Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 14-01-2010, 21:07
gooigolf's Avatar
gooigolf gooigolf is offline
Forum junkie
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 1,831
Default startprob warme motor 1.3 i

hallo ..

ik heb hier een golf 2 . 13 i ,,van 1989 ,

als motor warm is gaat hij wat vreemt lopen ,

en met temp in midden wil hij dan niet meer starten ,

we hebben blauwe temp sensor vervangen maar geen resultaat ,

hij loopt dan heel laag toerental , trekken we blauwe los gaat toeren wat omhoog en blijft dan lopen ,

wie heeft dit vaker gehad en kan mij vertellen wat oorzaak is ,,

vrgr gooigolf ..motorcode zoek ik even op ..
Reply With Quote
  #2  
Old 14-01-2010, 21:25
tim_j's Avatar
tim_j tim_j is offline
Married to PC
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 3,485
Default

1.3 injectie? dat zal ene NZ zijn.

ligt het niet aan vacuum slangetjes?
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily
'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs.
'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ?
Reply With Quote
  #3  
Old 14-01-2010, 21:48
gooigolf's Avatar
gooigolf gooigolf is offline
Forum junkie
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 1,831
Default

hallo volges mij niet nz ..

tis typje ouder ,,
vacuum is goed

vrgr gooi

Last edited by gooigolf : 14-01-2010 at 22:04.
Reply With Quote
  #4  
Old 15-01-2010, 22:19
gooigolf's Avatar
gooigolf gooigolf is offline
Forum junkie
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 1,831
Default

hallo ..

heb beetje vordering .. lag een vacuum slang los onder inlaat ,,
erop gezet lopt wel beter nu ..
maar als hij warm is en je zet hem aff dan wil hij niet meer starten ,,
iemand nog idee,en ,,
ecu mischien ,
vrgr gooigolf .
Reply With Quote
  #5  
Old 15-01-2010, 22:51
JohanV JohanV is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 416
Default

Als het een 1.3 injectie van 1989 is, dan zal het toch een NZ zijn.

Bij lostrekken van de blauwe stekker gaat hij idd wel lopen, want dan schakelt de regelaar in de noodloop. De regelaar regelt de inspuiting nu dus blijkbaar verkeerd af.

Ik zou toch nog een keer alle vacuumslangen nakijken op valse lucht, vooral die naar de brandstofdrukregelaar toe, en de carterontluchting (valse lucht na de LHM).

Is de CO verder wel goed afgesteld (of hoog verbruik, onregelmatig lopen)?

Gr, Johan.
Reply With Quote
  #6  
Old 16-01-2010, 09:16
gooigolf's Avatar
gooigolf gooigolf is offline
Forum junkie
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 1,831
Default

Quote:
Originally Posted by JohanV
Als het een 1.3 injectie van 1989 is, dan zal het toch een NZ zijn.

Bij lostrekken van de blauwe stekker gaat hij idd wel lopen, want dan schakelt de regelaar in de noodloop. De regelaar regelt de inspuiting nu dus blijkbaar verkeerd af.

Ik zou toch nog een keer alle vacuumslangen nakijken op valse lucht, vooral die naar de brandstofdrukregelaar toe, en de carterontluchting (valse lucht na de LHM).

Is de CO verder wel goed afgesteld (of hoog verbruik, onregelmatig lopen)?

Gr, Johan.

hallo ..


ik heb idd een vacuum lekage gevonden ,
hij loopt nu netje,s maar als hij warm is wil hij niet meer starten ,
dus er is nog een prob aanwezig . en ben er nog niet uit welke ,,
ga vanmidag eens een ecu wissel proberen ,
en ondsteking eens wat bij regelen ,,
vrgr gooigolf en was idd een nz .
Reply With Quote
  #7  
Old 17-01-2010, 09:14
DragonGr Dragon DragonGr Dragon is offline
VW Guru
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 994
Send a message via MSN to DragonGr Dragon
Default

Dit heb ik met mn 16V wel eens gehad, maar toen ging het over bij het afstellen van CO. Bij warme motor heb je al die aanrijkingen niet en als het CO wat te schraal staat, dan wil hij slecht starten. Bij koud krijgt hij dan wat extra en dat is net genoeg.

Verhaal over noodloop is idd waar!
Reply With Quote
  #8  
Old 17-01-2010, 09:56
gooigolf's Avatar
gooigolf gooigolf is offline
Forum junkie
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 1,831
Default

hallo oke ..

maar is co nz te regelen ..
wat hij wel had dat hij wat openeer kwakelde ,
was net off hij vanchoke wou maar dat niet kon ,heb ondsteking beetje verandert ,
toen was dat over .start koud perfekt maar als hij warm is dan vertikt hij het ,
en vont losse slang.die kwam onder de inlaat weg zat met een t stuk .
ga nog eens wat proberen als iemand nog iedee.en heeft zijn ze welkom .
vrgr gooigolf ..
Reply With Quote
  #9  
Old 17-01-2010, 12:36
DragonGr Dragon DragonGr Dragon is offline
VW Guru
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 994
Send a message via MSN to DragonGr Dragon
Default

Werkt de dichtstand schakelaar dan wel goed genoeg. Wanneer ik mn voet op het pedaal laat rusten, komt de schakelaar los zonder dat ik echt gas geef en dan gaat de motor ook jojoen
Reply With Quote
  #10  
Old 17-01-2010, 14:06
gooigolf's Avatar
gooigolf gooigolf is offline
Forum junkie
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 1,831
Default

hallo zal dat even controleren ,,

mischien de kabel wel te strak ,,

vrgr gooigolf ,,
Reply With Quote
  #11  
Old 21-01-2010, 11:31
gooigolf's Avatar
gooigolf gooigolf is offline
Forum junkie
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 1,831
Default

hallo
prob lijkt opgelost ,,

sileconen kabels das was het probleem .

vrgr gooigolf ,
Reply With Quote
  #12  
Old 21-01-2010, 11:39
DragonGr Dragon DragonGr Dragon is offline
VW Guru
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 994
Send a message via MSN to DragonGr Dragon
Default

Goed om te horen!!!
Succes!
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 19:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum