![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() Ik heb van ons mam geleerd om me netjes voor te stellen als ik ergens nieuw kom: bij deze !
Ik Martin, ondertussen 40 jaar en ik ben een trotse eigenaar van een volkswagen arosa... ![]() Ik heb deze wagen voor het woon/werk-verkeer en als hobby. Ik ben met enige regelmaat te vinden bij de lupocub en de arosaclub en nu dus ook hier. ![]() specs: Seat Arosa type 1 1.4-8v (aex) Velgen: 14", 6J, ET38 (Ronal) Banden: 185-60-14 Verlaging: V-maxx, voor 8 cm, achter 9 cm. (momenteel ietsje hoger achter vanwege aanlopen op een of ander bumpersteuntje?) Gele H4-lampen. Gele stadslicht lampen (led's) Smoke achterlichten Smoke zijknipperlichten Smoke binnen verlichting Trekhaak Sony MD-speler JBL-basboxen en originele tweeters voor 3-weg Kenwood-speakers achter in MDF-hoedenplank Toekomst plannen - schoolbord verf - iets met de achterruit en zijruiten (maar geen folie of zandstralen ofzo). - 15 inch staal (6J) met 165/50/15 ofzo mocht er iemand in de omgeving van eindhoven nog een (gratis (ik weet het: cheap ass)) setje 15 inch staal hebben liggen (15" / 6J / 4x100 / et38), dan hou ik me aanbevolen. Setjes met banden mag je natuurlijk ook aanbieden ![]() Houdoe! Last edited by ratrosa : 27-10-2009 at 21:08. |
#2
|
||||
|
||||
![]() Hey Martin, jij ook hier.
Ik zie dat jij ook op staal wil gaan rijden (al is het bij mij voor de winterperiode). |
#3
|
||||
|
||||
![]() yep, was bezig geweest met een setje 14 inch in de buurt van almelo, maar 15 inch lijkt me toch wat netter....
houdoe |
#4
|
||||
|
||||
![]() Schoolbordverf op zo'n nieuwe auto?
|
#5
|
||||
|
||||
![]() Quote:
de arosa is in oktober 1997 geintroduceerd, die van mij is ook van oktober 1997, dus nu zo'n 12 jaar oud. ik vind het nu niet bepaald een nieuwe auto.......... ik heb met mijn verjaardag al een rollertje gekregen, dus het begin is er! houdoe Last edited by ratrosa : 27-10-2009 at 21:09. |
#6
|
||||
|
||||
![]() als je het netjes doet word het dus alleen maar mooier
![]() ![]() enne,welkom!
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#7
|
||||
|
||||
![]() idd kan heel netjes
![]() ![]() Jah die is gerolt ![]() |
#8
|
||||
|
||||
![]() zal met schoolbordverf sowieso minder glanzen denk
![]() en die derby is echt ziekelijk netjes gerold,met eigen ogen gezien...
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#9
|
||||
|
||||
![]() haha jah ok maar goed het kan wel
![]() |
#10
|
||||
|
||||
![]() Bedankt voor de reactie.
Ik zit al een tijdje aan "mat" te denken. Naar het zal nog wel een tijdje duren. Het is nu niet bepaald tof weer om buiten met een rollertje aan de slag te gaan. Oh had ik naar een garage ofzo. Houdoe! |
#11
|
||||
|
||||
![]() allereerst welkom hier,
leuke auto alleen heb een vraag: waarom maar 6j wielen? waarom geen 14" en dan 7j voor en 8j achter... desnoods een setje verbreed staal? staat super onder een arosa, stel getrokken bandjes eronder(175-50-14 en 195-45-14) en je hebt de gewenste looks... en en zou hem van voor nag wat naar beneden gooien... +/- 4cm ![]() tis maar een idee...
__________________
Hang loose... the spirit of vdub Last edited by m^rtijn : 23-10-2009 at 19:58. |
#12
|
||||
|
||||
![]() Quote:
waarom geen 195 achter? De spatbordrand van de arosa aan achterzijde is ongeveer 1 cm breed, die heb ik al gerold ivm het heel licht aanlopen van het randje tegen de zijkant van de wang bij een verlaging van 8 cm en hard genomen bochten i.c.m. een 185/60-band. Maar bij de overgang van bumper/wielkast ook nog een “boutje/schroefje/knobbeltje” die boven het loopvlak van een 185/60 band zit (bij et38) . Met een verlaging van 8 cm en inveren komt deze op het loopvlak van de band. Als ik deze knobbel naast het loopvlak wil hebben, zal ik met dezelfde ET-waarde dus naar een smallere band toe moeten. Met een 165-band heb ik hier zeker geen problemen mee. waarom geen 7J of 8J, maar 6J ik vind deze gewoon niet mooi aansluiten:te veel getrokken, te grote kier tussen velgrand en band: http://www.tyrestretch.com/7_165_50..._50_153.jpg.php 165/50 op 7j foto van tyre stretch Van de 165-50 op 6J heb ik geen goede foto kunnen vinden, maar 6 * 2.54 = 15.24 Dit komt dus dicht in de buurt van de 165 en lijkt mij een goed alternatief (bestaat er eigenlijk wel 6,5J- staal? Dat zou helemaal perfect zijn 6.5*2.54=165.1) Waarom 50 hoog op 15 inch? Nu rijd ik met 185/60/14 ballonbandjes, dit is echter één banden maat groter dan standaard 185/55/14. Band hoogte van de 185/55 = 102 mm Met de 15 inch ga ik 2.54/2 = 1.25 cm hoger in velg, de band kan dan 1.25 cm lager om op dezelfde hoogte te blijven. 102-12.5 = 89.5 mm band hoogte, ten opzichte van een 165 brede band is dit 55% m.a.w. 165/55/15, dit is echter een minder gangbare maat, dus de prijs is hoger. (auto banden markt: Bridgestone 70 euro tegen 50 euro voor de 165/50, bij een nankang/kingkong band verschilt het minder, deze bandjes liggen rond de 46-43 euro). Met 165/50/15 blijf ik qua wielhoogte redelijk in de buurt van de 185/55/14 (velg groter, band lager). Ik weet dat ik hiermee gewoon probleemloos kan rijden en niet in de problemen kom met drempels e.d. en ik kan ook nog wat zakken, zonder aan te lopen. het kan altijd extremer, breder, lager enz. maar dit lijkt mij een mooie optie. Houdoe |
#13
|
||||
|
||||
![]() Je kan ook nog naar 175/50/15 kijken Martin, komt nog dichter bij het origineel (185/55/14), verschil in wiel diameter is dan maar 3,1 mm.
|
#14
|
||||
|
||||
![]() Quote:
= 55 - 95 euro, kuhmo, vredestein & hankook. bridgestone is volgens mij een perfect bandje. |
#15
|
||||
|
||||
![]() KUMHO KW 17 kost bij www.internetbanden.nl nog geen 40 euro stuk. Is overigens een winterband.
|
#16
|
||||
|
||||
![]() Quote:
met de vele ( ![]() ![]() gewoon een goede zomerband / all wheater band en in de winter maar wat vroeger van het gas af......... Houdoe |