![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]() hallo heeft iemand ervaring met bouwen van 2.0 20vt onderblok van tfsi en kop van een 20vt erop waar kan ik ergens zuigers vinden?
drijstangen zelfde langte als 20vt? en welke 20vt koppen hebben grote kanaale? bij welke toeren tal spoelt een gt3071r op ? |
#2
|
|||
|
|||
![]() Het kan, maar er moet nog redelijk wat voor aangepast worden. Andere oliepomp en andere aandrijving hiervan, balansassen moeten worden verwijderd, 144mm stangen met andere zuigers(tfsi zuigers lenen zich niet voor normale brandstof-inspuiting).
De gt3071r zal vanaf een 3200-3400tpm goed gaan spoelen, om dan al een 300+ Nm te leveren, maar het echte feest gaat vanaf 4300tpm, dan kun je al meer dan 550 Nm verwachten.. Deze setup(tfsi met 20vt kop, en de gt3071r) kan ongeveer 480-500pk en 600-625Nm leveren op RON98. 20vt koppen met grote kanalen komen van de AEB en AGN blokken af... |
#3
|
|||
|
|||
![]() oke dus er is best veel aanpas werk voor nodig iemand dit al gebouwd behalve carlo hulsen?
en gewoon alleen andere stangen en zuigers en de fsi afdoppen met de orginele kop 20vt inlaat erop en een gt3071r er achter zal dat wat zijn? ben met deze nieuwere motoren nog niet zo bekend dus vandaar graag wat info hoorde wel dat er een gesmede krukas inzat en een goed nokkenas systeem met rolletjes |
#4
|
|||
|
|||
![]() Hoeveel vermogen wil je hebben dan, of wil je gewoon iets aparts en perse een 20v kop?
Want uit de normale tfsi met 16v kop is ook makkelijk zat vermogen te halen met de juiste spullen. |
#5
|
|||
|
|||
![]() wil tussen de 400 en 500pk uit komen ben nu achterbrug aant klaar maken voor mijn haldex komt erna editie 38 onder
heb altijd gezworen bij g-lader maar een rallye met 16vg60 komt nog niet voor uit in zoon zwaare auto of je kan het niet betrouwbaar houden haldex kan toch genoeg vermogen aan dus dan maar gelijk vermogen erachter ![]() Last edited by bivw 16vg60 : 14-06-2009 at 23:01. |
#6
|
||||
|
||||
![]() Bij mijn weten heeft Van Kronenburg al een paar van deze motoren gebouwd.
Neem anders eens contact met hun op .
__________________
There`s no substitute for Turbo engines ![]() Rallyegolf 2.5 TFSI S-tronic Quattro Rallyegolf ![]() |
#7
|
||||
|
||||
![]() Quote:
ik zou gewoon bij carlo hulsen info vragen denk dat je daar beter af bent daar worden nog wel projecten gemaakt waar tijd en energie in gestoken wordt htt is the place to be voor de hobbyist |
#8
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Zo heeft iedereen een voorkeur voor een bepaalde tuner cq motorbouwer. De 1 zegt JD de ander HTT ![]() |
#9
|
||||
|
||||
![]() 1 ding is zeker, je hebt er veel ING, SNS of ABN voor nodig
![]()
__________________
v40 d4 r-design 2014 Volvo 244 gl 1978 Volvo 780 Bertone 1987 Mini 1275 1977 Mini 1000 1987 |
#10
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Het gaat in dit geval om specialisatie, ik denk dat HTT hier de meeste ervaring mee heeft. |
#11
|
||||
|
||||
![]() Dat denk ik ook wel
![]()
__________________
- VW Golf II '89 ex 16v > 20vt k04 - Audi A3 8p '04 1.9 TDI - Seat Arosa S '03 1.4 - VW Caddy 3k '10 1.9 TDI http://www.krasendeukservice.nl |
#12
|
|||
|
|||
![]() En ik denk van niet
![]() zijn er veel meer die deze basis gebruikt hebben ervoor. htt is er maar eentje van. |
#13
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Klopt, maar pedaalemmer zegt: De 1 zegt JD de ander HTT. Denk toch echt dat je voor zulke zaken echt niet naar JD hoeft te gaan.
__________________
- VW Golf II '89 ex 16v > 20vt k04 - Audi A3 8p '04 1.9 TDI - Seat Arosa S '03 1.4 - VW Caddy 3k '10 1.9 TDI http://www.krasendeukservice.nl |
#14
|
|||
|
|||
![]() Oww dat hoor je mij ook niet zeggen.
Heb teveel slechte ervaringen met JD, dus het zal het laatste zijn die ik zal aanprijzen. HTT is een bedrijf die er verstand van heeft. Ik wil er alleen maar mee zeggen dat er meer zijn die er ervaring mee hebben |
#15
|
||||
|
||||
![]() dat kan wel jah maar ik denk dat htt op het vooral op het gebied van 20v een streepje voor heeft hij rijdt namelijk zelf mee dat is het zelfde als jeroen dik die weet ook alles van 16vg60 omdat ie er zelf mee reedt da scheelt gewoon een hoop dan ken je zon motor en heb je er veel mee geprobeerd en weet je wat kan en niet kan
|
#16
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Geweldig ![]()
__________________
Golf III vr6 3.0 ABT ![]() Golf 1 1.9 TD 83 ![]() |
#17
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Voor JD is een 20V alweer oude meuk. Zo oud dat hij de golf 5 gti dsg maar plat reed. Wat moest hij er anders mee ![]() |
#18
|
|||
|
|||
![]() kom liever bij geen van beide wilde gewoon wat info van normale jongens die zoiets gebouwd hebben en niet van top(b) bedrijven waar je een hoop geld naar toe moet brengen voor wat info
|
#19
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Bij HTT kun je langs gaan en ze heel de middag bezig houden zonder ook maar 1 cent uit te geven...is mijn ervaring. Ben er geweest om mijn Corrado af te stellen en heb hem het hemd van het lijf gevraagd. het is een liefhebber en hobiest pur sang dus ben niet bang ga er eens heen. |
#20
|
|||
|
|||
![]() Quote:
ja dat weet ik wel ken carlo ook wel maar kom gewoon liever niet bij zulke bedrijven ben er wel eens geweest met kamaraad van me goeie kerel maar kom daar gewoon liever niet ga dan liever gelijk naar john van kr maar planne zijn gewijzigd wordt iets veel mooiers............ houd jullie op de hoogte toch bedankt voor de info |