Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 16-06-2009, 15:24
jwst jwst is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Sep 2007
Posts: 318
Default Is het de startmotor?

Hallo,

Soms start de auto in 1 keer en soms lijkt het net of het niet lukt om hem aan te slingeren..Even wat langer de sleutel omdraaien en dan pakt hij hem uiteindelijk wel. Enig idee wat dit kan zijn?
Vaak is het ook als ik al een stukje heb gereden..
Koud gaat meestal wel ineens..

Er ligt een 2.0 8v uit een 3 in. Als het de startmotor is maakt dat dan nog wat uit!?

Alvast bedankt!!


GR JW
Reply With Quote
  #2  
Old 16-06-2009, 15:42
1982kameiX1's Avatar
1982kameiX1 1982kameiX1 is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jul 2007
Posts: 1,510
Default

als je de motor hoort rondjengelen is het niet de startmotor. ik gok op brandstof toevoer.

hoe is je choke?
Reply With Quote
  #3  
Old 17-06-2009, 12:00
jwst jwst is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Sep 2007
Posts: 318
Default

Het lijkt op een een lege accu!
Dat er te weinig kracht is om de motor aan te krijgen. Maar volgens mij is de accu nog wel prima!

GR jw
Reply With Quote
  #4  
Old 17-06-2009, 12:14
1982kameiX1's Avatar
1982kameiX1 1982kameiX1 is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jul 2007
Posts: 1,510
Default

hoe oud is de accu? merk en type?

--
geen kracht genoeg om de motor rond te draaien kan ook duiden op teveel olie/te dikke (verkeerde) olie.
--
Reply With Quote
  #5  
Old 17-06-2009, 13:45
bjuriaan's Avatar
bjuriaan bjuriaan is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 394
Default

meet je je accu ff na hoeveel ie nog geeft...
Reply With Quote
  #6  
Old 17-06-2009, 13:48
Dennis07 Dennis07 is offline
VW Addict
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 652
Default

massa kabel los.... had ik ook en bij lang vasthouden sloeg ie uiteindelijk wel aan.
Kabel zit van de carros naar je dynamo waarschijnlijk.
Reply With Quote
  #7  
Old 17-06-2009, 20:54
meijer1972's Avatar
meijer1972 meijer1972 is offline
VW Addict
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 653
Default

Ik heb hierover ook gelezen in andere threads. Probeer de search functie maar eens.

Ik herken het probleem ook. Zoals in die threads staat is het iets dat de startmotor te warm wordt. Lijkt dan op een lege accu en als je 5 minuten wacht, start de auto wel.

Als je de oplossing hebt gevonden, post het dan ook even.
__________________

LR Freelander (Werkpaard)
MB A160 (Boodschappen)
VW GOLF S '80 (Hobby)
Reply With Quote
  #8  
Old 17-06-2009, 21:42
gti-pirelli's Avatar
gti-pirelli gti-pirelli is offline
VW Guru
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 728
Default

kijk eens of je kabels ook erg warm worden van de startmotor, dan moet je de kabels even losmaken van de startmotor en dat even goed blank schuren en er dan weer opzetten
__________________
Golf III vr6 3.0 ABT
Golf 1 1.9 TD 83
Reply With Quote
  #9  
Old 17-06-2009, 22:32
mk2 td driver's Avatar
mk2 td driver mk2 td driver is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Dec 2007
Posts: 408
Default

het kan ook zijn dat je ankervelden of je koolborstels in je startmotor zelf niet al te lekker meer zijn, en dat ie daardoor slecht rondgaat.


maar daar kom je alleen achter door hem open te maken of een andere startmotor te proberen
__________________
golf mk2 td (1v) '90 (current)
golf mk2 gti 16v (kr) '86 (current)
golf mk2 1.6automaat(ez) '86 (ex)
Reply With Quote
  #10  
Old 19-06-2009, 11:29
ingmar's Avatar
ingmar ingmar is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 273
Default

Ik heb een goede startmotor liggen voor je 20 euro
Reply With Quote
  #11  
Old 19-06-2009, 18:55
jwst jwst is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Sep 2007
Posts: 318
Default

Bedankt allemaal, Het probleem is even weg. Maar zal jullie tips even langslopen.
GR JW
Reply With Quote
  #12  
Old 01-07-2009, 08:55
Golf_MK1 Golf_MK1 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 154
Default

Ik heb echt precies hetzelfde probleem..als de motor 's ochteds koud is start hij in 1 keer...als ik al gereden heb en een uurtje later weer ga rijden pakt hij em maar met veel moeite op...

Sinds een paar maanden heb ik een nieuwe accu dus ik kan me niet voorstellen dat dat het is

Ik rijd wel iedere dag meerdere korte stukken..ik weet niet of dat slecht is voor de accu (?)
__________________
Golf 1 Cabriolet 1.8

http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=50460)
Reply With Quote
  #13  
Old 01-07-2009, 10:36
1982kameiX1's Avatar
1982kameiX1 1982kameiX1 is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jul 2007
Posts: 1,510
Default

op zich is de accu alleen voor het starten. korte stukjes rijden niet slecht voor een accu. hij "slijt" wel sneller. net als bij een oplaadbare penlite, die kan je bijv. maar 1000x keer ontladen en herladen en dan kan je hem weggooien.

Wat ik wel zou doen om stilstand in de winter te voorkomen is een dynamo met meer Ampere te plaatsen. de accu laadt dan wat sneller bij tijdens het rijden, zodat je ook na een aantal korte stukjes gewoon nog een keer een kort stukje kan doen

ik ben in de scirocco van 45 naar 65A gegaan, en die start altijd.

Tja, en met die startmotor, dat blijft vaag. als je er naast staat is het altijd makkelijker. Is het niet de brandstof toevoer? of een warmne carburateur die hem ff verzuipt na een rit?

Last edited by 1982kameiX1 : 01-07-2009 at 10:39.
Reply With Quote
  #14  
Old 01-07-2009, 12:06
Golf_MK1 Golf_MK1 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 154
Default

Ah oke bedankt voor de tip. Kan dat verder geen kwaad om van 45 naar 65A te gaan in een golf 1 cabrio?

Hmz.. ja ik zou het echt niet weten..heb geen idee waar die carburateur uberhaupt zit...is er niet een boekje of online document waar dat allemaal in jip-en-janneke taal staat uitgelegd met plaatje erbij?


Golf 1 cabriolet voor dummies ofzo

Quote:
Originally Posted by 1982kameiX1
op zich is de accu alleen voor het starten. korte stukjes rijden niet slecht voor een accu. hij "slijt" wel sneller. net als bij een oplaadbare penlite, die kan je bijv. maar 1000x keer ontladen en herladen en dan kan je hem weggooien.

Wat ik wel zou doen om stilstand in de winter te voorkomen is een dynamo met meer Ampere te plaatsen. de accu laadt dan wat sneller bij tijdens het rijden, zodat je ook na een aantal korte stukjes gewoon nog een keer een kort stukje kan doen

ik ben in de scirocco van 45 naar 65A gegaan, en die start altijd.

Tja, en met die startmotor, dat blijft vaag. als je er naast staat is het altijd makkelijker. Is het niet de brandstof toevoer? of een warmne carburateur die hem ff verzuipt na een rit?
__________________
Golf 1 Cabriolet 1.8

http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=50460)
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 04:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum