Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 06-11-2009, 19:14
Gemballa's Avatar
Gemballa Gemballa is offline
VW Fanatic
 
Join Date: May 2008
Posts: 380
Default jetta g60 probleem kabel expert hier?^^

Hee inmiddels ben ik op de goede weg met mijn jetta om deze om te bouwen naar g60 maar nu zijn we op een probleempje gestuit. De opvoerpomp van mijn jetta (bwjaar 88) heeft een 3 polige aansluiting terwijl de g60 kabelboom (1991) een 4 polige stekker heeft. De 3 kabeltjes van mijn opvoerpomp (op basis van kleuren) komen overeen met die in de kabelboom. De kabelboom heeft alleen nog een blauw/bruine kabel extra. Iemand enig idee waar deze voor dient en waar ik deze moet aansluiten?

groetjes
Reply With Quote
  #2  
Old 06-11-2009, 22:05
Gemballa's Avatar
Gemballa Gemballa is offline
VW Fanatic
 
Join Date: May 2008
Posts: 380
Default

niemand die het weet?
Reply With Quote
  #3  
Old 06-11-2009, 23:07
Gino89's Avatar
Gino89 Gino89 is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 1,129
Default

Ik weet het niet zeker, Maar kan het niet zijn dat deze op 2 snelheden kan pompen? als jij meer toeren draait. Dat hij dan sneller pompt? Of als 2de functie, Dat er een voeler in de pomp zit? Dat de auto merkt als er iets mis is met de pomp?
Reply With Quote
  #4  
Old 07-11-2009, 02:54
Jel Golf 2 GTI's Avatar
Jel Golf 2 GTI Jel Golf 2 GTI is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 3,365
Default

Ik ben niet zeker maar,

hangt er bij de G60 niet nog een pomp onder de wagen en is die blauw/bruine daar de voeding niet van?

De andere 3 zijn voeding opvoerpomp , massa opvoerpomp en tankstand-meter

Grtz Jel
__________________
Who am I? => Me

I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car.
Reply With Quote
  #5  
Old 07-11-2009, 04:18
Gemballa's Avatar
Gemballa Gemballa is offline
VW Fanatic
 
Join Date: May 2008
Posts: 380
Default

dat zou goed kunnen ik ga het morgen even uitzoeken! bedankt voor de tip!
Reply With Quote
  #6  
Old 07-11-2009, 09:34
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

Oud model en nieuw model opvoerpomp
Heb nog wel nieuwe modellen liggen
Reply With Quote
  #7  
Old 07-11-2009, 11:40
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

Die andere kabel is voor de vlotter
Reply With Quote
  #8  
Old 10-11-2009, 11:44
Gemballa's Avatar
Gemballa Gemballa is offline
VW Fanatic
 
Join Date: May 2008
Posts: 380
Default

wat moet ik nu precies vervangen dan? Alleen de opvoerpomp?
Reply With Quote
  #9  
Old 10-11-2009, 12:01
joostvw's Avatar
joostvw joostvw is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 3,778
Default

Ik ben niet zeker maar,

hangt er bij de G60 niet nog een pomp onder de wagen en is die blauw/bruine daar de voeding niet van?

De andere 3 zijn voeding opvoerpomp , massa opvoerpomp en tankstand-meter

Grtz Jel



Quote:
Originally Posted by golf mkII 16v
Die andere kabel is voor de vlotter


hmm tankstand meter is toch de vlotter?
dan gaan er daar dus 2 naartoe als ik het goed begrijp.
misschien een min en een plus.
want bruin is altijd massa. en dacht dat blauw verlichting/accesoires betekende.
__________________
Scratch the surface!

-Golf 2 '841.9TDI
Reply With Quote
  #10  
Old 10-11-2009, 12:38
Gemballa's Avatar
Gemballa Gemballa is offline
VW Fanatic
 
Join Date: May 2008
Posts: 380
Default

hij loopt in ieder geval niet als ik hem probeer te starten volgens mij schakelt de relais wel wat moet ik doen om het in orde te maken? bedankt voor de reacties
Reply With Quote
  #11  
Old 10-11-2009, 13:04
De Limburger's Avatar
De Limburger De Limburger is offline
Volksforum QUATTRO donor - Mr Muscle
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 6,203
Send a message via MSN to De Limburger
Default

Is het geen optie om vanaf het contact stroom te pakken zodat wanneer je contact aan staat de pomp begint te pompen?
En dan een enkele kabel aansluiten alleen van de vlotter zodat je tank meter ook gewoon werkt zoals het hoort.
Gr Ronnie en het is maar een idee.
__________________
Tony Kart Rotax Senior Max 125cc 32PK.
Reply With Quote
  #12  
Old 10-11-2009, 13:56
Gemballa's Avatar
Gemballa Gemballa is offline
VW Fanatic
 
Join Date: May 2008
Posts: 380
Default

dat zou ik kunnen proberen als het echt niet wil maar t liefst wil ik hem met de bestaande kabels laten werken.
Reply With Quote
  #13  
Old 10-11-2009, 17:46
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

Quote:
Originally Posted by Gemballa
wat moet ik nu precies vervangen dan? Alleen de opvoerpomp?

Als het goed is moet 3 kleuren zijn
Rood/geel
bruin
paars/zwart

Rood/geel en bruin gaan door naar de pomp onder de auto
Reply With Quote
  #14  
Old 10-11-2009, 18:14
Gemballa's Avatar
Gemballa Gemballa is offline
VW Fanatic
 
Join Date: May 2008
Posts: 380
Default

ja die gaan ook naar de pomp onder de auto maarh eb nog een blauw/bruine die nergens op kan...
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 08:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum