![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() Ik wou vragen of iemand mij wat advies zou kunnen geven mbt een ombouw van 1.5 JB motor naar een 1.8 16v blok uit een golf 2, in een '79 er golf.
Nu heb ik zo'n beetje alles wat ik nodig heb van de golf 2 in de schuur liggen. Alleen bij het vergelijken van de versnellingsbak(motor)steun, degene die aan de bestuurderskant zit valt me het volgende op; De golf 2 steun zit met 2 bouten vast die horizontaal (paralel aan je aandrijfas) gemonteerd zitten. (zo zit de steun aan de golf 2 versnellingsbak vast.) De golf 1 steun daar in tegen zit met 4 bouten vertikaal in de versnellingsbak (4bak) van de golf 1 vast. Mij is altijd verteld dat ik de motorsteunen van mijn golf 1 zo op het golf 2 blok kon schroeven. Naar mijn inzicht kan de golf 1 steun niet op de versnellingsbak van de golf 2 gemonteerd worden. Wie kan mij helpen? of wat zijn jullie ervaringen?
__________________
The best way is a VW Golf S16 ![]() |
#2
|
||||
|
||||
![]() Volgens mij is de vierbak ook anders gemonteerd dan de originele vijfbak van een golf 1.
Dus in het ergste geval moet je op de sloop of bij de dealer opzoek gaan naar een motor/baksteun van een golf 1 met een vijfbak. Ben nu met de zelfde ombouw bezig(8v alleen dan) en de motorsteun die op me vijfbak zit is echt het zelfde gemonteerd als op de 8v gti bak uit me golf 2
__________________
het wordt nu eindelijk wat!!!! ![]() |
#3
|
||||
|
||||
![]() Ik heb net wat reacties gehad op het vwforum en het klopt.
De Golf 1 5-versnellingsbaksteun past op een golf 2 5-vernellingsbak Bedankt voor de info Arthur
__________________
The best way is a VW Golf S16 ![]() |
#4
|
||||
|
||||
![]() je kan ook een baksteun van een Scirocco nemen als het goed is dat is hetzelfde wat mij betreft...
|
#5
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Volgens mij heb je toch alleen een scirocco 16v steun nodig aan de zijde van de distributie kant van de motor? |
#6
|
||||
|
||||
![]() dat durf ik niet te zeggen maar dat lijkt me wel logische...
ik heb alle motorsteunen van een golf 1 gti erop zitten op de golf 2 motor die ik in me 1 heb hangen... (8v gti) |
#7
|
||||
|
||||
![]() Past allemaal, maar ik geloof dat de 16V distributie zijde steun wat 'beefier' is.
__________________
Quote:
|
#8
|
||||
|
||||
![]() beefier?? huh??
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#9
|
||||
|
||||
![]() dikker, steviger...
|
#10
|
||||
|
||||
![]() hahaha...
je kan natuurlijk ook zlef een steun lassen... maar ja waarom moeilijk doen als ie hem zo over kan schroeven... |
#11
|
||||
|
||||
![]() Als je er één hebt uiteraard
![]()
__________________
The best way is a VW Golf S16 ![]() |
#12
|
||||
|
||||
![]() Motorsteun heb ik vandaag besteld. Met het rubber uiteraard. Baksteun van een golf 1 (5-bak) is gelijk aan die van een scirocco 16v. De steun aan de distibutie zijde weet ik niet.
__________________
The best way is a VW Golf S16 ![]() |
#13
|
||||
|
||||
![]() ok dan...
effe kijken op de etka dan weet je het... |
#14
|
||||
|
||||
![]() Als iemand voor mij voor een copietje van ETKA kan verzorgen ZOU ik het kunnen kontroleren
![]()
__________________
The best way is a VW Golf S16 ![]() |
#15
|
||||
|
||||
![]() voor mij ook aub!!!
![]() ![]() ![]()
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#16
|
||||
|
||||
![]() PM me maar even
__________________
Passat B1 LS Passat B8 Businessline R |
#17
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Sam, ik neem zaterdag wel een exemplaar voor je me naar je werk. Ik kom in de loop van de middag wel ff binnen vallen! ![]()
__________________
1990 Golf mkII GTI 3.0 VR6 Proud owner, since '97 |
#18
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Mocht het er verlaten uitzien :biggrin: dan zit ik bij de renault Tenminste na half 1 dan.
__________________
The best way is a VW Golf S16 ![]() |
#19
|
||||
|
||||
![]() ff shiften?
![]()
__________________
1990 Golf mkII GTI 3.0 VR6 Proud owner, since '97 |