![]() |
|
||||
|
||||
![]() Gisteravond kwam ik weer eens uit het altijd mooie Limburg... en toen viel me net als vorige keren de borden: 'Schade door opdooi' op.
Is dat Limburgs voor vorstschade, of is het een ander magisch fenomeen voor de zuiderlingen, want in de rest van Nederland heb ik die borden nog nooit gezien... Dooi ken ik wel, maar opdooi... En ik was er natuurlijk net met carnaval, maar jullie hebben het weer voor me bevestigd: Raar volkje, die Limburgers.
|
||||
|
||||
![]() Opdooi is een term uit de wegenbouw. Opdooi kan ontstaan wanneer na intreden van de dooi de grond gaat verweken, doordat het dooiwater niet weg kan zakken door de ondoorlatende bevroren grond eronder.
Hierdoor kan de grond zijn stabiliteit verliezen en het wegdek drijft als het ware op het grondwater. Het wegdek kan hierdoor kapot worden gereden want de belastingen kunnen moeilijk worden afgedragen aan de ondergrond. Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Opdooi
|
||||
|
||||
![]() Waarom dan niet gewoon vorstschade?
![]() Want heb die borden alleen nog maar in het zuiden des lands gezien...
|
||||
|
||||
![]() wij zuiderlingen zijn gewoon speciaal!
en het schijnt toch een normaal woord te zijn. Gr Edit: heb het maar veranderd he!
golf 1 gti '77 under construction Passat dsl '80 130 PK TDI Passat station 2004 130 PK TDI Last edited by cloontje : 16-02-2010 at 10:41. |
|
||||
|
||||
![]() Misschien moeten ze in het noorden ook eens proberen om op asfalt te rijden IPV op modderpaden.
MK 1 gti 83 (project) Last edited by dekilo : 15-02-2010 at 15:04. |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Quote:
Jullie taalgebruik is in ieder geval wel heel bijzonder. ![]()
|
||||
|
||||
![]() ![]()
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Daar zijn ook scholen voor... ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Zeker in de buurt van Heerlen geweest, niet?
Ik rij al elke dag kilometers binnendoor, door oa. 30km wijken, naar 't werk, omdat je daar een stuk beter kunt doorrijden dan op de "snel"weg. Mooiste vind ik het bord dat richting afslag landgraaf staat, meteen vóór de camera van de flitspaal. ![]()
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Friesland - Roermond - Kerkrade - Friesland ![]() Flitspaal? ![]()
|
||||
|
||||
![]() Bij ons dorp hangt ook zo'n bord...ook in Friesland dus
![]() |
|
|||
|
|||
![]() Quote:
omdat het niet komt doordat het vriest...maar doordat het weer gaat dooien ![]() en ze staan in friesland ook gewoon hoor. Bij reduzum heb ik hem idd ook gezien! |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Zo zie je maar... 't ligt niet aan Limburg, maar aan jullie Friezen die een keer in de bewoonde wereld terecht komen, van de karrensporen af ![]() ![]()
|
||||
|
||||
![]() jij bent nog nooit in Buitenpost geweest hoor ik al wel
![]()
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Nope. Toen ik het moeras tegen kwam ben ik omgedraaid, dat durfde ik niet aan ![]()
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Dat zal het dan zijn ![]() Dat het dan net de andere kant van Nederland moet zijn is dan maar niet anders ![]()
VW-Speed.nl Last edited by Ebut : 16-02-2010 at 00:04. |
|
|||
|
|||
![]() Vorstschade ontstaat na bijvoorbeeld een valpartij van de Koningin.
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Kerkrade, dus Heerlen voorbij. Als je via Landgraaf gegaan bent, kom je drie flitspalen tegen, maar die staan eigenlijk nooit aan. ![]()
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Via Landgraaf weet ik niet, heb de afslag wel op de borden zien staan... Laten we het hopen! ![]()
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Wat zei je over scholen? Quote:
Gr ![]()