![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() hoi,
sommige weten het wel dat ik een golf 3 CHX bak in mijn golf 2 heb gemonteerd. nu loop ik als sinds de bak erin zit tegen het probleem aan dat ik de motor niet goed gecentreerd krijg. dwz de motor 4 mm naar rechts, Ik krijg dat op de een of andere manier niet goed. ![]() de motor bonkt met optrekken en spelen met het gas tegen het metaal aan. wat doe ik dan, Ik schroef dan de bout uit de achter steun en licht de bak iets op, zodat de baksteun los is van het L-stuk. met de schroevendraaier centreer ik de zaak. De steun ligt dan centraal in de houder, toppie ![]() dan laat ik de zaak weer zakken op de steunen, draai de bout weer vast en dan zit de boel weer scheef. ![]() hoe ken dat dan, De rubbermetaal steun achter de bak heeft 2 nokken die in de sleuf vallen van het L stuk. wat een kleine marge voor centreren geeft. het probleem, de sleuf is te kort waardoor het nokkie de zaak weer terug in de verkeerde positie trekt. De L-steun is eigenlijk te kort. de bouten zijn ook niet top meer, schiet er regelmatig overheen met de ringsleutels, dus ffe op straat eraf halen zit er niet bij. sleuf uitboren is niet gelukt omdat je er kut bij kunt. nou rijst bij mij de vraag: welke L-stuk steun code hoort op de golf3 bak? nu zit er een L-stuk van een Golf2 -AKW-084 bak op met code 191 199 353D. Volgens Etgar is op de Golf 2 de steun hetzelfde voorde 4 en 5 bakken. De bak is een golf3-CHX-085 bak. bij golf 3 bj 92/93 kan ik geen enkele steun vinden? dus welke code hoort hierop? nou zat ik te denken. 1. nok eraf veilen. probleem opgelost ![]() 2. een dremel kopen (daar gaat mijn studentengeld ![]() Hoe kan ik dit zsm oplossen (ivm apk)
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily ![]() 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. ![]() 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? Last edited by tim_j : 13-09-2009 at 19:10. |
#2
|
||||
|
||||
![]() even kort:
kan ik nok eraf veilen?
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily ![]() 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. ![]() 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? |
#3
|
|||
|
|||
![]() mischien dat je hier wat aan hebt..
vorige jaar bij mijn apk moest mijn versnellingsbak steun vervangen worden.. ben op de sloop geweest en een versnellingsbaksteun van een golf 3 erop gezet.. en het paste.. wel.. hierbij gaat het om een golf 2 td.. met een 4t versnellingsbak.. |
#4
|
||||
|
||||
![]() je bedoelt de rubbermetaal steun?
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily ![]() 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. ![]() 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? |
#5
|
|||
|
|||
![]() Quote:
yep die bedoel ik.. |
#6
|
||||
|
||||
![]() oke.. ik ga die eens vergelijken.
iets klopt niet. de rubbermetaalsteun, het L-stuk. of de bak is toch iets anders.
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily ![]() 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. ![]() 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? |
#7
|
||||
|
||||
![]() td is 1.6 big block? dat is weer anders dan een 1.3 smallblock.
maar goed punt, er zou verschil in kunnen zitten.
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily ![]() 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. ![]() 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? |
#8
|
||||
|
||||
![]() vandaag er mee bezig geweest,
het probleem is niet de nok maar het hele rustplaatje van de steun. het L stuk komt gewoon 5 mm te kort waardoor de motor te veel naar de bestuurderskant staat, en bonkt in de achterste motorsteun. ![]() ik snap niet waar het probleem zit. de rubbermetaal is van Golf 2 en nieuw. het L stuk is golf 2 afkomstig van een 084. de bak is Golf 3 085. waar zit die 5 mm te kort dan in ![]()
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily ![]() 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. ![]() 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? Last edited by tim_j : 22-09-2009 at 08:25. |
#9
|
||||
|
||||
![]() opgelost!
ik heb de boutgaten in het rubbermetaalsteun uitgeboord naar 12mm. (ipv 10) waardoor ik wat ruimte gaf om te schuiven. dit gaf samen met het bewerken van het 'L' stuk 8 mm extra. nu hangt de motor in het midden. ![]()
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily ![]() 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. ![]() 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? |