![]() |
|
||||
|
||||
![]() hallo
we hebben vorige week een golfje 2 gekocht met een 1300 in. nu is er maar 1 probleem, er is geen onderhoudsboekje bij dus we weten niet hoeveel benzine er in de tank gaat. is er iemand die mij dit kan zeggen?? alvast bedankt ;-) |
|
||||
|
||||
![]() Hoe veel??
Gewoon tanken tot hij vol zit ![]() |
|
||||
|
||||
![]() ja da vind ik ook tanken tot het vol is maar ons ma wilt weten hoeveel er in gaat
|
|
||||
|
||||
![]() standaard is geloof ik 55 liter
|
||||
|
||||
![]() ja volgens mij ook standaard 55 liter
|
||||
|
||||
![]() hmmm 55 ja??? heb altijd gedacht 50, tenminste..........ik ben nog nooit boven de 48 liter uitgekomen met tanken, terwijl ik toch "maximaal" de tank leeg rij. (tot voor het rooie streepje op de meter)
|
|
||||
|
||||
![]() bij een 1800 is het ook 55 liter dacht ik :biggrin:
als je gaat tanken als de meter juist int rode gedeelte staat gaat der ongeveer 50 liter in Maar eigenlijk is het gewoon altijd tanken tot ie vol is ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
in het rode gebied kon ik met de gti nog een kleine 150 km rijden, het tankmetertje kan dan niet verder zakken, en als je dan eens moet tanken wordt je niet vrolijk van, bij mij ging er een keer 59 liter in en dan is het zwaar afrekenen! ![]() maja, me zwager heeft een passat, en daar ligt een 70 liter tank onder ![]()
|
||||
|
||||
![]() 150 km op je reserv...damn die is wel erug zuinig!
|
|
||||
|
||||
![]() Quote:
je reserve is ongeveer een liter 0f 10, dus kan het wel aardig kloppen
|
||||
|
||||
![]() 10 liter reserve......wow ik dacht maar 5, maarja ik haal geloof ik overal 5 vanaf (geen 55 maar 50 liter tank en geen 10 maar 5 liter reserve )
![]() ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Bij "bijna" alle Golfjes 2 is dit 55 liter, geloof dat de rallye en de synchro hierop een uitzondering zijn. Maar of je nu een 1300 of een GTI16v hebt, allemaal 55 liter met 7 liter reserve.