GL
1988 Polo G40
Reply With Quote
  #8  
Old 27-04-2009, 22:41
J-9A-N's Avatar
J-9A-N J-9A-N is offline
No personal life
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 2,678
Default

Quote:
Originally Posted by Stijn
Of je drukregel klepje in de oliepomp vastgeplakt, bekend probleem.



Ik sluit me aan bij Stijn.
Dit komt idd regelmatig voor.
Reply With Quote
  #9  
Old 28-04-2009, 21:40
AryX's Avatar
AryX AryX is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 666
Send a message via MSN to AryX
Default

hoe kan ik die vervangen? Vandaag nieuw filter erin gezet, gestart, weer gelijk lopen en olie eruit zeiken.. Nu heeft ie bij het nieuwe filter de keerring eruit geklapt zodra die startte en dat was dus ook het geval bij het oude filter.. Ik weet het ff niet meer

help?
__________________
http://www.cartuningsociety.com

Volkswagen Polo II Coupé 1990
Volkswagen Polo IIF Coupé 1994
Volkswagen Jetta II 1.6 Automaat 1987
Seat Exeo TSI 2011
Reply With Quote
  #10  
Old 30-04-2009, 08:16
Dub-Detail Dub-Detail is offline
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 1,311
Default

Als ik het me goed herinner liep jou carter druk toch ook te hoog op.
Misschien is dat de oorzaak. Of het is idd je oliepomp.
Gr
Reply With Quote
  #11  
Old 30-04-2009, 12:09
Jurgen Santana's Avatar
Jurgen Santana Jurgen Santana is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,526
Default

Heb je niet per ongeluk twee rubber afdichtringen er tussen zitten? Dus dat de ring van het oude filter er ook nog tussen zit?
__________________
WWW.MIVW.NL
Reply With Quote
  #12  
Old 30-04-2009, 18:53
AryX's Avatar
AryX AryX is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 666
Send a message via MSN to AryX
Default

nee 1 ring maar.. Die druk moet toch eerst weer opgebouwd worden gaat toch niet binnen 1 seconde?
__________________
http://www.cartuningsociety.com

Volkswagen Polo II Coupé 1990
Volkswagen Polo IIF Coupé 1994
Volkswagen Jetta II 1.6 Automaat 1987
Seat Exeo TSI 2011
Reply With Quote
  #13  
Old 30-04-2009, 22:23
Stijn's Avatar
Stijn Stijn is offline
Class of 2003
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 8,760
Send a message via ICQ to Stijn Send a message via AIM to Stijn Send a message via MSN to Stijn
Default

Binnen een paar seconden wel, als je een goed blok hebt
Heeft overigens niets met carterdruk te maken, dat beetje wind is peanuts vergeleken met de 5 (+++ in jouw geval) bar oliedruk.
__________________
Quote:
Quagmire: Hey there sweetie, how old are you?
Connie: 16.
Quagmire: 18? You're first.
Connie: Mom!
Quagmire: I like where this is goin'! Giggidy, giggidy, gig-gi-dy!
Reply With Quote
  #14  
Old 01-05-2009, 20:28
AryX's Avatar
AryX AryX is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 666
Send a message via MSN to AryX
Default

ik ga binnenkort de oliepomp eens schoonmaken kijken of het aan die klep ligt..
Iemand nog meer ideeën wat het kan zijn?
__________________
http://www.cartuningsociety.com

Volkswagen Polo II Coupé 1990
Volkswagen Polo IIF Coupé 1994
Volkswagen Jetta II 1.6 Automaat 1987
Seat Exeo TSI 2011
Reply With Quote
  #15  
Old 01-05-2009, 23:35
Dennis@polo86c.nl Dennis@polo86c.nl is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,494
Default

Ergens een oliekanaal verstopt?
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann...
1975 Audi 50 GL
1976 Audi 50 GL
1988 Polo G40
Reply With Quote
  #16  
Old 02-05-2009, 06:21
Alberto Alberto is offline
Volksforum QUATTRO Donor - D.M.G.D.J.G.G.
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 12,484
Send a message via MSN to Alberto
Default

cater ontluchting verstopt op je kleppen deksel ???
Reply With Quote
  #17  
Old 10-05-2009, 14:26
serge pot's Avatar
serge pot serge pot is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,846
Default

zo mooi niet lezen en dan doen , dan alsnog toch lezen en dan oja dus toch
__________________
kopbewerking ,pm
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 23:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum