![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]() Beste mensen,
Ben met mijn sprintmotor bezig. G40 basisblok Na wist ik dat je de krukas van een polo diesel (1W) kan nemen om op 1400 cc uit te komen. Maar als ik erover nadenk dan haalt hij die extra cc's uit de grotere slag,toch? Maar word dan de compressie niet te hoog? Ik hoor graag van jullie. Gr Pim |
#2
|
||||
|
||||
![]() ik denk dat je dan ook andere zuigers nodig hebt
en kan je misschien beter het diesel blokje gebruiken om op te bouwen dan heb je meteen zuigerbodemkoeling |
#3
|
||||
|
||||
![]() je kunt niet zomaar een andere slag nemen..
door de langere slag komt en de zuiger bovenin hoger te staan en onderin lager. kortom al wil je de zelfde hoogte houden zal je een kortere drijfstang moeten hebben. nadeel hiervan is wel weer dat je veel meer lijbaan kracht krijg in je cilinderwand
__________________
Golf 2 diesel circuit racer. Vwmk2driver, voor aanpassing en revisie van versnellingsbakken !! |
#4
|
||||
|
||||
![]() daarom dus andere zuigers
![]() met de standaart drijfstangen moet dat lukken.. ma stalen stangen zijin er ook ![]() |
#5
|
||||
|
||||
![]() Randje van de zuiger afdraaien. De diesel zuigers hebben als 't goed is een totaal andere verbrandingskamer ivm het wervelen van de dieselnevel.
__________________
v40 d4 r-design 2014 Volvo 244 gl 1978 Volvo 780 Bertone 1987 Mini 1275 1977 Mini 1000 1987 |
#6
|
|||
|
|||
![]() Ik heb al wossner zuigertjes.
Stalen drijfstangen gaat Bolku voor kijken. Maar ik hou het gewoon op 1300cc. Ik heb met die nieuwe zuigers al 34cc winst. En die om nou die overige er nog bij te krijgen gaat teveel werk in zitten met teweinig resultaat. iig bedankt voor de info. Gr, Pim |