Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 30-04-2009, 23:05
Maarten_16v Maarten_16v is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 187
Default Olielek stuurbekrachtiging

Hey,

Ik zit met een olielek (denk aan de stuurbekrachtiging)

Ik heb gewoon alles overgebouwd van de ene op de andere auto, alles aangesloten en olie opgedaan, (op de vorige auto lekte deze niet)
Nu moet ik er wel bij vermelden dat ik een paar keer gestuurd heb zonder dat er olie op het systeem zat, om de wagen van plaats te wisselen..

De olie komt van de voorophanging, waar je de koppeling aansluit (2 darmen) naar de pomp,
daarboven komt de olie ergens van, koppelingen zijn goed aangedraaid..
Het is allesinds rode olie, dus komt zeker van de servo denk ik.

Iemand een idee wat het kan zijn?
Motor zit er ondertussen al in, dus dan heb je niet meer zulk goed bereik eraan.

Als iemand me kan zeggen waar ik eens moet op letten zal dit al een stuk makkelijker gaan

Alvast bedankt,

Mvg
Reply With Quote
  #2  
Old 30-04-2009, 23:12
Gino89's Avatar
Gino89 Gino89 is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 1,129
Default

Ik zou even alles goed schoonmaken. Zodat je precies kunt zien waar het vandaan komt. Ik weet nu niet precies hoe het zit. Maar zitten daar geen koperen pakkingen tussen o.i.d? Dat je deze even moet vernieuwen. Omdat ze al plat zijn geduwd?
Reply With Quote
  #3  
Old 30-04-2009, 23:15
Maarten_16v Maarten_16v is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 187
Default

Quote:
Originally Posted by Gino89
Ik zou even alles goed schoonmaken. Zodat je precies kunt zien waar het vandaan komt. Ik weet nu niet precies hoe het zit. Maar zitten daar geen koperen pakkingen tussen o.i.d? Dat je deze even moet vernieuwen. Omdat ze al plat zijn geduwd?


Hey,

Bij mijn weten zit er een o-ringetje tussen, ben er wel niet zeker van..

heb het al eens schoongemaakt en veel wijzer werd ik niet, je ziet amper de bekrachtiging zitten met motor erin

Het rare is dat de auto eerst nog een maandje stilgestaan heeft (carrosseriewerk) zonder lekken, en nu begint het ineens te lekken? Het begint steeds erger en erger te worden..

Zou het er iets met te maken kunnen hebben dat ik enkele malen gestuurd heb zonder olie erop? (mag je ook wel vele malen van maken )
Of is dit uitgesloten?

Mvg
Reply With Quote
  #4  
Old 30-04-2009, 23:34
Gino89's Avatar
Gino89 Gino89 is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 1,129
Default

Als je stuurt zonder olie er in zou ik niet weten of het slecht er voor is. Maar als je nu er mee aan het rijden bent en sturen. Is het logisch dat hij gaat lekken. Want als hij namelijk stil staat loopt je pomp niet. En staat er dus ook geen druk op het systeem. Ik denk dus eerder dat je die o-ringetjes dan eens moet vervangen. Die hebben zeker ook al een paar jaar achter de rug. Dat deze nu gewoon kapot zijn gegaan door ze opnieuw aan te trekken.
Reply With Quote
  #5  
Old 01-05-2009, 06:51
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,530
Default

Die metalenbuis aan het voorste subframe,zat daar roest op?
Reply With Quote
  #6  
Old 01-05-2009, 08:29
Maarten_16v Maarten_16v is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 187
Default

Quote:
Originally Posted by golf mkII 16v
Die metalenbuis aan het voorste subframe,zat daar roest op?


Hey,

Welke metalen buis bedoel je precies? het stuurhuis zelf?
Ik heb het systeem met subframe en alles overgebouwd, dus weet niet goed welke buis je bedoeld?


Alvast bedankt,

Mvg
Reply With Quote
  #7  
Old 01-05-2009, 11:07
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,530
Default

Die voor zit bij de radiateur[onder die balk]
Reply With Quote
  #8  
Old 01-05-2009, 13:08
Maarten_16v Maarten_16v is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 187
Default

Quote:
Originally Posted by golf mkII 16v
Die voor zit bij de radiateur[onder die balk]


Hey

Ik denk dat je de aansluitingen van de pomp bedoelt? die bus die zo op de darm zit?
Ja daar zit wat roest op, maar het is daar niet dat het lekt;
Het lekt ergens aan het stuurhuis, daar de aansluitingen van de leidingen..

Alvast bedankt,

Mvg
Reply With Quote
  #9  
Old 01-05-2009, 18:01
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,530
Default

OK
Dan zijn het de rubberOringen in de leiding aansluiting van het stuurhuis die gescheurd zijn
Heb je de leidingen na inbouw wel vast gedraaid
Ik zelf heb ook later stuurbekrachteging ingebouwd en om zoiets als bij jou te voorkomen gelijk een rivisie set in gezet
Is na inbouw van het blok lastig bij te komen
Reply With Quote
  #10  
Old 01-05-2009, 18:26
GerardMkIIVR6's Avatar
GerardMkIIVR6 GerardMkIIVR6 is offline
Married to PC
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 3,815
Default

Ik heb hetzelfde probleem.
Waar heb je die revisie set vandaan en wat kost ie?
__________________
Built NOT Fucking Bought
Reply With Quote
  #11  
Old 01-05-2009, 20:24
Maarten_16v Maarten_16v is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 187
Default

Hey,

Ik heb het probleem gevonden.


Ik trok de rubber los waar de klem zit naar de stuurstang, met die m8 bout daar. Hier kwam allemaal olie uit, dus het was mij wel duidelijk.
De keerring daar zal lek zijn denk ik..

Is deze keerring een standaard maat? kan ik ze gewoon krijgen in de winkel?

Kan ik deze keerring vervangen met de motor erin? Of kan je daarvoor niet voldoende aan?
Best het stuurhuis demonteren vermoed ik, maar hoe is dit dan weer het makkelijkste te doen?

Iemand die dit al gedaan heeft?
Tips zijn welkom

Alvast bedankt voor de hulp,

Mvg
Reply With Quote
  #12  
Old 02-05-2009, 07:38
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,530
Default

Ik heb een TRW het VAGnr van de rivisieset is 1HO 498 020
Er is ook nog een ZF stuurhuis
Reply With Quote
  #13  
Old 02-05-2009, 19:11
Maarten_16v Maarten_16v is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 187
Default

Quote:
Originally Posted by golf mkII 16v
Ik heb een TRW het VAGnr van de rivisieset is 1HO 498 020
Er is ook nog een ZF stuurhuis


Hey,

Heb vandaag het stuurhuis gedemonteerd en de keerring eruit gehaald,
Kan jij me zeggen ofdat dit een normale keerring is? of is het iets speciaals?

Mvg
Reply With Quote
  #14  
Old 03-05-2009, 08:48
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,530
Default

Durf ik niet te zeggen
Staat ook niet als los deel in ETKA
Je kan het eens proberen bij www.PEHAVO.nl
Reply With Quote
  #15  
Old 03-05-2009, 11:25
Maarten_16v Maarten_16v is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 187
Default

Quote:
Originally Posted by golf mkII 16v
Durf ik niet te zeggen
Staat ook niet als los deel in ETKA
Je kan het eens proberen bij www.PEHAVO.nl



Okeee,
Ik ben zelf van belgie, maar hier in de buurt is ook zo'n winkel, zal daar morgen eens proberen

nog een volgend vraagje, mijn servopomp maakt nogal een hard zoemend geluid als ik afdraai, is dit normaal of is gewoon mijn pomp aan het overlijden?

Alvast bedankt,;

Mvg
Reply With Quote
  #16  
Old 03-05-2009, 18:04
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,530
Default

Als je aan het stuur draaid moet hij gaan werken en dan hoor je hem ook wat zoemen
Als hij echt gaat ratelen of heel veel herrie gaat maken is hij versleten[of te weinig olie door lekage]
Reply With Quote
  #17  
Old 03-05-2009, 19:24
Maarten_16v Maarten_16v is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 187
Default

Quote:
Originally Posted by golf mkII 16v
Als je aan het stuur draaid moet hij gaan werken en dan hoor je hem ook wat zoemen
Als hij echt gaat ratelen of heel veel herrie gaat maken is hij versleten[of te weinig olie door lekage]


Er stond nog genoeg olie in hoor
voor de lekkage had hij dit geluid ook al :P

Het is zog ewoon als je aan het stuur draaid hoor je ze redelijk hard zoemen, niet ratelen of gelijk wat, maar het gezoem is wel redelijk hard..
Is dit nog normaal te noemen of kan ik me beter een andere aanschaffen

Mvg
Reply With Quote
  #18  
Old 03-05-2009, 20:57
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,530
Default

Denk niet dat je gelijk een andere/nieuwe [prijzig ding] op hoeft te steken
Mocht de pomp er mee stoppen dan kan je nog wel sturen en dan alsnog een ander op zetten
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 05:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum