![]() |
|
||||
|
||||
![]() Van het weekend wil ik mn subframe loshalen om mn carterpan, pakking, en oliepomp te vervangen. Alleen, hoe doe ik dat? Ik neem aan dat ik niet klakkeloos de auto op kan krikken en t subframe losschroeven, maar dat ik de motor vast moet zetten.
Kan ik daar zo'n steunbalk voor gebruiken: ![]() Of is er ook een andere manier? |
|
||||
|
||||
![]() Stevige houten balk en steunpunten voor in de bevestigingsgoten van je spatborden voldoen ook?! Hoef je niet zo'n ding aan te schaffen/te huren... Denk er wel aan het niet op je spatborden te laten rusten, geeft van die jammere deuken?!
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Ik zat net te denken, ik pak de heftruck wel even en zet die erboven...Spanbanden aan de lepels, klaar
![]() Dit had ik op passat-kartei gevonden trouwens: Quote:
Quote:
Moet lukken zo. |
|
||||
|
||||
![]() Dus als ik het goed begrijp moet je de auto op een 2kollomer brug optillen, of gewoon krikken. en dan de motor ook vrijtakelen. En dan kan je het subframe er onderweg schroeven??
|
||||
|
||||
![]() Heerlijk, Golf 2.
![]()
|
||||
|
||||
![]() ![]()
|
||||
|
||||
![]() Daarbij gaat dat lekker makkelijk.
![]() Maar als ik iets zinnigs zou moeten zeggen: - subframe ontlasten, dus motor een paar cm optakelen - subframe losbouten - Subframe er uit halen - klaar
|
||||
|
||||
![]() Dus de auto kan gewoon staan blijven op de grond als ik het zo lees?
|
||||
|
||||
![]() Ik zie niet in waarom je een auto zou moeten opkrikken om het subframe er uit te halen.
Kijk gewoon eens wat er allemaal aan dat deel vast zit wat je los wilt halen. Als daar enkel de motor op rust zou ik me de moeite van het opkrikken niet doen. Gewoon de motor een beetje optillen dat het gewicht van het frame afkomt, en losschroeven.
|
||||
|
||||
![]() Broodfreak.. niet over dingen praten/nadenken waar je geen kaas van gegeten hebt
![]() Van mijn rode 32b sloper; Dus Arne, als je dan toch je subframe er onderuit hebt kun je gelijk die 5-bak eronder zetten ![]()
|
||||
|
||||
![]() Ik heb t al voor elkaar gekregen paar maandjes terug... Motor in de heftruck gehangen, en aan beide kanten assteunen er onder zodat we bij de carterpan konden, subframe alleen een klein beetje laten zakken.
Versnellingsbak moet nog steeds gebeuren, maar komt ook goed binnenkort. |
|
||||
|
||||
![]() Oops:
Zit ik met m'n duffe kop in een passat topic te posten ![]()
|
||||
|
||||
![]() Ah, ik zie nu ook dat het al een wat ouder topic is... En ik wist trouwens ook dat je je carter eronderuit had gehad
![]()