![]() |
|
||||
|
||||
![]() Hallo wieder,
Ben samen met een vriend een poging aan het doen om z'n auto weer goed te laten lopen. Hij stottert als de ziekte. Hij heeft zelf al best veel onderdelen vervagne of getest, maar het probleem blijft zich voordoen. Het volgende onderdeel dat we willen testen is de ontsteking. Hij mag die van mij wel ff lenen, maar ik heb een 16V en hij een 8V (bouwjaar 88 en 89). Zijn de ontstekingen hetzelfde of verschillen ze van elkaar. Heeft iemand trouwens nog andere mogelijke oplossingen? Inmiddels vervangen of getest: Bougiekabels Bougies Bobinekabel Injectorrubbers Benzinepomp Luchtfilterklep ? Nog niet getest: Ontsteking Bobine Suggesties?? Alvast bedankt. Groeten, Marnix. |
|
||||
|
||||
![]() Ontsteking past niet, bobine wel.
|
|||
|
|||
![]() anders haal je op de sloop toch een ontsteking ff... bij een beetje sloop kun je het gewoon terugbrengen...
|
|
||||
|
||||
![]() Klinkt misschien duur maar weet de dealer niet de oplossing?
|
|
|||
|
|||
![]() Heb je alle lucht aanzuigslangen al nagekeken?? Valse lucht kan ook slecht lopen veroorzaken...
|
|
||||
|
||||
![]() Carterontluchting?
|
||||
|
||||
![]() Heeft deze motor geen vacuumvervroeging ?
|
||||
|
||||
![]() @Mellyville, dat is idd een optie
@Gtipower, als die gasten moeten gaan zoeken kan je je knip wel ff opentrekken @Dennis, Fred en Koen, kunnen jullie iets meer vertellen over het luchtcircuit? Ik ben namelijk een noob op (o.a.) dat gebied. Ik kan jullie iig wel vertellen dat dit probleem al meer dan een half jaar speelt. Het wordt de laatste tijd echt hinderlijk. Grappige is dat altijd wanneer je naar een kenner gaat het probleem er even niet is ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Check even alle vacuumslangen enz enz, bij twijfel vervangen en houd dezelfde lengtes aan.
|
||||
|
||||
![]() Sorry hoor maar weleens GEKEKEN naar de ontstekingsunits van een 8V of 16V?
Als je hier al moet vragen of ze gelijk zijn, kan je dan niet beter helemaal van een auto met storingen afblijven. BJ 89 een GTI 8V, dat zal wel Digifant 2 zijn, volgens mij? Blauwe koelvloeistoftemperatuursensor al vervangen? Controleer het injectorkabelboompje even op draadbreuk, die draden worden keihard na al die jaren hoge temperaturen. Volgens mij heeft een Digi auto alleen een opvoer/brandstofpomp in de tank, filter ook vervangen? Als ie 2 pompen heeft (zoals een 16V), ik zou zeggen vervang ze allebei en zeker ook het filter bij de drukpomp(onder de auto).
2004 BMW 330cd 6MT decat DP 1998 YAMAHA YZF R1 tuned, 148 wpk en 122 Nm 1996 Piaggio SKR 180 Runner 2T 1990 Jetta Coupe 2.0 16VT GT3076R RIP 1983 Golf 110+ M-TDI + 11 mm pump + PP764 + GT1749VA + 02A with 0.659 5th gear |
|
||||
|
||||
![]() Inderdaad alle vacuumslangen bekijken ... vaak als deze al jaren in de auto zitten willen ze nog wel eens slap worden wat het vacuumgebeuren kan beinvloeden. Misschien dat dit te maken heeft met jou klachten aan je wagen ...
|
|
||||
|
||||
![]() Heren, bedankt! En Allart, al doende leert men. Hoe moet je anders iets leren?
|
|
||||
|
||||
![]() Ja maar ieder gezond mens kan toch eerst kijken voor hij iemand anders gaat lastig vallen.
2004 BMW 330cd 6MT decat DP 1998 YAMAHA YZF R1 tuned, 148 wpk en 122 Nm 1996 Piaggio SKR 180 Runner 2T 1990 Jetta Coupe 2.0 16VT GT3076R RIP 1983 Golf 110+ M-TDI + 11 mm pump + PP764 + GT1749VA + 02A with 0.659 5th gear |
|
||||
|
||||
![]() Snap jij wel het principe van een forum? Bovendien hebben we niet allemaal de mogelijkheid of tijd om te kijken hoe bepaalde onderdelen eruit zien. En als je dit topic ziet als het lastigvallen van mensen snap ik niet waarom je reageert. Ik wil jou echt niet lastigvallen met de problemen van een ander.
|
|
||||
|
||||
![]() Allart, zou je dat aub voor je willen houden, er is niemand bij gebaat en er komt alleen maar ergernis van.
Bedankt voor je duidelijke uitleg maar die reactie was niet nodig.
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Watvoor jou al bestaande kennis is en dus logisch lijkt is kan voor een ander compleet anders zijn. |
|
||||
|
||||
![]() Wie loopt hier berichten te wissen???