![]() |
|
||||
|
||||
![]() Ik was gisteren bezig mijn vooras aan het demonteren en zat te kijken hoe dat nou zat met die rubbers die tussen de 2 armen in zit.
haal je deze helemaal weg dus rubber met steun of haal je alleen het rubber weg. Mijn idee was dat het helemaal weg moest ander kan je de arm niet verder omhoog bewegen. En die verlagings plaatjes van Franky's zijn de beste zeker.
Airride kan dan wel net als siliconeborsten zijn. Nep!! But i like it!!! ![]() Last edited by Bussie komt zo : 01-12-2004 at 16:15. |
|
||||
|
||||
![]() Hangt er denk ik sterk vanaf hoe ver dat ding van jou op z'n kut gaat.
Die armpjes kun je een paar lellen geven zodat ze wat hoger komen te zitten en vervolgens de rubbers wat inkorten.. Helemaal zou ik ze niet verwijderen omdat als je de as gaat verlagen de vering slapper gaat worden. Waardoor dus de invering ook groter wordt. Nu heb je bij een flinke klapper de draagarmen tegen die armen zitten maar dan zit je met je banden in de wielkasten. Denk dat je netzo als bij de t2 vooras van Chriet Titulaer hier op het forum een midden weg moet zien te vinden, de combinatie rasterplaten, spindels en platte banden. Door dit goed op elkaar af te stemmen kom je vaag lager dan alleen die vooras maar klakkeloos te droppen. Jij wilt toch geen stofzuiger als die van Wout of wel? Frankys leveren die nu ook bus plaatjes? Weet dat CSP ze kan leveren, gaat dat niet via de Gekkekever?
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Quote:
![]() Zijn de plaatjes van een kever niet hetzelfde als van een bus.
Airride kan dan wel net als siliconeborsten zijn. Nep!! But i like it!!! ![]() Last edited by Bussie komt zo : 01-12-2004 at 16:46. |
|
||||
|
||||
![]() Nee joh die plaatjes zijn wel 10x dikker
![]() ![]() Kijk maar eens naar de dikte van de buizen van de as.. dan weet je ook waarom. Maar als jij iets lager wilt kun je idd gewoon die rubbers inkorten en die armen evt naar boven rammen... dan ben je klaar.
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Jij bent scherp!! :o Plaatjes bij frank kosten 142,95 ![]() tering hé, zouden die van goud zijn :o
|
||||
|
||||
![]() Diezelfde gast die jou die 944 adapters kan verkopen, heeft ook Adjusters voor je vooras... is dat geen idee, misschien kun je een prijsje maken
![]()
|
||||
|
||||
![]() ik heb de aanslag armen ook weg (moeten) halen hoor anders gaat ie echt niet op z,n pens......
BTW ik heb gewoon kever adjusters gebruikt, gebruik dan niet de raster plaatjes maar de type adjuster met stelbouten (heb er trouwens ook al een gemaakt met AVIS raster platen hoor gaat ook). Ik zal eens bij je langs komen met de split binnenkort oke' dennis |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Die met die stelbouten heb ik al ergens gezien, zo een is gemakelijk zelf te maken. die is mooier op hoogte te brengen ook.zal me hier eens in verdiepen. En ik zie je wel verschijnen Dennis, de koffie is zo gezet!!
|
||||
|
||||
![]() doe je dan dropped spindels en rasterplaatjes bkz?
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Ja haha maar jij hebt dan ook een stofzuiger!! Quote:
Hoe zit je dan qua passing met de buisdikte?
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Ja, want ik denk dat ik met alleen dropped spindels niet laag genoeg kom naar mijn zin. en met de rasterplaatjes kun je ook weer gewoon omhoog zetten. Dropped spindels had ik zelf al gemaakt. vandaar dat ik het allebij doe!!
|
||||
|
||||
![]() Ik heb op de freesbank de rasterplaat uitgefreesd tot de bus buis diameter (uiteraard alleen de raster plaat die op de buis gelast komt) en d,r hoeft echt niet veel uit hoor
dennis PS: warme koffie is wel lekker na een ritje in een bus zonder kachel, we houden wel ff contact |
|
|||
|
|||
![]() Op mijn T2b as (op de pano) heb ik ook de eindstoppen eraf gezaagd ... moest wel,
anders gaat het bij het inveren nie goed komen !! De WEEDEATER vooras op de westy heeft ze al niet eens,dus dat scheelde weer slijpwerk ![]() Wat de "tandradbaantjes" betreft,ik heb ze van een kever in m'n handen gehad, maar die zijn echt wel ieniemienie vergelijken bij wat Creative op de Weedeater last. Ook zit er natuurlijk diameter vershil in een kever,spijl en T2a (of b) vooras. Bluebird Customs -waar mijn Foksy adjuster vandaan komt- levert ook twee typen adjusters. één voor een -kleinere- diameter (ik geloof 57mm) spijlvooras,en één voor de iets grotere (ik dacht 60mm) pano voorassen. Met dropped spindels ga je niet laag genoeg (?) komen,en je zal hardere dempers moeten monteren,want je (in)veerweg blijft natuurlijk standaard soepel !! Bij de Foksy adjuster wordt alleen de bovenste torsiebus verstelbaar gemaakt,waardoor de onderste op spanning komt te staan en de bus dus stugger wordt in veercomfort,niet in harderheid,want je kunt nu gewoon iets kortere -standaard- gasdrukschokbrekers monteren. |
|
||||
|
||||
![]() 58mm rond is de as, toevallig net gemeten. ik weet niet wat een kever voor maat heeft?
Ik hoor het wel dennis. Die Foxcy adjusters daar zou je met een avic adjuster hetzelfde mee kunnen doen. Voor dempers zat ik zelf aan rode koni's of aan kyb's te denken. met dropped spindels verlaag je 3,5" dat is 8,89 cm dat is nooit genoeg met 15" fuchsen. ![]()
Airride kan dan wel net als siliconeborsten zijn. Nep!! But i like it!!! ![]() Last edited by Bussie komt zo : 01-12-2004 at 21:53. |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Hee, ik ben ook op zoek naar kyb's, waar ben jij van plan die dingen te halen? Die dempers moeten eigenlijk ook korter zijn dan normaal toch?
|
||||
|
||||
![]() ik heb mijn kyb's bij slammed panel vandaan
|
|
||||
|
||||
![]() ik ook Slammed ......is de goedkoopste die ik kon vinden zelfs tov de groothandel
|
|
||||
|
||||
![]() De witte kyb's dan he !
Idd, slammed panel is de goedkoopste. De zilveren kybs evt. bij paruzzi te koop. ![]()
|
||||
|
||||
![]() @ Leon. jij hebt je rubbers ook laten zitten. Of heb je ze ook moeten verplaatsen.
|
||||
|
||||
![]() voor zover ik weet rijdt leon met verlaagde spindels en geen verstelbare vooras (toch leon?) dus dan staan je draagarmen precies maar dan ook precies zoals standaard. Dan kan de aanslag dus ook wel blijven
dennis |