Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 14-11-2004, 18:16
MMgolfnut1's Avatar
MMgolfnut1 MMgolfnut1 is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,694
Default Tuut tuut, fffwieeepppp, we worden gek!

Hallo wieder,

Ben samen met een vriend een poging aan het doen om z'n auto weer goed te laten lopen. Hij stottert als de ziekte. Hij heeft zelf al best veel onderdelen vervagne of getest, maar het probleem blijft zich voordoen. Het volgende onderdeel dat we willen testen is de ontsteking. Hij mag die van mij wel ff lenen, maar ik heb een 16V en hij een 8V (bouwjaar 88 en 89). Zijn de ontstekingen hetzelfde of verschillen ze van elkaar. Heeft iemand trouwens nog andere mogelijke oplossingen?

Inmiddels vervangen of getest:

Bougiekabels
Bougies
Bobinekabel
Injectorrubbers
Benzinepomp
Luchtfilterklep ?

Nog niet getest:

Ontsteking
Bobine
Suggesties??

Alvast bedankt.

Groeten, Marnix.
Reply With Quote
  #2  
Old 14-11-2004, 18:53
vwleusden's Avatar
vwleusden vwleusden is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 5,365
Send a message via MSN to vwleusden
Default

Ontsteking past niet, bobine wel.
__________________
1989 Golf 2 1.8 WOB 16V throttle bodies
2013 Renault Megane Estate GT Line TCe
2011 Ford Ka
Reply With Quote
  #3  
Old 14-11-2004, 19:18
Melvin Melvin is offline
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 5,427
Default

anders haal je op de sloop toch een ontsteking ff... bij een beetje sloop kun je het gewoon terugbrengen...
Reply With Quote
  #4  
Old 14-11-2004, 20:19
Pedaalemmer's Avatar
Pedaalemmer Pedaalemmer is offline
Volksforum Aandeelhouder - Pedalwanne
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 11,016
Send a message via MSN to Pedaalemmer
Default

Klinkt misschien duur maar weet de dealer niet de oplossing?
Reply With Quote
  #5  
Old 14-11-2004, 20:41
Fred Fred is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,351
Question

Heb je alle lucht aanzuigslangen al nagekeken?? Valse lucht kan ook slecht lopen veroorzaken...
Reply With Quote
  #6  
Old 14-11-2004, 22:33
Koen is sleeping's Avatar
Koen is sleeping Koen is sleeping is offline
Volksforum QUATTRO Donor Sleeping since 2004
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 1,225
Default

Carterontluchting?
__________________
I'm trying to see things from YOUR perpective....
But I can't get my head that far up my ass!
Reply With Quote
  #7  
Old 14-11-2004, 22:41
vwleusden's Avatar
vwleusden vwleusden is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 5,365
Send a message via MSN to vwleusden
Default

Heeft deze motor geen vacuumvervroeging ?
__________________
1989 Golf 2 1.8 WOB 16V throttle bodies
2013 Renault Megane Estate GT Line TCe
2011 Ford Ka
Reply With Quote
  #8  
Old 14-11-2004, 22:57
MMgolfnut1's Avatar
MMgolfnut1 MMgolfnut1 is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,694
Default

@Mellyville, dat is idd een optie
@Gtipower, als die gasten moeten gaan zoeken kan je je knip wel ff opentrekken
@Dennis, Fred en Koen, kunnen jullie iets meer vertellen over het luchtcircuit? Ik ben namelijk een noob op (o.a.) dat gebied.

Ik kan jullie iig wel vertellen dat dit probleem al meer dan een half jaar speelt. Het wordt de laatste tijd echt hinderlijk. Grappige is dat altijd wanneer je naar een kenner gaat het probleem er even niet is . Het komt bij een rit pas nadat er een keer volgas is gereden. Het lijkt erop dat de motor dat niet trekt. Valt trouwens niet mee om een goede omschrijving te geven.
Reply With Quote
  #9  
Old 14-11-2004, 22:59
vwleusden's Avatar
vwleusden vwleusden is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 5,365
Send a message via MSN to vwleusden
Default

Check even alle vacuumslangen enz enz, bij twijfel vervangen en houd dezelfde lengtes aan.
__________________
1989 Golf 2 1.8 WOB 16V throttle bodies
2013 Renault Megane Estate GT Line TCe
2011 Ford Ka
Reply With Quote
  #10  
Old 15-11-2004, 11:21
Allart-Ghetta's Avatar
Allart-Ghetta Allart-Ghetta is offline
VW Guru
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 961
Default

Sorry hoor maar weleens GEKEKEN naar de ontstekingsunits van een 8V of 16V?
Als je hier al moet vragen of ze gelijk zijn, kan je dan niet beter helemaal van een auto met storingen afblijven.
BJ 89 een GTI 8V, dat zal wel Digifant 2 zijn, volgens mij?
Blauwe koelvloeistoftemperatuursensor al vervangen?
Controleer het injectorkabelboompje even op draadbreuk, die draden worden keihard na al die jaren hoge temperaturen.
Volgens mij heeft een Digi auto alleen een opvoer/brandstofpomp in de tank, filter ook vervangen? Als ie 2 pompen heeft (zoals een 16V), ik zou zeggen vervang ze allebei en zeker ook het filter bij de drukpomp(onder de auto).
__________________
2004 BMW 330cd 6MT decat DP
1998 YAMAHA YZF R1 tuned, 148 wpk en 122 Nm
1996 Piaggio SKR 180 Runner 2T
1990 Jetta Coupe 2.0 16VT GT3076R
RIP 1983 Golf 110+ M-TDI + 11 mm pump + PP764 + GT1749VA + 02A with 0.659 5th gear
Reply With Quote
  #11  
Old 15-11-2004, 11:45
|| RS ||'s Avatar
|| RS || || RS || is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 412
Default

Inderdaad alle vacuumslangen bekijken ... vaak als deze al jaren in de auto zitten willen ze nog wel eens slap worden wat het vacuumgebeuren kan beinvloeden. Misschien dat dit te maken heeft met jou klachten aan je wagen ...
Reply With Quote
  #12  
Old 15-11-2004, 18:09
MMgolfnut1's Avatar
MMgolfnut1 MMgolfnut1 is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,694
Default

Heren, bedankt! En Allart, al doende leert men. Hoe moet je anders iets leren?
Reply With Quote
  #13  
Old 15-11-2004, 18:10
Allart-Ghetta's Avatar
Allart-Ghetta Allart-Ghetta is offline
VW Guru
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 961
Default

Ja maar ieder gezond mens kan toch eerst kijken voor hij iemand anders gaat lastig vallen.
__________________
2004 BMW 330cd 6MT decat DP
1998 YAMAHA YZF R1 tuned, 148 wpk en 122 Nm
1996 Piaggio SKR 180 Runner 2T
1990 Jetta Coupe 2.0 16VT GT3076R
RIP 1983 Golf 110+ M-TDI + 11 mm pump + PP764 + GT1749VA + 02A with 0.659 5th gear
Reply With Quote
  #14  
Old 15-11-2004, 18:42
MMgolfnut1's Avatar
MMgolfnut1 MMgolfnut1 is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,694
Default

Snap jij wel het principe van een forum? Bovendien hebben we niet allemaal de mogelijkheid of tijd om te kijken hoe bepaalde onderdelen eruit zien. En als je dit topic ziet als het lastigvallen van mensen snap ik niet waarom je reageert. Ik wil jou echt niet lastigvallen met de problemen van een ander.
Reply With Quote
  #15  
Old 15-11-2004, 22:57
Marco's Avatar
Marco Marco is offline
Volksforum Crew - Elekit
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 7,628
Send a message via MSN to Marco
Default

Allart, zou je dat aub voor je willen houden, er is niemand bij gebaat en er komt alleen maar ergernis van.

Bedankt voor je duidelijke uitleg maar die reactie was niet nodig.
__________________
Passat B1 LS
Passat B8 Businessline R
Reply With Quote
  #16  
Old 16-11-2004, 15:54
GTI powerrr
Guest
 
Posts: n/a
Default

Quote:
Originally Posted by Allart-Ghetta
Ja maar ieder gezond mens kan toch eerst kijken voor hij iemand anders gaat lastig vallen.


Watvoor jou al bestaande kennis is en dus logisch lijkt is kan voor een ander compleet anders zijn.
Reply With Quote
  #17  
Old 17-11-2004, 09:01
Allart-Ghetta's Avatar
Allart-Ghetta Allart-Ghetta is offline
VW Guru
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 961
Default

Wie loopt hier berichten te wissen???
__________________
2004 BMW 330cd 6MT decat DP
1998 YAMAHA YZF R1 tuned, 148 wpk en 122 Nm
1996 Piaggio SKR 180 Runner 2T
1990 Jetta Coupe 2.0 16VT GT3076R
RIP 1983 Golf 110+ M-TDI + 11 mm pump + PP764 + GT1749VA + 02A with 0.659 5th gear
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 13:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum