![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() Sinds een paar dagen heb ik last van een vreemd probleem. Als ik gewoon rij, rond de 2000 toeren en dan een beetje gas bij geef gaat dit niet vloeiend. De auto stottert heel even tegen.
Binnen een fractie van een seconde trek hij gewoon weer door maar dat komt een paar keer terug en als ik dan gewoon op vaste snelheid blijft rijden is er geen probleem... Iemand enig idee waar het aan kan liggen?, is een EV blok
__________________
Driving: Scirocco GTX 16v 1986 Golf 7 1.6 TDI (Lease) Old Car: Golf 2 GTI 1984 Golf 3 TDI 140pk 1997 (Chipped) Audi A4 Avant Pro Line TDI 2005 Last edited by Golf_Wolf : 08-12-2004 at 20:09. Reason: is nu wat leesbaarder :P |
#2
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Heb je toevallig een open luchtfilter?
__________________
I'm trying to see things from YOUR perpective.... But I can't get my head that far up my ass! ![]() |
#3
|
||||
|
||||
![]() Geen flauw idee... Voor zover ik weet niet.. Ik heb niet echt veel kennis van auto's en zo. Hoe kan ik dat zien?
__________________
Driving: Scirocco GTX 16v 1986 Golf 7 1.6 TDI (Lease) Old Car: Golf 2 GTI 1984 Golf 3 TDI 140pk 1997 (Chipped) Audi A4 Avant Pro Line TDI 2005 |
#4
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Een EV blok kan bijna niet met een open filter, daar is de constructie van het luchtfilter huis niet echt geschikt voor. Dat huis is namelijk tegelijkertijd drager voor de brandstofverdeler |
#5
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Zie mijn probleem in de andere topic, mijne had dit verschijnsel (soms) ook, met gasgeven word in de opwarmfase extrabrandstof ingespoten met behulp van een schakelaar op het luchtfilterhuis. Bij mij was ie dus totaal verrot waardoor ie dus rare dingen veroorzaakte.. Misschien dat jouw probleem er ook vandaan komt ?? |
#6
|
||||
|
||||
![]() Quote:
doel je naar een defecte luchtmassameter? mijn golf heeft dat probleem ook al sinds mensenheugenis, en het wordt alleen maar erger :frown:
__________________
89er Golf 2 GTi 8v (PF) 86er Polo 2 Steilheck (MH) |
#7
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Aan de luchtweger van een EV motor kan nauwelijks wat stuk, dat is niet meer dan een metalen schijf en een draaibare arm.. Hij kan wel ontregeld raken !! |
#8
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Het probleem doet zich ook gewoon voor als ik al dik een uur rij met de auto.. Dus ik neem aan dat die dan niet meer in de opwarmfase zit.
__________________
Driving: Scirocco GTX 16v 1986 Golf 7 1.6 TDI (Lease) Old Car: Golf 2 GTI 1984 Golf 3 TDI 140pk 1997 (Chipped) Audi A4 Avant Pro Line TDI 2005 |
#9
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Nope, doelde op bevroren benzine/lucht. Me Polo had zo'n fijne klein Pipercross filtertje rechtstreeks op de carb (zonder voorverwarming dus) en dat was met winterse temperaturen altijd bingo. Maat van me had hetzelfde met een Ibiza. En dat was een injectie. ![]() klonk zo bekend, rustig tokkelen, zooi dichtvriezen. En dan OF stoppen en opwarmen OF voet op de voorbumpert en hopen. Moet eerlijk zeggen dat ik eigenlijk niet weet wat een EV blok is. :o
__________________
I'm trying to see things from YOUR perpective.... But I can't get my head that far up my ass! ![]() |
#10
|
||||
|
||||
![]() EV is het Golf GTI 8v zonder katalysator blok vanaf '84 t/m '86 geloof ik..
__________________
Driving: Scirocco GTX 16v 1986 Golf 7 1.6 TDI (Lease) Old Car: Golf 2 GTI 1984 Golf 3 TDI 140pk 1997 (Chipped) Audi A4 Avant Pro Line TDI 2005 |
#11
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Ik zeg ook niet dat het in de opwarmfase voorkomt, was uitleg waar dat ding voor dient...c'est tout. Zoals ik in de andere topic beschrijf kwam het bij mij voor ongeacht warm of koud. Als iets stuk is kan het te pas en te onpas ellende geven. Dat ding, reageert namelijk op gasgeven...bij constante snelheid word ie normaal gesproken ook niet aan gesproken.. Tis ook maar een hint....misschien dat jouw werkelijke probleem heel wat anders is...storing zoeken is en blijft lastig soms |
#12
|
||||
|
||||
![]() Quote:
dat heb ik dus ook nu :o starten doet ie goed, rijden ook , tot ik pak-em beet 1 km verder ben, dan begint ie ongelofelijk brak te draaien en bijna stilvallen. Bij een PF is dat die klep die in het luchtfilterhuis zit heb ik me laten vertellen, toch maar es heel de zooi vervangen dan ![]() sorry da'k ff je topic overnam golf_wolf
__________________
89er Golf 2 GTi 8v (PF) 86er Polo 2 Steilheck (MH) |
#13
|
||||
|
||||
![]() Mag wel hoor
![]() ![]()
__________________
Driving: Scirocco GTX 16v 1986 Golf 7 1.6 TDI (Lease) Old Car: Golf 2 GTI 1984 Golf 3 TDI 140pk 1997 (Chipped) Audi A4 Avant Pro Line TDI 2005 |