![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]() Volgens dit filmpje bij 2.30min. Zijn er 12 stuks gebouwd bij VWM met een 16V of 8V G60.
Wie weet daar meer van??? Weet wel dat de Limited en 1 of 2 Corrado,s een 16V-G60 hebben. http://www.youtube.com/watch?v=2RSvE-K7jxc Last edited by Domi : 28-12-2009 at 09:48. Reason: titel |
#2
|
||||
|
||||
![]() Er heerst een hoop mysterie rond deze auto's. Er gaan een hoop verschillende verhalen over deze uitvoering. Degene welke je het meeste terugleest is dat een aantal Rallye's op verzoek van de eigenaar door VW Motorsport achteraf zijn voorzien van een 16v-G60 (3G uitvoering) voor een luttele meerprijs van DM 20.000,-
Het schijnt ook zo te zijn dat deze auto's voor onderhoud terug moesten naar VWM en niet door een normale dealer onderhouden mochten worden. In de Auto Bild Klassik van februari 2009 staat een Rallye afgebeeld waar deze motor ook in zou liggen: Qua uiterlijk zijn ze dus identiek aan een normale Rallye. Of het alleen om een motor of om nog verdere aanpassingen gaat is mij ook niet geheel duidelijk. Over de aantallen is het ook niet echt duidelijk hoeveel er nu uiteindelijk gebouwd zijn. Er worden verschillende aantallen genoemd. Kortom; veel vragen, weinig antwoorden ![]()
__________________
|
#3
|
|||
|
|||
![]() Hier is idd niet echt veel over bekend,onderstaand stukje vond ik ook nog op het internet,
es handelt sich hier um den Rallye den ich 2008 nach dem Rallyetreffen in der nähe von Ingolstadt besichtigt habe. Der damalige Besitzer der Herr Christian Weck hat den Rallye mittlerweile für 25.000 Euro an VW (Wolfsburg) verkauft. Das hat er mir erzählt als ich ihn zu Treffen 2009 wieder einladen wollte. Herr Weck hat den Rallye damals nachträglich für ca. 25.00 DM bei VW-Motorsport umbauen lassen. Dus zoals het lijkt zijn ze idd door de vorige eigenaren voor een fix bedrag omgebouwd bij VW motorsport in Hannover |
#4
|
||||
|
||||
![]() En wat ik nog vergeet, bovenstaande Rallye schijnt vorig jaar in de zomer terug gekocht te zijn door Volkswagen zelf....
Dus misschien binnenkort te zien in het Zeithaus of het Museum...
__________________
|
#5
|
|||
|
|||
![]() er zijn er 71 van gemaakt, ze zien er zeker niet zo uit als de normale rallye,
deze auto's zien eruit als een normale GTI. met aan de buitenkant het enige verschil dat er een blauwe bies om de grill zat, en een klein plaatje voor en achter met de tekst en het logo VWMS. deze auto's zijn gemaakt en gefabriceerd vanwege het rally kampioenschap waar volkswagen aan mee deed. om hier aan mee te kunnen doen moest volkswagen eerst een straat versie bouwen van de de Volkswagen Motorsport Rally auto, om deze auto legaal te maken voor de rallysport. dit omdat het toendertijd verboden was om zomaar een motor met heel veel pk's er ergens in te donderen zoals wij tegenwoordig wel doen ![]()
__________________
ex Passat 1.9 TDI ex Golf variant TDI ex Golf 1.8 GL LPG ex Jetta 1.6 5 deurs ex Jetta 1.6 Coupé Huidig Golf MKII 1300I 260.000 KM ![]() |
#6
|
||||
|
||||
![]() Jij hebt t over Limiteds, bovenstaande posters over Rallyes met 16v G60's.
|
#7
|
|||
|
|||
![]() @jetta91,
je haal de Limited en de rallye door elkaar, Limited 71 stuks, er zijn er 71 van gemaakt, ze zien er zeker niet zo uit als de normale rallye, deze auto's zien eruit als een normale GTI. met aan de buitenkant het enige verschil dat er een blauwe bies om de grill zat, en een klein plaatje voor en achter met de tekst en het logo VWMS. http://www.vw-racing.org/ ![]() Rallye 5071 stuks, deze auto's zijn gemaakt en gefabriceerd vanwege het rally kampioenschap waar volkswagen aan mee deed. om hier aan mee te kunnen doen moest volkswagen eerst een straat versie bouwen van de de Volkswagen Motorsport Rally auto, om deze auto legaal te maken voor de rallysport. dit omdat het toendertijd verboden was om zomaar een motor met heel veel pk's er ergens in te donderen zoals wij tegenwoordig wel doen Je verhaal was reeds bekend ![]() Last edited by Domi : 28-12-2009 at 12:16. |
#8
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Dat klopt van de limited golf. Maar als een auto fabrikant met de rallysport mee wil doen moet men minimaal 5000 stuks straat auto's bouwen. Daarom zijn de rallye golfjes gemaakt. EN de rally versie moet kwa uiterlijk hetzelfde zijn als de straat auto. Alleen veiligheid ophanging motorisch en nog meer mogen veranderd worden bij een groep a auto. En bij een groep n(showroom auto zoals als men dat toen noenmde) mocht men alleen de veiligheids dingen(rolkooi stoelen) veranderen. En heel vroeger toen de groep 4 rallyauto's reden mocht men maar 250 straatauto's te bouwen. En de brute groep b wagens 500 auto's. Grtjs Piet Last edited by honcie : 28-12-2009 at 12:21. |
#9
|
|||
|
|||
![]() net wakker
![]()
__________________
ex Passat 1.9 TDI ex Golf variant TDI ex Golf 1.8 GL LPG ex Jetta 1.6 5 deurs ex Jetta 1.6 Coupé Huidig Golf MKII 1300I 260.000 KM ![]() |
#10
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Quote:
Ik blijf het wel elke keer weer toeval vinden dat er overal vermeld wordt dat er 5000 Rallye's gebouwd zijn . . . en 71 Limited's . . . dat er 5071 Rallye's gemaakt zijn, lees je ook meerdere malen terug . . . zou het niet kunnen dat volkswagen de limited's heeft gebouwd om zo op de een of andere manier toch de motor ook in een Rallye casco te kunnen aanbieden ?? |
#11
|
|||
|
|||
![]() Volgens mij was de Rallye er eerder dan de Limited. Maar misschien hadden ze idd het blok al klaar of zo.
|
#12
|
|||
|
|||
![]() ik meen dat deze toen ooit op tv was (toen nog veronica met olav mol)
en ze reden eerst met een 8v-g60 en jaar later een test met 16v-g60. en een jaar later zijn ze er meen ik mee gestopt omdat de auto steeds stuk ging. http://www.flickr.com/photos/stefan_mai/4163771896/ 1991 10. ADAC Rallye Deutschland 1 Piero Liatti / Luciano Tedeschini (Ita) Lancia Delta Integrale 16V ERC20 2 Erwin Weber / Manfred Hiemer (Ger) Volkswagen Golf Rallye G60 3 Michael Gerber / Peter Thul (Ger) Mitsubishi Galant VR-4 vriendelijke groet, Arjan veuger
__________________
www.vwteampg.nl Last edited by arrob : 28-12-2009 at 15:22. |
#13
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Dit klopt inderdaad, onderstaande foto's zijn gemaakt bij het Ritz Carlton hotel in Autostadt. Ben zelf in oktober ook in Wolfsburg geweest. Toen stond hij er nog niet ..... Let op het motornummer....000 089! dus na de Limited ![]() ![]() ![]() ![]() |
#14
|
||||
|
||||
![]() er word in het filmpje ook gezegd bij 2:37 dat er in totaal 12 rallye golfjes zijn omgebouwd van 8v naar 16v...
__________________
Golf mk1 G40 <project/fun> Kever 1300s <funcruizer> Caddy mk1 1500 |
#15
|
|||
|
|||
![]() Quote:
edit ja nu doen ze het wel ![]() Last edited by Alberto : 28-12-2009 at 17:40. |
#16
|
|||
|
|||
![]() Als dit motornummer 89 is. Hoeveel zijn er dan in totaal van de 3G 16V-G60 VWM????
|
#17
|
|||
|
|||
![]() Een heleboel, eerst op basis van de 1.8 en later op basis van de 2.0 ABF. Ik heb vroeger die losse motoren diverse malen gezien en ook een paar verkocht. Een toenmalige kameraad van mij die veel spullen uit de overvoorraad van vw kocht en ook veel van VWM zij dat er daar diverse auto's omgebouwd werden naar 16vG60 oa Golfjes 2 G60, Rallyes en Passat's. Die auto's waren soms vers van de fabriek en soms gebruikt.
__________________
1991 Golf GTI 20v 4x4 677pk 1989 Golf 20v turbo 4motion 1990 Golf GTI G60 1990 Golf GTI 16vG60 1991 Golf GTI G60 1991 Golf GTI Edition one G60 1983 Golf GTI 16vG60 1983 Golf GTI G60 2000 Audi S3 |
#18
|
|||
|
|||
![]() volges de site waar de limiteds geregistreerd zijn heeft VW motorsport destijds ongeveer 2000 16v g60 motoren gemaakt. 71 daarvan kwamen in een limited.
Uiteraard zijn er ook zat eigenbouw 16v g60 |
#19
|
||||
|
||||
![]() Komt mooi wat info hier los jongens! Leuk om te lezen
![]()
__________________
|
#20
|
|||
|
|||
![]() Quote:
2009 even informatief afsluiten ![]() ![]() |