Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 30-10-2009, 11:58
patjetta patjetta is offline
Forum junkie
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,938
Default van pl naar kr

hallo
Ik wil een kr in mijn golf 1 bouwen.
Nu heb ik een compleete pl motor en extra de inlaat het lichtfilterhuis en de kabelboom en computer van een kr.
Moet ik nog meer onderdelen hebben om de motor om te bouwen van pl tot kr?
En heeft iemand dit al een keer gedaan?
__________________
Jetta mk2
Reply With Quote
  #2  
Old 31-10-2009, 10:09
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,530
Default

Inlaat nokkenas is anders bij de KR
En er zit ook een kat. onder bij de PL

Heb je er ook de warmdraairegelaar bij?
De carter ontluchting is bij de KR ook anders
Reply With Quote
  #3  
Old 31-10-2009, 12:33
steven16v steven16v is offline
Volksforum Triple Action Donor
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 4,051
Default

De ontstekingsmodule heb je ook nodig. Is ook een extra 'kastje' wat normaal in de middenconsole zit verwerkt bij de golf 2.
Reply With Quote
  #4  
Old 31-10-2009, 12:35
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 17,396
Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83
Default

Quote:
Originally Posted by steven16v
De ontstekingsmodule heb je ook nodig. Is ook een extra 'kastje' wat normaal in de middenconsole zit verwerkt bij de golf 2.


Waar hoort dat kastje normaal vast te zitten? Heb het nu namelijk nog los liggen, maar wil graag weten waar het origineel moet komen.

Als je delen van de bekabeling oid nodig hebt, kun je 't me even laten weten. Ik heb nog wel het een en ander van een KR liggen, ook die module.
Motordelen heb ik ook nog wel, maar dan moet ik even zien wat weg kan en wat niet.
__________________
Klutch Shirts

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk


Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote
  #5  
Old 31-10-2009, 19:01
steven16v steven16v is offline
Volksforum Triple Action Donor
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 4,051
Default

Quote:
Originally Posted by breadfan83
Waar hoort dat kastje normaal vast te zitten? Heb het nu namelijk nog los liggen, maar wil graag weten waar het origineel moet komen.


Geen idee. Heb de motor in een golf 1 liggen.
Reply With Quote
  #6  
Old 01-11-2009, 12:12
patjetta patjetta is offline
Forum junkie
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,938
Default

oke waarmdraai regelaar heb ik er nog op als je dat extra ventiel bedoelt?
en ik heb dat kastje ook nog.
Maar als ik kijk naar mijn oude kabelboom van die golf 1 en de boom van die kr is dat het zelfde.
De stekkers zijn ook het zelfde.
dus is dit plug en play?
of moet ik nog bedrading aanpassen?
__________________
Jetta mk2
Reply With Quote
  #7  
Old 01-11-2009, 18:38
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,530
Default

Warmdraairegelaar is dat aluminium ding met 2 brandstofleidingen er aan[en bij de KR een extra vacuum]
Dat kastje wat Steven bedoeld is voor de stationaair loop
Er hoort een beugel aan te zitten en dan komt het vast geschroeft aan de middenconsole[zit op alle hoge consoles een bevesteging]
De ontstekingsregelunit kan je gewoon van de PL gebruiken[kastje aan de bijrijderskant in de parafan]
Reply With Quote
  #8  
Old 01-11-2009, 18:45
patjetta patjetta is offline
Forum junkie
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,938
Default

oke ja die warmdraairegelaar heb ik ook die leidingen lopen naar de spinnenkop.
ik heb de computer van de pl en een van een kr die in de parafan zit
ik heb ook beide kabelbomen.
en de zekeringkast van een pl en diedan mijn mk1.
Welke zekeringkast kan ik het beste gebruiken?
__________________
Jetta mk2
Reply With Quote
  #9  
Old 01-11-2009, 19:18
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,530
Default

Je moet met bijde zekeringkasten de bedrading aanpassen
Het gemakelijkst is de motorkabelboom aan passen op de orginele zekeringkast[deze is storings gevoelig
Reply With Quote
  #10  
Old 02-11-2009, 18:08
patjetta patjetta is offline
Forum junkie
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,938
Default

welke is storings gevoellig?
En wat moet ik precies aanpassen?
Want naar mijn idee past het gewoon allen moet ik er extra relais in steken voor de br. pomp enz.
__________________
Jetta mk2
Reply With Quote
  #11  
Old 02-11-2009, 23:31
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,530
Default

Die van een 82er is met porselijne zekeringen [1.5 JB] en storings gevoelig]
Daar moet je de kabelboom op aanpassen van de motor en brandstofpomp
De andere met steek zekeringen [KR]
Hierbij moet je de kabelboom van de hele auto aanpassen
Reply With Quote
  #12  
Old 03-11-2009, 17:51
patjetta patjetta is offline
Forum junkie
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,938
Default

ik heb in mijn golf 1 1.5 jb automaat een zekeringenkast zitten met steek zekeringen.
__________________
Jetta mk2
Reply With Quote
  #13  
Old 07-11-2009, 08:38
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,530
Default

Kabelboom van oud model golf2GTI naar achter voor de brandstofpomp
Stekkers van de achterlichten over zetten op die kabelboom
Motor kabelboom van voor 89 [PL]en het is plug and play.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 11:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum