Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 15-01-2010, 22:57
RVH RVH is offline
Forum Regular
 
Join Date: Oct 2009
Posts: 138
Default Keuzes maken, hulp nodig.

Ik heb een probleem.
Ik ben nu bezig met rijlessen, maar auto staat al klaar
Ik heb een jadegrune 1.8 5-deurs van 1988, laat gekentekend dus nog oude type.
Deze moet nog apk-klaargemaakt worden, paar kleine mankementen, maar ook k-jetronic compleet afstellen en de bedrading controleren en solderen.
Nu kan ik van een kennis een nevadabeige 3-deurs '84er krijgen voor weinig, met sowieso een rot subframe. Dit is een 1.3 CL (chrome biesjes op de bumper, chrome lijntje op t dash etc)
Deze koop ik, maar nu heb ik de volgende mogelijkheden, wat lijkt jullie het verstandigste?

- De 1.3 kopen, gas inbouwen. '88er apkklaar maken en verkopen.
- De 1.3 kopen, motor + subframe + bak etc van '88 overbouwen en die houden als onderdelenauto. Daarna gasinbouw.

Mijn baas (werk in een garage) raad mij aan het 2e te doen, gezien hij hier genoeg ervaring in heeft en mij ermee wil helpen.
Hij is van mening dat ik anders veel geld kwijt ben aan onderdelen, mocht ik de '88er verkopen en de '84er later toch nog wil ombouwen naar 1.8.
Zelf weet ik het niet, dan wordt de 1.3 zo'n bijeengeraapte bak, en ik vind het enigzins zonde van de jadegrune 1.8 .
Daarintegen is een 1.3 op lpg wel een beetje behelpen..
Dieselombouw zou ook nog mogelijk zijn, maar dan moet er nog een ander blok + rest geregeld worden, dit liever niet dus..

Wat zouden jullie doen ?
Reply With Quote
  #2  
Old 15-01-2010, 23:17
GTI_Venlo GTI_Venlo is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 305
Default

ik zou 88 zo verkopen, van dat geld nieuwe onderdele voor de 84
Reply With Quote
  #3  
Old 15-01-2010, 23:20
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 17,396
Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83
Default

Een rot subframe van een mk2 heb je in 'n half uurtje omgebouwd, en kost je nog geen 25 euro. Daar zou ik dus niet eens naar kijken.

Gezien die belastingvrij is zou ik er een flinke diesel in zetten.
__________________
Klutch Shirts

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk


Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote
  #4  
Old 16-01-2010, 14:52
RVH RVH is offline
Forum Regular
 
Join Date: Oct 2009
Posts: 138
Default

Hmm, mijn baas is voor lpg-inbouw en inbouw van 1.8 uit de andere Golf. Dat idee valt eigenlijk af, als ik een andere motor inbouw wordt het een leuke turbo-diesel (SB met wat aanpassingen)
Ik denk dat ik hem eerst eens verder in orde maak, andere set velgen, schroefsetje etc..
Ondertussen eens op papier zetten wat allemaal nodig is voor diesel-ombouw.

Wat heb ik dus allemaal nodig:

- Andere motorsteunen (kan samen met subframe)
- Blok + aanbouwdelen
- Radiateur?
- Intercooler
- Remmerij ivm vermogenstoename?
- Andere veerpoten (vanwege gewicht dieselblok?)
- Aandrijfassen/homokineten zijn dacht ik ook anders?
- Andere bak ivm 085/020 verschil?
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 02:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum