Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 14-12-2009, 21:42
scarface's Avatar
scarface scarface is offline
Forum regular
 
Join Date: Jul 2008
Posts: 74
Default problemen 1.6 td

Ik heb helaas met het koude weer wat probleempjes met min golf 1.6 td, 1v

punt 1: De motor wordt niet warm (op meter niet), dit is gekomen direct nadat ik mijn filter heb vervangen

punt 2: het Acculampje gaat soms uit en aan, accu meet 12,88 volt. op de dynamo niets gemeten weet niet op welke punten
rijd met dit probleem al wel 12000 km maar net starte hij eerst niet, nu gelukkig wel weer en hij rijdt ook zonder problemen, op lichten die soms feller worden.
__________________
Say hello to the bad guy
Reply With Quote
  #2  
Old 14-12-2009, 21:48
jantje jantje is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 19
Default

hey,

heb er niet heel veel verstand van, maar dat probleem met de temperatuur had ik ook tot afgelopen zaterdag. Is de thermostaat goed? Bij mijn TD bleek er helemaal geen thermostaat in te zitten, wat betekende dat de motor niet warm werd, alleen bij stationair liep het iets op, en de kachel bleef ook koud.
groet
Reply With Quote
  #3  
Old 14-12-2009, 21:55
scarface's Avatar
scarface scarface is offline
Forum regular
 
Join Date: Jul 2008
Posts: 74
Default

waar zit die termostaat ergens?

en kan het kwaad als ik er nog ff mee door rijd
__________________
Say hello to the bad guy
Reply With Quote
  #4  
Old 14-12-2009, 22:31
oettinger_18's Avatar
oettinger_18 oettinger_18 is offline
Postwhore
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 1,481
Default

punt1: of je sensor is kapot of je thermostaat gaat te vroeg open het kan opzich niet kwaad maar je zult merken dat je auto meer verbruikt.. je thermostaat onderaan de motor heeft een plastic behuizing...

punt2: je koolborstel is waarschijnlijk op zit op je dynamo aan de zijkant vast met 2 moertjes nummer 8 loshalen en nieuwe erin.. en je probleem is opgelost..
Reply With Quote
  #5  
Old 14-12-2009, 22:45
scarface's Avatar
scarface scarface is offline
Forum regular
 
Join Date: Jul 2008
Posts: 74
Default

er zit nu een dynamo in van een benzine is het loshalen dan hetzelfde ?
__________________
Say hello to the bad guy
Reply With Quote
  #6  
Old 15-12-2009, 09:03
oettinger_18's Avatar
oettinger_18 oettinger_18 is offline
Postwhore
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 1,481
Default

je hoeft niet compleet je dynamo los te halen.. hieronder heb ik een link geplaats
van een koolborstel.. van de link is een voorbeeld van een versleten koolborstel..
als je de motorkap los doet en je staat er recht voor aan rechterzijde van de dynamo zie je de koolborstel..

waarom heb je een dynamo van een benzineauto op..?

http://volvootje.nl/picture_library/koolborstels.jpg
Reply With Quote
  #7  
Old 15-12-2009, 13:40
Rowan's Avatar
Rowan Rowan is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 260
Default

Zo te zien heeft oettinger_18 al een oplossing voor jou probleem dus op naar de volgende..
Ik heb ook een 1.6TD, maar sinds kort gaat het voorgloeilampje branden/flikkeren tijdens het rijden.
Iemand een idee hoe dat zo ineens kan?
Zekering is nog goed en aan de bedrading bij de gloeiers is niets te zien..
__________________
#9 Lupo 1.9TDI
Reply With Quote
  #8  
Old 15-12-2009, 14:07
oettinger_18's Avatar
oettinger_18 oettinger_18 is offline
Postwhore
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 1,481
Default

Quote:
Originally Posted by Rowan
Zo te zien heeft oettinger_18 al een oplossing voor jou probleem dus op naar de volgende..
Ik heb ook een 1.6TD, maar sinds kort gaat het voorgloeilampje branden/flikkeren tijdens het rijden.
Iemand een idee hoe dat zo ineens kan?
Zekering is nog goed en aan de bedrading bij de gloeiers is niets te zien..


Kan aan het massa liggen.. Start je auto ook slecht of heeft het knipper geen invloed op het starten..? Meet de boel eens door anders. (of relais stroom krijgt, of deze schakelt, en of er spanning op de voorgloeirail staat)
Reply With Quote
  #9  
Old 15-12-2009, 14:16
scarface's Avatar
scarface scarface is offline
Forum regular
 
Join Date: Jul 2008
Posts: 74
Default

Quote:
Originally Posted by oettinger_18

waarom heb je een dynamo van een benzineauto op..?

http://volvootje.nl/picture_library/koolborstels.jpg


keer in Bosnie kapot gegaan en kon daar ff geen diesel dynamo vinden
__________________
Say hello to the bad guy
Reply With Quote
  #10  
Old 15-12-2009, 15:03
Rowan's Avatar
Rowan Rowan is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 260
Default

Quote:
Originally Posted by oettinger_18
Kan aan het massa liggen.. Start je auto ook slecht of heeft het knipper geen invloed op het starten..? Meet de boel eens door anders. (of relais stroom krijgt, of deze schakelt, en of er spanning op de voorgloeirail staat)


Auto start perfect.
Ik ga het vanavond allemaal ff doormeten. Er hoort gewoon 12v op te staan?
__________________
#9 Lupo 1.9TDI
Reply With Quote
  #11  
Old 15-12-2009, 15:10
oettinger_18's Avatar
oettinger_18 oettinger_18 is offline
Postwhore
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 1,481
Default

ja 12v..
Reply With Quote
  #12  
Old 16-12-2009, 14:53
Rowan's Avatar
Rowan Rowan is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 260
Default

Het hele voorgloeisysteem werkt gewoon prima. Het bleek te komen doordat ik de boostpin in had gedraaid van de brandstofpomp.
Rijd nou wel iets minder lekker maar het probleem is verholpen
__________________
#9 Lupo 1.9TDI
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 20:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum