Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Watergekoelde projecten
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

Reply

Thread Tools Search this Thread
Old 19-03-2009, 23:27
BartO's Avatar
BartO BartO is offline
VW Enthousiast

Default Golf 2 "87 Retro Rat Project en Golf 2 16v PL WOB edition Project

Hallo Allemaal!

Ik ben net nieuw hier op dit forum! Mijn naam is Bart .. ik bekijk t al wel een jaartje ofzo en heb nu besloten om wat van "mijn" projecten te laten zien

Ik heb zelf een Golf 2 uit "87 gekocht en t was toch eigenlijk wel een wrak, ik had em als daily gekocht voor 100 eurie om dat me Corrie G60 recaro volleer kapot ging (G-lader, schokbrekers,remschijven en versnellings bak en nog wat dingen waar ik alleen maar zielig van word) dus de corrie in de hoek en lkkr sparen om hem op te knappen.. (de motor had al een revisie door mij gehad en op niets bespaart alleen toen was de G-lader nog goed)

Toen ik me golf 1.6 EZ eindelijk thuis had, bleek de carb nie lkkr te zijn en een 4 bak vond ik ook al nie heel relaxed.. ik kon nie egt wennen aan t idee om 100 pk in te leveren.. Toen belde me maat: Robbert met het nieuws dat ie zijn ma's Seat ibiza 1.6 1998 total loss had gereden buiten zijn schuld om.. Mooie kans voor mij om dat wrak op te kopen voor de onderdelen..
toen ik onder die motor kap keek zag ik iets heel leuks! een super net motortje 1600 5bak compleet met stuurbekrachteging en... BIJNA DEZELFDE MOTORSTEUNEN als me golf! ik aan de slag, na 2 dagen lag de compleet kale carroserie van de seat op de sloop! en had ik me golf in me schuur op de brug staan met het plan om die zooi ff in te bouwen incl interieur en lkkr rond karren.. alleen liep t niet zo als geplaned want ik dacht er veeeelste makkelijk over na een paar maanden "Beunen" in me eentje, zat de motor er in en was het motorruim gespoten en stuurbekrachteging ingebouwt en klaar om gestart te worden.. ik draai de sleutel om en.. hij slaat aan! maar gelijk weer af
slaat de orginele wegrijblokkering in.. STORING.. ik dacht: ik wordt gek!.. gelukkig is de complete kabelboom over gebouwd dus ook de OBDII stekker en is de auto uit te lezen, alleen mocht ik de testkast van me werk niet lenen want die zijn 3000 euries ofzo maarja ik op zoek naar iemand met zown laptop.. (BTW als er iemand is die handig is met dit soort dingen hoor ik t heel graag!)

Word vervolgd!

Ondertussen(4maanden eerder) had ik afgesproken om mijn maat: Robbert om zijn auto te maken een Golf II Gti 16v PL 1991 Wolfburg edition! hij stond met een kapotte ontstekking, defecte motorsteunen, tandriem die versleten was en een gare koppeling.. ook liep hij niet zow lkkr doordat de koppakking niet helemaal lkkr meer was.. dus na een lange vergadering besloten om de hele zooi maar is aan te pakken.. stap 1 mijn golf naar buiten tot dat ik een laptop geregeld heb om de leerwaarders te wissen van mijn wegrijblokkering stap 2 Rob golf naar mijn schuur en strippen!.. in mijn schuur aangekomen kwamen WE (JA HIJ HELPT! en hij is handig en technisch en hij is bakker ) er achter dat t toch best wel een wrak is op de buiten kant en interieur na.. Een maal begonnen is er geen weg meer terug.. rob en besteden elke vrije tijd de we hebben aan die auto's want ZE MOETEN AF! want we willen naar WOERTERSEE GTI TREFFEN!! en we hebben nog een paar maanden! ondertussen met wat vrienden een villa aan t meer gehuurd! dus we moeten zo ie zo naar oostenrijk!!
Eenmaal begonnen lag de motor er zo uit! zien we een ongelofelijk roest gat RV onder de luchtfilterbak .. Ik had robbert aan t werk gezet en binnen no time was zijn motor gestript en schoongemaakt! toen we t blokkie bijna gepolijst zagen staan hebben we besloten zijn blok te spuiten.. toen die op gedroogt was gaf dat zown mooi effect dat Rob alles! gespoten wilde hebben!(Geef em is ongelijk) ik vond t prima is toch nie mijn geld dus wij als een gek alles schoonmaken en spuiten.. ondertussen zijn kop weg gebracht om te vlakken en te laten glasparrel stralen..
Ondertussen heel veel nieuwe delen gekocht! om hem zo snel mogenlijk af te krijgen..
Hier wat foto's:

Dit was het voor nu! ik zal zsm update!

Laterz! Bart en Robbert..
Old 19-03-2009, 23:47
Ronald's Avatar
Ronald Ronald is offline
VW Guru

Welkom op het forum!! Dat zijn nog eens projecten met tekst en foto's!! Leuk om te volgen en ook al om gelijk bij de eerste post zoveel resultaat te zien.

Ga zo door.
Ronald
Reply With Quote
Old 19-03-2009, 23:59
Thomas's Avatar
Thomas Thomas is offline
Volksforum Aandeelhouder

vet blokske, waarom de inlaatkleppen ook niet even vervangen?!
Reply With Quote
Old 20-03-2009, 06:06
knedel16vweber's Avatar
knedel16vweber knedel16vweber is offline
Volksforum Aandeelhouder

Send a message via MSN to knedel16vweber

heerlijk die foto`s! keep it up.

---=WEBER INSIDE=---

http://nightshift.hipstreet.nl/

Quote:
Originally Posted by vw roadwarrior
Klinkt interesant die motorspecs van je.
Jammer dat het kapot gelopen is
Reply With Quote
Old 20-03-2009, 08:10
The Skinnmeister's Avatar
The Skinnmeister The Skinnmeister is offline
Volksforum Donateur

Gaaf al die foto's ga zo door
Reply With Quote
Old 20-03-2009, 08:22
Gio695 Gio695 is offline
VW Enthousiast

Send a message via MSN to Gio695

Benieuwd naar meer...
Reply With Quote
Old 20-03-2009, 09:15
Ronald's Avatar
Ronald Ronald is offline
VW Guru

Kom je btw. uit Wijk bij Duurstede? Zie nl. Wijk staan en foto's bij het water, maar daar zijn er nog meer van..
Reply With Quote
Old 20-03-2009, 10:24
BartO's Avatar
BartO BartO is offline
VW Enthousiast

Heeij

Badank voor die goeie reacties!
@thomashouben: die kleppen zijn best duur en ze waren niet krom ofzo en goed schoon te maken behalve de uitlaat kleppen.. dus ja je moet ergens op besparen:P
@Ronald: JA we komen uit Wijk bij duurstede en woon bijna in de binnenstad vlak bij de lidl.. en ik weet hoeveel geluk ik heb met me schuurtje

binnen kort meer foto's want op dit moment zijn we zover als de foto's te zien is! en we hebben nog 8 weken om beide auto's af te maken!!

Laterz
Old 20-03-2009, 12:15
Waggel's Avatar
Waggel Waggel is offline
VW Enthousiast

Zeer chill al die foto's. Ben benieuwd naar hoe ze eruit komen te zien!
Reply With Quote
Old 20-03-2009, 12:18
Ronald's Avatar
Ronald Ronald is offline
VW Guru

Quote:
Originally Posted by BartO
Heeij

Badank voor die goeie reacties!
@thomashouben: die kleppen zijn best duur en ze waren niet krom ofzo en goed schoon te maken behalve de uitlaat kleppen.. dus ja je moet ergens op besparen:P
@Ronald: JA we komen uit Wijk bij duurstede en woon bijna in de binnenstad vlak bij de lidl.. en ik weet hoeveel geluk ik heb met me schuurtje

binnen kort meer foto's want op dit moment zijn we zover als de foto's te zien is! en we hebben nog 8 weken om beide auto's af te maken!!

Laterz

Dan ken je mijn broertje misschien ook wel... Zijn vriendin woont in Wijk. Had een GolfII gerold en omgebouwd naar G60 + blokjes dak en heeft een USA GolfIII.
Reply With Quote
Old 20-03-2009, 12:32
a.busser's Avatar
a.busser a.busser is offline
Volksforum Triple Action Donor - Paid my piece!

Goed bezig! Zeker leuk om te lezen.
Dit blijven we volgen.
Old 20-03-2009, 12:53
BartO's Avatar
BartO BartO is offline
VW Enthousiast

Quote:
Originally Posted by Ronald
Dan ken je mijn broertje misschien ook wel... Zijn vriendin woont in Wijk. Had een GolfII gerold en omgebouwd naar G60 + blokjes dak en heeft een USA GolfIII.

Hee Ronald

ja ik ken je broertje! hij zit bij mij in de klas!
en dat golfje heeft ie van mij gekocht en t g60 blok ook
en als je goed kijkt zie je em zelfs op de foto staan

Doe maar de groeten aan em!

laterz!
Old 20-03-2009, 12:56
robertjan007's Avatar
robertjan007 robertjan007 is offline
Volksforum Draaideur Donateur - Yellow Submarine

Send a message via MSN to robertjan007

Dat pak je grondig aan man! Super om het zo te zien!
Old 20-03-2009, 13:07
Ronald's Avatar
Ronald Ronald is offline
VW Guru

Verdomd, dat had ik nog niet eens gezien. :-) Ik denk dat jij hem vaker ziet dan mij... ;-) Doe hem maar de groeten van mij. Wel een leuk knutsel clubje zo. Hij heeft er nu weer Golf1 cabrio bij hoorde ik.
Reply With Quote
Old 20-03-2009, 13:19
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul

hey welkom hier... zat net je verhaal over dat 1600 blok te lezen maar die ga jij zo niet aan het lopen krijgen ook niet na het wissen van eventuele fouten simpelweg omdat je de startonderbrekerunit en de leesring+sleutelchip niet overgezet hebt (tenminste dat kan ik zo niet uit je verhaal halen??) ik weet niet of je dicht bij mij zit maar ik kan op mijn werk je computer wel ombouwen zodat ie zonder startblokkering loopt...... succes voor de rest!
Old 20-03-2009, 14:41
BartO's Avatar
BartO BartO is offline
VW Enthousiast

Exclamation

Quote:
Originally Posted by De Pul
hey welkom hier... zat net je verhaal over dat 1600 blok te lezen maar die ga jij zo niet aan het lopen krijgen ook niet na het wissen van eventuele fouten simpelweg omdat je de startonderbrekerunit en de leesring+sleutelchip niet overgezet hebt (tenminste dat kan ik zo niet uit je verhaal halen??) ik weet niet of je dicht bij mij zit maar ik kan op mijn werk je computer wel ombouwen zodat ie zonder startblokkering loopt...... succes voor de rest!

Heej das wel heel mooi om te horen dat je em om kan bouwen! ik heb wel de leesspoel overgebouwd en beide sleutels geprobeerd en een gti brandstof pomp om dat ik dacht dat t daar aan lag! maar helaas... er zit ook orgineel alarm op de auto.. ik hoor graag van je man!

ik woon in wijk bij duurstede, Utrecht...
Old 20-03-2009, 15:09
jeroen doli jeroen doli is offline
VW Fanatic

Hej,

Ziet er goed uit

maar trouwens heb jij op het SGM gezeten ?

Gr jeroen

Jordy MK4 on ccw and air
Maikel vw bug 71 on air
Jeroen vw bug 67 callook, and jetta 91 on C2
Reply With Quote
Old 20-03-2009, 15:12
BartO's Avatar
BartO BartO is offline
VW Enthousiast

Quote:
Originally Posted by jeroen doli
Hej,

Ziet er goed uit

maar trouwens heb jij op het SGM gezeten ?

Gr jeroen

Heej man

Ja ik heb op SGM gezeten

Ben bijna 1e monteur nu en bezig voor APK..
Old 20-03-2009, 16:13
toth75's Avatar
toth75 toth75 is offline
VW Fanatic

kan alleen maar zeggen: mooi mooi mooi. succes
Golf1 Mk1 GTD Project(sleeping) '83 LO41
Golf1 Mk1 GTI Project(sleeping) '83 marsrood LA3A
Scirocco 1.6 (verkocht)
Polo 1.0 (verkocht)
Reply With Quote
Old 20-03-2009, 16:23
joostvw's Avatar
joostvw joostvw is offline
Volksforum Aandeelhouder

hey dat staat niet verkeerd, zo'n ibiza blokje in een golf.
hoe heb je dat nou opgehangen? originele ibiza steunen of golf steunen of anders?

-Golf 2 '841.9TDI
Reply With Quote
Reply

Posting Rules