Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 22-04-2010, 20:12
Archiebald Archiebald is offline
VW Addict
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 602
Default Remmen upgrade Jetta 1.6cl

Ik zit met een probleempje qua remvermogen op mijn 88'er Jetta Automaat... Deze standaard remmen (nog niet al te lang geleden vervangen zelfs), kunnen mijn wensen qua remmen niet echt bij benen..

Nu wil ik de voorremmen vervangen voor een setje van een GTi/G60 etc...

Maar wat heb ik hier nu voor nodig, ik heb al de nodige topics gelezen en kom verschillende maten en namen tegen waar ik (als behoorlijke linkshandige leek) nog nooit van gehoord heb :O

zou iemand mij dit in jip & janneke taal een beetje uit kunnen leggen?

Moet ik aan een andere hoofdremcilinder? Andere leidingen? Of alleen aan andere remklauwen en geventileerde schijven?
Reply With Quote
  #2  
Old 22-04-2010, 22:17
Mikkem's Avatar
Mikkem Mikkem is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Dec 2009
Posts: 200
Default

Ik haak even aan (als Archiebald daar geen bezwaar tegen heeft), want ervaar hetzelfde probleem met mijn 1.3'tje. Voelt niet veilig aan ondanks (redelijk) nieuwe schijven.

De voorkant ben ik ook benieuwd naar, maar ook naar de mogelijkheid om de trommels achter te vervangen door schijven (door montage van een andere achteras?).
__________________
Golf MK2 1.3 CL 5-bak 1986
Verkocht!
Reply With Quote
  #3  
Old 23-04-2010, 09:01
roog909's Avatar
roog909 roog909 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 306
Default

Gti achter as is de makkelijkste manier om je golf daar ook van schijven te voorzien

Maarreh, al een een setje nieuwe remleidingen + ontluchten gedacht? Mijn 86 GL (dus ook met trommeltjes achter) remt uitstekend.
__________________
De stickers zitten er al op! Nou de rest nog...
Gemutlich LAUT zie hier
Reply With Quote
  #4  
Old 23-04-2010, 09:28
Jetta MaNiA's Avatar
Jetta MaNiA Jetta MaNiA is offline
No personal life
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 2,871
Default

Als je gewoon 239mm geventileerd voorop doet met VW2 klauwen i.c.m. een GTI (8v of 16V) rempot ben je er denk ik al!
Reply With Quote
  #5  
Old 23-04-2010, 10:00
Archiebald Archiebald is offline
VW Addict
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 602
Default

Nou waar ik het meeste last van heb ik fading... Als ik de snelweg af kom met 120/130 en ik rem aan voor de bocht van de afrit (50kmh) dan op het laatst voelt mn pedaal erg vreemd aan en heb ik het gevoel dat hij niet meer afremt......

En dan gebruik ik hem soms nog intensiever waarbij hij nog slechter reageerd....


Als ik b.v naar de sloop ga, of op een forum zoek kan ik om VW2 klauwen vragen? Trommels achter heb ik geen problemen mee verder by the way
Reply With Quote
  #6  
Old 23-04-2010, 10:00
martiepartie's Avatar
martiepartie martiepartie is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 4,524
Default

Hoe is de remvloeistof? Als die erg oud is werkt deze ook niet meer zoals het hoort.

Heb een paar maanden geleden de vloeistof in mijn oude daily vervangen, die zat er al 13 jaar in Voor vervangen kon ik de wielen niet meer laten blokkeren, na het vervangen remde de auto weer strak en kon ik met niet al te veel moeite de voorwielen blokkeren!
__________________
v40 d4 r-design 2014
Volvo 244 gl 1978
Volvo 780 Bertone 1987
Mini 1275 1977
Mini 1000 1987
Reply With Quote
  #7  
Old 23-04-2010, 10:03
Archiebald Archiebald is offline
VW Addict
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 602
Default

dat is een hele goeie vraag, hij heeft laatst wel een grote beurt gehad, maar heb niks gehoord over remvloeistof!

Ik kan inderdaad mn remmen niet laten blokkeren op een droge weg.... of ik moet ECHT hard trappen.
Reply With Quote
  #8  
Old 23-04-2010, 10:26
martiepartie's Avatar
martiepartie martiepartie is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 4,524
Default

dan zou ik eerst de remvloeistof eens laten vervangen. Dat maakte bij mij echt heel veel verschil.

De remvloeistof was pikzwart, terwijl deze goudkleurig moet zijn.
__________________
v40 d4 r-design 2014
Volvo 244 gl 1978
Volvo 780 Bertone 1987
Mini 1275 1977
Mini 1000 1987
Reply With Quote
  #9  
Old 23-04-2010, 12:09
Dennis@polo86c.nl Dennis@polo86c.nl is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,494
Default

Standaard remmen zouden normaal gesproken ruim moeten voldoen.
Het maakt wel veel uit hoe het er qua onderhoud bij staat.
En dan gaat het niet alleen om de staat van de schijven.
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann...
1975 Audi 50 GL
1976 Audi 50 GL
1988 Polo G40
Reply With Quote
  #10  
Old 23-04-2010, 12:57
Mikkem's Avatar
Mikkem Mikkem is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Dec 2009
Posts: 200
Default

Quote:
Originally Posted by Dennis@polo86c.nl
Standaard remmen zouden normaal gesproken ruim moeten voldoen.
Het maakt wel veel uit hoe het er qua onderhoud bij staat.
En dan gaat het niet alleen om de staat van de schijven.


"Voldoen" is dan wel volgens de normen van zo'n 23 jaar geleden, daar zit ook best verschil in.
Ik wissel mijn Golfje af met een vrij recente auto uit een hele andere categorie, en dat is dan toch even wennen. Het verschil mag van mij kleiner zijn.

Overigens is de remmerij bij het onderhoud na aankoop goed nagekeken en op prijzige wijze vervangen en daarbij flink vooruit gegaan. Het was echt slecht en voelde onveilig.
__________________
Golf MK2 1.3 CL 5-bak 1986
Verkocht!
Reply With Quote
  #11  
Old 23-04-2010, 13:07
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,870
Default

Quote:
Originally Posted by martiepartie
dan zou ik eerst de remvloeistof eens laten vervangen. Dat maakte bij mij echt heel veel verschil.

De remvloeistof was pikzwart, terwijl deze goudkleurig moet zijn.


Idd remvloeistof vernieuwen!! gebeurd bij veel (te veel) auto's nauwelijks tot niet, maar kan toch echt een groot verschil maken.

Voor meer remkracht zou je ook een grotere rembekrachtiger kunnen monteren.. van een gti of 1.8 ofzo..
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote
  #12  
Old 23-04-2010, 17:01
Turbo-Variant's Avatar
Turbo-Variant Turbo-Variant is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 1,459
Send a message via MSN to Turbo-Variant
Default

Automaten hebben reeds de grote (9") rembekrachtiger. Daar valt dus geen winst te behalen, tenzij je huidige kapot is.

Verder is remvloeistof vervangen héél belangrijk. Oude remvloeistof leidt tot fading.
Daarbij loont het zich vaak om niet de goedkoopste blokjes en schijfjes te bestellen als je gaat vervangen. Beetje investeren in merkspul loont zich wel.

VW2 remklauwen zijn naar mijn weten geschikt voor geventileerde én ongeventileerde schijven. Als je dus even nieuwe schijven en blokken besteld (geventileerde set) past dat naar mijn weten gewoon in je huidige klauw.
__________________
http://www.vwclubparkstad.nl
Reply With Quote
  #13  
Old 23-04-2010, 22:39
Archiebald Archiebald is offline
VW Addict
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 602
Default

Quote:
Originally Posted by Turbo-Variant
Automaten hebben reeds de grote (9") rembekrachtiger. Daar valt dus geen winst te behalen, tenzij je huidige kapot is.

Verder is remvloeistof vervangen héél belangrijk. Oude remvloeistof leidt tot fading.
Daarbij loont het zich vaak om niet de goedkoopste blokjes en schijfjes te bestellen als je gaat vervangen. Beetje investeren in merkspul loont zich wel.

VW2 remklauwen zijn naar mijn weten geschikt voor geventileerde én ongeventileerde schijven. Als je dus even nieuwe schijven en blokken besteld (geventileerde set) past dat naar mijn weten gewoon in je huidige klauw.




Dit zijn de handige tips! Thanks
Reply With Quote
  #14  
Old 24-04-2010, 08:45
gti_power's Avatar
gti_power gti_power is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2007
Posts: 722
Default

Daarbij loont het zich vaak om niet de goedkoopste blokjes en schijfjes te bestellen als je gaat vervangen. Beetje investeren in merkspul loont zich wel.


Dit is zeker iets om rekening mee te houden,
goedkoop spul wil nog wel eens verglazen na 1x goed hard remmen waardoor je kan trappen tot de bodem bijna en er nog niet veel gebeurd.
Dit is uit eigen ervaring koop nu altijd het betere remspul.
Reply With Quote
  #15  
Old 25-04-2010, 20:11
Archiebald Archiebald is offline
VW Addict
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 602
Default

Tot nu toe heb ik alleen VW spullen gekocht voor m'n auto... Dus geen Kwikfit budget merken ;-)

Remvloeistof is trouwens bij de laatste beurt gedaan, dus daar kan het niet aan liggen...
Reply With Quote
  #16  
Old 25-04-2010, 20:12
Alberto Alberto is offline
Volksforum QUATTRO Donor - D.M.G.D.J.G.G.
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 12,484
Send a message via MSN to Alberto
Default

heb nog wel set G60 remmen liggen anders
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 18:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum