Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Passat
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 11-08-2009, 16:25
Peter-golf's Avatar
Peter-golf Peter-golf is offline
Forum Newbee
 
Join Date: May 2008
Posts: 36
Default Magneet klep turboregeling.

Hoi allemaal,

omdat ik de vraag elders stelde, in het verkeerde sub-forum, begrijp ik dat er niet bepaald werd gereageerd op mijn vraag.

nu dus maar in het goede sub-forum;

de passat van schoonvader heeft een probleempje,
ding springt contstant in de noodloop.
van contact af/weer aan, doet hij het even ''goed'' totdat hij weer in de noodloop springt.

ding uit laten lezen;
laaddruk turbo onderschreden.
wss de magneetklep van mijn turboregeling dus.

maar nu de vraag,
is deze makkelijk zelf de vernieuwen?
heb hier thuis een put, en sleutel dagelijks aan vrachtwagens voor mijn werk,
maar heb nog nooit aan zo'n tdi'tje gewerkt.. (passat tdi uit '02)

en waar zit de klep precies?

mvg.
Reply With Quote
  #2  
Old 11-08-2009, 16:37
VolkswagenRacing's Avatar
VolkswagenRacing VolkswagenRacing is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,705
Default

N75 klep zit op het schutbord, 3 vacum slangetjes eraf en een stekkertje/
__________________
- VW Golf II '89 ex 16v > 20vt k04
- Audi A3 8p '04 1.9 TDI
- Seat Arosa S '03 1.4
- VW Caddy 3k '10 1.9 TDI
http://www.krasendeukservice.nl
Reply With Quote
  #3  
Old 11-08-2009, 17:35
Peter-golf's Avatar
Peter-golf Peter-golf is offline
Forum Newbee
 
Join Date: May 2008
Posts: 36
Default

danku.
Reply With Quote
  #4  
Old 11-08-2009, 18:16
golf16v's Avatar
golf16v golf16v is offline
Postwhore
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 1,282
Default

hebben exact zelfde aan de hand gehad met onze beetle tdi een paar jaar geleden (zelfde foutcodes)

eerst heb ik LMM nieuw gezet, maar bleek het niet te zijn (dan had hij het altijd moeten doen)

nadien dus ook magneetklep (n75) nieuw gezet, maar deed het nog

uiteindelijk hebben we iemand laten kijken ernaar en bleek het een temperatuurcontact te zijn op het blok (wagen reed perfect als hij koud was, maar een keer als hij warm was begon hij het dus te doen)

je mag altijd eens kijken welk vw nr er op de n75 klep bij jullie staat, heb hier dus namelijk nog een liggen die werkt (want dat was het probleem toen niet bij onze)

als het dezelfde nr is, mag je ze eventueel zo hebben.
Reply With Quote
  #5  
Old 11-08-2009, 18:38
Peter-golf's Avatar
Peter-golf Peter-golf is offline
Forum Newbee
 
Join Date: May 2008
Posts: 36
Default

vind het heel aardig van je aangeboden golf16v,
maar de auto moet snel weer klaar voor gebruik zijn.

dus morgen bestellen,
overmorgen afbouwen en rijden (hoop ik... haha)
dan wordt het wat krap aan met over en weer mailen & verzenden.

maar nogmaals bedankt voor het aanbod!
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 19:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum