![]() |
|
||||
|
||||
![]() Hallo Allemaal!
Ik ben net nieuw hier op dit forum! Mijn naam is Bart ![]() ![]() Ik heb zelf een Golf 2 uit "87 gekocht en t was toch eigenlijk wel een wrak, ik had em als daily gekocht voor 100 eurie om dat me Corrie G60 recaro volleer kapot ging (G-lader, schokbrekers,remschijven en versnellings bak en nog wat dingen waar ik alleen maar zielig van word) dus de corrie in de hoek en lkkr sparen om hem op te knappen.. (de motor had al een revisie door mij gehad en op niets bespaart alleen toen was de G-lader nog goed) ![]() ![]() Toen ik me golf 1.6 EZ eindelijk thuis had, bleek de carb nie lkkr te zijn en een 4 bak vond ik ook al nie heel relaxed.. ik kon nie egt wennen aan t idee om 100 pk in te leveren.. Toen belde me maat: Robbert met het nieuws dat ie zijn ma's Seat ibiza 1.6 1998 total loss had gereden buiten zijn schuld om.. Mooie kans voor mij om dat wrak op te kopen voor de onderdelen.. toen ik onder die motor kap keek zag ik iets heel leuks! een super net motortje 1600 5bak compleet met stuurbekrachteging en... BIJNA DEZELFDE MOTORSTEUNEN als me golf! ik aan de slag, na 2 dagen lag de compleet kale carroserie van de seat op de sloop! en had ik me golf in me schuur op de brug staan met het plan om die zooi ff in te bouwen incl interieur en lkkr rond karren.. alleen liep t niet zo als geplaned want ik dacht er veeeelste makkelijk over na een paar maanden "Beunen" in me eentje, zat de motor er in en was het motorruim gespoten en stuurbekrachteging ingebouwt en klaar om gestart te worden.. ik draai de sleutel om en.. hij slaat aan! maar gelijk weer af ![]() ![]() ![]() ![]() slaat de orginele wegrijblokkering in.. STORING.. ik dacht: ik wordt gek!.. gelukkig is de complete kabelboom over gebouwd dus ook de OBDII stekker en is de auto uit te lezen, alleen mocht ik de testkast van me werk niet lenen ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Word vervolgd! Ondertussen(4maanden eerder) had ik afgesproken om mijn maat: Robbert ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Eenmaal begonnen lag de motor er zo uit! zien we een ongelofelijk roest gat RV onder de luchtfilterbak ![]() ![]() ![]() Ondertussen heel veel nieuwe delen gekocht! om hem zo snel mogenlijk af te krijgen.. Hier wat foto's: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Dit was het voor nu! ik zal zsm update! Laterz! Bart en Robbert.. ![]()
|
||||
|
||||
![]() Welkom op het forum!! Dat zijn nog eens projecten met tekst en foto's!! Leuk om te volgen en ook al om gelijk bij de eerste post zoveel resultaat te zien.
![]() Ga zo door. Ronald |
|
||||
|
||||
![]() vet blokske, waarom de inlaatkleppen ook niet even vervangen?!
|
|
||||
|
||||
![]() heerlijk die foto`s! keep it up.
|
||||
|
||||
![]() Gaaf al die foto's ga zo door
![]()
|
|||
|
|||
![]() Benieuwd naar meer...
|
|
||||
|
||||
![]() Kom je btw. uit Wijk bij Duurstede? Zie nl. Wijk staan en foto's bij het water, maar daar zijn er nog meer van..
|
|
||||
|
||||
![]() Heeij
Badank voor die goeie reacties! @thomashouben: die kleppen zijn best duur en ze waren niet krom ofzo en goed schoon te maken behalve de uitlaat kleppen.. dus ja je moet ergens op besparen:P @Ronald: JA we komen uit Wijk bij duurstede ![]() ![]() binnen kort meer foto's want op dit moment zijn we zover als de foto's te zien is! en we hebben nog 8 weken om beide auto's af te maken!! Laterz
|
||||
|
||||
![]() Zeer chill al die foto's. Ben benieuwd naar hoe ze eruit komen te zien!
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Dan ken je mijn broertje misschien ook wel... Zijn vriendin woont in Wijk. Had een GolfII gerold en omgebouwd naar G60 + blokjes dak en heeft een USA GolfIII. |
|
||||
|
||||
![]() Goed bezig! Zeker leuk om te lezen.
Dit blijven we volgen.
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Hee Ronald ja ik ken je broertje! hij zit bij mij in de klas! en dat golfje heeft ie van mij gekocht ![]() ![]() en als je goed kijkt zie je em zelfs op de foto staan ![]() Doe maar de groeten aan em! laterz!
|
||||
|
||||
![]() Dat pak je grondig aan man! Super om het zo te zien!
|
|
||||
|
||||
![]() Verdomd, dat had ik nog niet eens gezien. :-) Ik denk dat jij hem vaker ziet dan mij... ;-) Doe hem maar de groeten van mij.
![]() |
|
||||
|
||||
![]() hey welkom hier... zat net je verhaal over dat 1600 blok te lezen maar die ga jij zo niet aan het lopen krijgen ook niet na het wissen van eventuele fouten simpelweg omdat je de startonderbrekerunit en de leesring+sleutelchip niet overgezet hebt (tenminste dat kan ik zo niet uit je verhaal halen??) ik weet niet of je dicht bij mij zit maar ik kan op mijn werk je computer wel ombouwen zodat ie zonder startblokkering loopt...... succes voor de rest!
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Heej das wel heel mooi om te horen dat je em om kan bouwen! ik heb wel de leesspoel overgebouwd en beide sleutels geprobeerd en een gti brandstof pomp om dat ik dacht dat t daar aan lag! maar helaas... er zit ook orgineel alarm op de auto.. ik hoor graag van je man! ik woon in wijk bij duurstede, Utrecht...
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Heej man Ja ik heb op SGM gezeten ![]() Ben bijna 1e monteur nu en bezig voor APK..
|
||||
|
||||
![]() kan alleen maar zeggen: mooi mooi mooi. succes
Golf5 1.9 TDI (daily) Golf4 1.9 SDI (verkocht) Polo 1.9 SDI (verkocht) Golf1 Mk1 GTD Project(sleeping) '83 LO41 Golf1 Mk1 GTI Project(sleeping) '83 marsrood LA3A Scirocco 1.6 (verkocht) Polo 1.0 (verkocht) |
|
||||
|
||||
![]() hey dat staat niet verkeerd, zo'n ibiza blokje in een golf.
hoe heb je dat nou opgehangen? originele ibiza steunen of golf steunen of anders?