Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 13-12-2004, 13:02
sansan's Avatar
sansan sansan is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 187
Default Ontsteking te laat 1.6 Golf

Hallo, een tijdje geleden heb ik mijn cilinderkoppakking vervangen. nadat uik dat gedaan had liep hij niet goed (hakken stoten), bleek dat de ontsteking TE VROEG stond. Toen had ik hem bij de distributie 1 tand later gezet. nu lijkt hij net iets te laat te staan (weinig vermogen, pas in hogere toeren).
weet iemand hoe ik hem kan afstellen, of weet iemand of er iets bestaat als een verstelbare verdelerkap ofzo?
Alle tips welkom!

[GOLF 2, 1988, 1.6]
Reply With Quote
  #2  
Old 13-12-2004, 13:06
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,404
Default

hoe heb je hem dan een tand later gezet??
die van mij staat waarschijnlijk ook niet goed, maar krijg geen beweging in de ontsteking als ik hem wil verdraaiien...

tell me pleazz
Reply With Quote
  #3  
Old 13-12-2004, 13:11
Stijn's Avatar
Stijn Stijn is offline
Class of 2003
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 8,760
Send a message via ICQ to Stijn Send a message via AIM to Stijn Send a message via MSN to Stijn
Default

Eh, je kunt de ontsteking gewoon verdraaien hoor. De verdeler zit in het blok gestoken en wordt met een vork vastgeklemd (dop 13, 8mm bout). Draai de bout los en je kunt traploos verstellen...genoeg om wel 3 tanden verkeerd te compenseren!
__________________
Quote:
Quagmire: Hey there sweetie, how old are you?
Connie: 16.
Quagmire: 18? You're first.
Connie: Mom!
Quagmire: I like where this is goin'! Giggidy, giggidy, gig-gi-dy!
Reply With Quote
  #4  
Old 13-12-2004, 13:13
sansan's Avatar
sansan sansan is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 187
Default

Quote:
Originally Posted by René
hoe heb je hem dan een tand later gezet??
die van mij staat waarschijnlijk ook niet goed, maar krijg geen beweging in de ontsteking als ik hem wil verdraaiien...

tell me pleazz


Ik had em bij de D-riem 1 tand versteld, ik bedoel met het hulp-tandwiel. maar 1 tand is dus te veel.

Last edited by sansan : 13-12-2004 at 13:15.
Reply With Quote
  #5  
Old 13-12-2004, 13:14
sansan's Avatar
sansan sansan is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 187
Default

Quote:
Originally Posted by Stijn
Eh, je kunt de ontsteking gewoon verdraaien hoor. De verdeler zit in het blok gestoken en wordt met een vork vastgeklemd (dop 13, 8mm bout). Draai de bout los en je kunt traploos verstellen...genoeg om wel 3 tanden verkeerd te compenseren!


kom ik die bout vanzelf tegen als ik de verdelerkap eraf haal?
Reply With Quote
  #6  
Old 13-12-2004, 13:37
Stijn's Avatar
Stijn Stijn is offline
Class of 2003
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 8,760
Send a message via ICQ to Stijn Send a message via AIM to Stijn Send a message via MSN to Stijn
Default

Hoeft niet eens, kijk gewoon onderaan de 'stam' van je stroomverdeler...waar hij in het blok steekt. Er zit daar een 'vork' omheen die hem vastdrukt in het blok. Die vork zit op zijn beurt vast met een 8mm bout (dop13).
__________________
Quote:
Quagmire: Hey there sweetie, how old are you?
Connie: 16.
Quagmire: 18? You're first.
Connie: Mom!
Quagmire: I like where this is goin'! Giggidy, giggidy, gig-gi-dy!
Reply With Quote
  #7  
Old 13-12-2004, 14:00
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,404
Default

ok, dan deed ik et dus wel goed, maar er is geen beweging in te krijgen... wie helpt me uit de brand?? kruipolie?

HELUUUUHHPP!!! :p
Reply With Quote
  #8  
Old 13-12-2004, 14:07
Stijn's Avatar
Stijn Stijn is offline
Class of 2003
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 8,760
Send a message via ICQ to Stijn Send a message via AIM to Stijn Send a message via MSN to Stijn
Default

kruipolie, tik geven met een hamertje...komt wel los hoor.
__________________
Quote:
Quagmire: Hey there sweetie, how old are you?
Connie: 16.
Quagmire: 18? You're first.
Connie: Mom!
Quagmire: I like where this is goin'! Giggidy, giggidy, gig-gi-dy!
Reply With Quote
  #9  
Old 13-12-2004, 14:28
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,404
Default

ok, ga`k dat maar ff een keertje doen. zit echt muurvast.
hij dieselt ook na en loopt wat beroerd en hij kwalmt olie.

die olie komt waarschijnlijk door een versleten klepsteelrubber, maar kan die rubber er ook voor zorgen dat hij beroerd loopt (stotteren bij constant gas) en nadieselen?

groet`n
Reply With Quote
  #10  
Old 13-12-2004, 14:30
Stijn's Avatar
Stijn Stijn is offline
Class of 2003
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 8,760
Send a message via ICQ to Stijn Send a message via AIM to Stijn Send a message via MSN to Stijn
Default

Indirect wel dat nadieselen, door veel koolaanslag op je zuiger(s).
Het stotteren niet, dat moet je toch in bougies/onsteking/carburateur(keertje reinigen!) zoeken.
__________________
Quote:
Quagmire: Hey there sweetie, how old are you?
Connie: 16.
Quagmire: 18? You're first.
Connie: Mom!
Quagmire: I like where this is goin'! Giggidy, giggidy, gig-gi-dy!
Reply With Quote
  #11  
Old 13-12-2004, 14:32
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,404
Default

carb glimt als nieuw, heb er een bus carb reiniger in leegegspoten en stotterd nog..
verder is alles nieuw, bougies verdelerkap,rotor...alleen zitten er te lange, vernieuwde bougiekabels op
Reply With Quote
  #12  
Old 13-12-2004, 14:34
Stijn's Avatar
Stijn Stijn is offline
Class of 2003
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 8,760
Send a message via ICQ to Stijn Send a message via AIM to Stijn Send a message via MSN to Stijn
Default

carb reinigen is meer dan carbcleaner alleen.
Haal m tot de laatste schroef uit elkaar, maak alles schoon (revisieset: nog beter!) en zorg dat ieder gaatje wat je kunt vinden open is (met een draadje peuteren(bijvoorbeeld een vezel uit een fietsremkabel), beter dan perslucht). Doet wonderen...
__________________
Quote:
Quagmire: Hey there sweetie, how old are you?
Connie: 16.
Quagmire: 18? You're first.
Connie: Mom!
Quagmire: I like where this is goin'! Giggidy, giggidy, gig-gi-dy!
Reply With Quote
  #13  
Old 13-12-2004, 14:35
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,404
Default

ja oke,das waar... verder nog onderdelen die aan de carb zitten vervangen??
bij die 1.3 was de pulldowndoos steeds stuk bijvoorbeeld
Reply With Quote
  #14  
Old 13-12-2004, 14:41
Stijn's Avatar
Stijn Stijn is offline
Class of 2003
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 8,760
Send a message via ICQ to Stijn Send a message via AIM to Stijn Send a message via MSN to Stijn
Default

vlotternaald en zitting, acceleratiepompmembraam, alle ringetjes en pakkingen. Dan is 't weer een nieuwe.

Je moet ook zorgen dat de boel goed afgesteld staat natuurlijk...
__________________
Quote:
Quagmire: Hey there sweetie, how old are you?
Connie: 16.
Quagmire: 18? You're first.
Connie: Mom!
Quagmire: I like where this is goin'! Giggidy, giggidy, gig-gi-dy!
Reply With Quote
  #15  
Old 13-12-2004, 14:42
sansan's Avatar
sansan sansan is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 187
Default

Quote:
Originally Posted by Stijn
Hoeft niet eens, kijk gewoon onderaan de 'stam' van je stroomverdeler...waar hij in het blok steekt. Er zit daar een 'vork' omheen die hem vastdrukt in het blok. Die vork zit op zijn beurt vast met een 8mm bout (dop13).

Oke! bedankt Stijn, ik ga zo effe kijken.
ik hoop dat die van mij wel los te krijgen is. bij jouw al gelukt rené?
(en btw. ook al je katalysator leeg gehaald?)
Reply With Quote
  #16  
Old 13-12-2004, 15:47
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,404
Default

ben nog op stage, dus nog niet mee begonnen
heb de remus er weer onder weggehaalt, zonde om in de winter er mee te rijden. na de winter komt hij er weer onder mét een tussendempervervanger..katalysator hou ik zo..voorlopig :p

en jij??
Reply With Quote
  #17  
Old 13-12-2004, 16:02
sansan's Avatar
sansan sansan is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 187
Default

Quote:
Originally Posted by René
ben nog op stage, dus nog niet mee begonnen
heb de remus er weer onder weggehaalt, zonde om in de winter er mee te rijden. na de winter komt hij er weer onder mét een tussendempervervanger..katalysator hou ik zo..voorlopig :p

en jij??

nou...ik heb vorige keer de lekkage verholpen van mn uitlaat. de bouten van de flenzen waren los getrilt, dat was alles, maar nu zag ik dat de katalysator helemaal leeg/schoon was van binnen (de katalysator is toch dat ding vlak na je spruitstuk/uitlaatbocht?), dus dat is al geregeld dan. ik wil ook nog wel de tussendemper vervangen door een buis ofzoiets.
Reply With Quote
  #18  
Old 14-12-2004, 22:01
sansan's Avatar
sansan sansan is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 187
Default

oke dat was heel eenvoudig, dat valt dan weer mee.
Nu nog het volgende, hij loopt stukken beter, maar wat is nou precies de beste stand?
ik heb zo'n stroboscoop. moet dat streepje op mijn krukaspoelie nu precies naar het pijltje op de distributiekap wijzen of is het iets beter alstie er vlak voor (of erna) staat ofzo??
ik ben benieuwd
Reply With Quote
  #19  
Old 15-12-2004, 09:10
VeeDubber's Avatar
VeeDubber VeeDubber is offline
Volksforum Crew - S2 Racer
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 6,881
Default

strobe instellen op de juiste waarde, ontsteking verdraaien tot het streepje gelijk valt met het pijltje, zaakje weer vast knallen en ff naar de MacD vlammen om jezelf te trakteren op een Big Mac. En dan ben je klaar met ontstekings afstellen
__________________
Reply With Quote
  #20  
Old 15-12-2004, 09:49
Fred Fred is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,351
Exclamation

Quote:
Originally Posted by sansan
oke dat was heel eenvoudig, dat valt dan weer mee.
Nu nog het volgende, hij loopt stukken beter, maar wat is nou precies de beste stand?
ik heb zo'n stroboscoop. moet dat streepje op mijn krukaspoelie nu precies naar het pijltje op de distributiekap wijzen of is het iets beter alstie er vlak voor (of erna) staat ofzo??
ik ben benieuwd



Met een stroboscoop lamp stel je merktekens af op je vliegwiel........er staan er twee naast elkaar, de ene is het BDP, de andere de vaste voorontsteking

Afstellen...doe je met losgekoppelde vacuumslang van de vervroeger

Enne....als je dit soort *basiskennis* niet hebt kun je volgende keer beter de boel laten doen door iemand die dat wel weet...

Ontsteking op tijd zetten mbv van de distributie riem is niet een raadzaam
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 22:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum