![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() Is er iemand die originele vw nummers heeft van al het bus plaatwerk.
Zowel T1 als T2a.
__________________
Airride kan dan wel net als siliconeborsten zijn. Nep!! But i like it!!! ![]() |
#2
|
|||
|
|||
![]() ja,ik weet wel iemand,maar dat boek mag je (jij zeker) eigenlijk alleen onder 'begeleiding' inkijken
![]() en nee,ik ben het niet !! ![]() maar er staan alleen wat exploded view tekeningen in,met wat onderdeelnummers,en dan ook nog alleen maar van de spijlbus. |
#3
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Oh ja dat is waar hé. hij heeft(kruk niet) heeft dat boek.. Beter voor mij om dat boek niet in te kijken. ![]() Kruk maak even kopietjes als je hem hebt.
__________________
Airride kan dan wel net als siliconeborsten zijn. Nep!! But i like it!!! ![]() |
#4
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Nee,sinds die bewuste woensdagavond benk wat anders tegen je aan gaan kijken :p Quote:
Ja,goed hoor ... vrees dat ik voor Splitje,Volkswouter en mijzelf ook wat kopietjes kan gaan draaien. Het boek behandeld namelijk ook de barndoor's,dubbeldeur spijlbussen en crew cab's ![]() |
#5
|
||||
|
||||
![]() :biggrin:
__________________
Fryske Âlde Skoalle Luchtkuolle (en Wetterkuolle) Gers Jarre Memmebatsers! Quote:
|
#6
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Oh vertel!! dit vind ik intresant. :o
__________________
Airride kan dan wel net als siliconeborsten zijn. Nep!! But i like it!!! ![]() |
#7
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Ja, ik heb de VW onderdelencatalogi van De T1 (Europese uitvoering 1950-1967) en de T2 (Europese uitvoering en USA-uitvoering 1967-1979) Van de T2a heb ik momenteel ook nog 1 in boekvorm uit 1971 (is wat exacter wat betreft onderdeelnrs) Wat wil je precies weten? En waarom eigenlijk want bij de dealer is plaatwerk al tijden niet meer leverbaar. De exploded views voor de T2 kun je trouwens hier bekijken: http://homepage.mac.com/ratwell/Microfiche.html Vincenzo
__________________
Currently starring in my fleet: T2 (10x), KG 34 (1x), 82er Passat (1x), 90er Polo (2x). '...het is alweer woensdag, ik heb een Golf GTI...' |
#8
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Thanks !! Bestaat er ook zo'n soort pagina/linkie voor de T1's ?? |
#9
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Nou die zou ik ook wel willen zien. Maar wat let je. www.area51.nl ![]()
__________________
Airride kan dan wel net als siliconeborsten zijn. Nep!! But i like it!!! ![]() |
#10
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Area 51, da's toch met die UFO's en die marsmannetjes? Ik zie alleen maar een kabbelend meertje op die site ![]() Maar eh, vanwaar die interesse in VW onderdeelnummers? Vincenzo
__________________
Currently starring in my fleet: T2 (10x), KG 34 (1x), 82er Passat (1x), 90er Polo (2x). '...het is alweer woensdag, ik heb een Golf GTI...' |
#11
|
||||
|
||||
![]() Nou in brazilië willen ze graag vw nummers hebben zodat ze de onderdelen beter kunnen vinden.
vandaar dat ik naar vw nummers op zoek ben. praat wat makelijker met die gasten.
__________________
Airride kan dan wel net als siliconeborsten zijn. Nep!! But i like it!!! ![]() |
#12
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Ik denk eerlijke gezegd dat de Brazilianen weer nieuwe nummers hebben bedacht voor die onderdelen. After all is een Braziliaanse bus geen Europese bus (tenzij je een echte oude spijl hebt natuurlijk...maar zullen ze dat nog op voorraad hebben?) VW zelf bedacht tijdens de rit 1967-1979 continu nieuwe bestelnummers en niet altijd met duidelijke reden. Welke nummers wil je weten? Vincenzo
__________________
Currently starring in my fleet: T2 (10x), KG 34 (1x), 82er Passat (1x), 90er Polo (2x). '...het is alweer woensdag, ik heb een Golf GTI...' |
#13
|
||||
|
||||
![]() Nou ik heb een plaatje gehaald van scofield en die meegestuurd en daar hadden ze genoeg aan.
maar ze vroegen eerst naar de originele vw nummers. dan ga ik er vanuit dat als er nummer wijzigingen zijn geweest dat ze die wel weten. ik ga als probeersel belly pans bestellen in Brazilië voor een spijlbus. ze moesten kijken of ze die hadden. weet ook eigelijk niet of ze ook op een T2a hebben gezetten. als ik iest weet laat ik het hier even weten. mocht dit onderdeel niet lukken dan vraag ik naar iets anders. maar net zoals de vloer van een brazilië T2a past ook weer in een spijlbus.kijk maar naar Rokus zijn bus daar zit er 1 in.
__________________
Airride kan dan wel net als siliconeborsten zijn. Nep!! But i like it!!! ![]() |
#14
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Ah ok, je besteld het dus bij Scofield in GB, die zullen vast wel zo;n fiche hebben ja. Quote:
Je bedoelt die versteviging onder de laadvloer? Of bedoel je die plaat onder de cabine? De beschermingsplaat onder de cabine is er altijd geweest (1968-1979), maar is alleen ingekort bij model 1970. De platen onder de laadvloer zijn er ook altijd geweest maar alleen als optie (M191) of als de bus een schuifdak had of dubbele schuifdeur uitvoering. De zijplaten zitten altijd gelast. De middelste plaat zit bij de modellen t/m 1973 gelast, vanaf 1974 geschroefd. De geschroefde versie dient dan als bescherming voor de Eberspächer BA6 benzinekachel en uiteraard niet meer als versteviging. Quote:
Dat zou kunnen ja. De Braziliaanse bus is geen T2a maar één of ander vaag Latijns Amerikaans baksel. Oud type spijlbus gecombineerd met een T2b. De Duitsers noemen het wel een T2c. Er zullen vast veel onderdelen uitwisselbaar zijn, maar ik zou er niet 100% van uit gaan. Eerst proberen, dan verder zien. Voor zover ik weet is die 'T2c' in de cabine een T2b, en daar achter een spijlbus, dus vandaar dat de vloer past, een T2a vloer past denk ik niet in een spijlbus. Vincenzo
__________________
Currently starring in my fleet: T2 (10x), KG 34 (1x), 82er Passat (1x), 90er Polo (2x). '...het is alweer woensdag, ik heb een Golf GTI...' |
#15
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Bedoel je de 215 703 705 plaat ? Zo ja Bukkie : heb er nog wel een staan .. NOS en ori VW ![]() Kwestie van spiegelen en je laat de andere kant zo na maken Last edited by Gert : 10-11-2004 at 22:56. |
#16
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Ah onderdeel 21 op afbeelding 53 ![]() http://www.ratwell.com/technical/Microfiche/t205300.gif Volgens mijn fiche is dit onderdeel 215 703 705 G voor de linkerkant. De rechterkant heeft nr 215 703 706 G. (die letter veranderd door de jaren heen als er wijzigingen aan het onderdeel hebben plaats gevonden). Blijkbaar is de linkerplaat wel anders als de rechterplaat. Kleine hint: als het bestelnummer eindigt op een oneven nr is het doorgaans voor de linkerkant van de auto, eindigt het op een even getal dan is het voor de rechterkant van de wagen (gaat niet op als onderdelen links en rechte hetzelfde zijn zoals bij bijvoorbeeld de deurhandles het geval is). Vincenzo
__________________
Currently starring in my fleet: T2 (10x), KG 34 (1x), 82er Passat (1x), 90er Polo (2x). '...het is alweer woensdag, ik heb een Golf GTI...' |
#17
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Nee ik bestel het in Mexico!! Quote:
Quote:
ALs ik vorige week woensdag goed geinformeerd ben, heeft Rokus(meetlint) een braziliaanse T2a vloer in zijn spijlbus weten te krijgen met minimale aanpassingen. zelfs de binnenschermen waren van Braziliaans makelij. en ik ga het eerst proberen of het past en even uitzoeken wat wel en niet past. Quote:
verkocht over de prijs worden we het wel eens denk ik!! Hebbie nog meer??
__________________
Airride kan dan wel net als siliconeborsten zijn. Nep!! But i like it!!! ![]() |
#18
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Vast wel ![]() Nee ik heb alleen die platen staan Mail of bel maar |
#19
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Gert waarom ligt tie plaat dan nog niet bij mij????????? |
#20
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Is ook een spijl vloer mar dan van een t2c dus B voorkant en spijl achterkant. dus geen t2a of t2b vloer |