![]() |
|
|||
|
|||
![]() Hallo,
Ik heb een golf 1 1.6 diesel uit 1982 nu wil ik uit voorzorg de linker en rechter aandrijfassen met homokineten vervangen. Nu is mijn vraag waar ik op moet letten bij aanschaf van deze aandrijfassen? Zijn deze aandrijfassen ook op andere vw's gemonteerd? Graag jullie reactie ![]() |
|
|||
|
|||
![]() `De oude er onderuit halen en mee nemen,en zo de nieuwe bestellen
Ze zijn normaal gesproken allen het zelfde[020versnellingsbak]op de GTI na Die zien er hetzelfde uit alleen de koppen zijn gehard[en te herkennen aan de ringen om de stofhoezen |
|
||||
|
||||
![]() waarom niet 4 losse nieuwe homokineten bestellen en op je aandrijfassen zetten?
|
|
||||
|
||||
![]() Dat omzetten van de homokineet is appeltje eitje werk. Hamer en schroevendraaier, of met een waterpomp tang te doen...
|
|
||||
|
||||
![]() snap het ook niet helemaal. en hoezo uit voorzorg? maken ze lawaai? je kunt ze ook gewoon even uit elkaar halen en de as zelf netjes roestvrij maken en mooi zwart lakken, en dan de homokineten mooi schoonmaken en vervolgens met vers vet en nieuwe rubbers weer in elkaar zetten. dit is ook al prima onderhoud.
![]() ![]()
|
||||
|
||||
![]() ashoesje kost met vet en nieuwe ringen en klemmetjes etc iets van 13-15 euro ps. Zal waarschijnlijk goedkoper zijn dan nieuwe kopen, en bij iedere materialen handel verkrijgbaar...
|
|
|||
|
|||
![]() Allemaal bedankt voor jullie snelle reacties!
![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]() p.s. echt een super forum dit! veel kennis aanwezig hier
![]() |