![]() |
|
|||
|
|||
![]() Tjah loop hier al een tijdje te struinen naar info en leuke goodie's voor de auto's die ik in de tijd heb gehad...
Maar me nog nooit voorgesteld.. Dus hierbij : Dennis Heitkönig Ik ben 27 jaartjes jong woon in Hollandscheveld (naast Hoogeveen) Heb al een paar jaren me rijbewijs maar rij pas sinds 3 jaar auto ongeveer, Vond er namelijk eerder niets an zweerde bij me motor :P Ik heb al een Golf 3 versleten daarna een bmw316 toen een Jetta 2 vervolgens overgestapt op een Passat 35i 2.0 GT om nu met een Jetta 1 bezig te gaan.... Genoeg geluld FOTO's.... ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Nou zit ik meteen met het volgende.....
Deze auto stond op de sloop.... Daar heb ik em gekocht.. De beste meneer zei tegen mij dat de papieren nog onderweg waren... Ik heb via via achterhaald dat de auto van de vader van een vriend/bekende van mij was geweest... Maar nu heb ik hem dus vd week opgebeld.. Jah die papieren heb me vaderin huis liggen je kunt de auto wel kopen dan zorg ik wel voor de papieren.. Maar nu zijn de duitse auto papieren dus VERZWUNDEN WAT NU???? Is er nog een manier om dit ding op NL platen te krijgen of is t nu een hoopje oud ijzer??? Gr Dennis. |
|
||||
|
||||
![]() Volgens mij kun je gewoon de duitse papieren opnieuw aanvragen via duitsland
![]() en anders gewoon ff de rdw bellen ![]() |
|
|||
|
|||
![]() *1 - Indien u in het bezit bent van een gebruikt (uit Duitsland afkomstig) voertuig, edoch u niet (of niet meer) in het bezit bent van de Duitse Fahrzeugbrief, gelden aanvullende condities alvorens wij voor u een nieuwe Fahrzeugbrief kunnen verzorgen. U dient allereerst aangifte van vermissing te doen bij de Nederlandse politie. Vervolgens moet u een "Eidesstattliche Erklärung" op stellen. Dit is een schriftelijke (door u zelf en in de Duitse taal opgestelde verklaring) waarin u naar waarheid aangeeft dat er sprake is van vermissing van de Duitse Fahrzeugbrief. De "Eidesstattliche Erklärung" moet u beschouwen als het afleggen van een verklaring onder eed of belofte. U moet zich er van bewust zijn dat meineed in deze strafrechtelijke gevolgen voor u kan hebben.
Vervolgens dient u alle aan/-verkoopnota's van de laatste Duitse eigenaar tot aan/-verkoop van het voertuig aan u te overleggen. Pas daarna kunnen wij voor u het traject vervolgen. Zonder de genoemde documenten zal het Strassenverkehrsamt geen Duitse Fahrzeugbrief op het voertuig afgeven. Ik heb dus een hoopje oud ijzer in de garage staan.... Zo lees ik het althans. |
|
||||
|
||||
![]() dan lees je het verkeerd. Maar het is wel even behoorlijk wat papierwerk.
|
|||
|
|||
![]() hoe werkt dat dan precies??
Aangezien ik helemaal NIETS heb van de auto. Ik heb em gekocht op de sloop hier int dorp en ik weer niet wie de Duitse eigenaar was... |
|
||||
|
||||
![]() Ik heb vroeger exact zo'n Jetta LX gehad. Ook in dezelfde kleur !!!
Over die papieren kan ik je niet verder helpen, maar succes met je project !!!
|
||||
|
||||
![]() oh sorry. Ik begreep dat je hem op een duitse sloop had gekocht. Maar je zei ook dat hij van de vader van een vriend was geweest toch. Die zal toch nog wel weten waar hij vandaan komt?
|
|||
|
|||
![]() Dat is het hem juist...
Die jongens kopen misschien wel 30 auto's in de week.. Hun rijden de hele week in Duitsland rond en halen overal en nergens auto's weg... Dus tis maar de vraag of hij precies kan vinden hoe en wat... Maar hij zou nog is ECHT zoeken voor die papieren Dus tis nog ff af wachten... |
|
|||
|
|||
![]() Nou heb net de vader van die vriend zelf gesproken...
Hij heb de auto ZONDER papieren gekocht.. Dus ik heb een sloper in de tuin staan... Ga em dus maar in onderdelen weg doen denk ik ..... Want het op kenteken krijgen ZONDER papieren is een helse klus moet via flensburg en alles..... |
|
||||
|
||||
![]() En wat is het geworden?
Sloop of loop? |
|
|||
|
|||
![]() Tis LOOP geworden
![]() Zijn gisteren begonnen met de auto een GRONDIGE op frisbeurt te geven. De kop ligt er inmiddels al vanaf.. En ALLE pakkingen worden vervangen.. Hoop em binnen 2 weken rijdend en gekeurd te hebben ![]() Word nog door werken aangezien ik echt een heel pakket aan onderdelen heb voor e auto ![]() |