Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Wielen en banden
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

Reply

Thread Tools Search this Thread
Old 17-02-2010, 17:24
huinkroese's Avatar
huinkroese huinkroese is offline
VW Guru

Default Porsche op een T3 dmv. adapters

Ik kan een setje stalen adapters overnemen om 7J en 8J Porsche-velgen onder mijn T3 te monteren.
Nou vroeg ik me af of deze wel geschikt zijn. Ze komen onder een T3 vandaan, dus passen gaat het wel, maar er zit geen 'bus' om in het naafgat van de Porsche velgen te vallen, ze zijn gewoon plat, zoals spacers.
Ze zijn redelijk betaalbaar, en staal heeft mijn voorkeur over aluminium maar ik stel me zo voor dat het toch steviger is mét die extra ondersteuning...

Hoop dat iemand me deze adapters kan aan, of afraden.
Dit zijn ze, plus een gemonteerde variant mét de naafgat bus.

Thanks.

Edit: Ik heb deze post weer even gekopiëerd uit een sticky omdat niemand die blijkbaar leest/beantwoord.
Ik heb inmiddels ongeveer dezelfde als die roestige adapters voor dezelfde prijs nieuw gevonden met bouten op eBay waarbij dus nog steeds de vraag is of dit dé manier is of dat ik zo'n opstaand naafrandje nodig hebt.

Alvast bedankt!

Reply With Quote
Old 18-02-2010, 03:06
Renegade Renegade is offline
VW Guru

Niet doen ! Je velgen worden gecentreerd op dit stukje, bouten zijn er alleen om de velg hiertegen te houden.

Als je pech hebt kunnen in het ergste geval de wielbouten breken door de afschuiving waar ze niet op berekend zijn
Reply With Quote
Old 18-02-2010, 10:01
Marcski's Avatar
Marcski Marcski is offline
Volksforum Crew

onzin, spijlbussen en t2a's hebben ongeveer hetzelfde gewicht en ook geen centrering.

In principe moet het niks uitmaken, maar ik vind gecentreerde wielen toch altijd wat lekkerder rijden. Dat is waarschijnlijk gewoon psychisch, want een ongecentreerd wiel gaat ook geen kant op
Reply With Quote
Old 21-02-2010, 20:43
JeeWee's Avatar
JeeWee JeeWee is offline
No personal life

ONZIN!!!! Ik heb zelf deze stalen adapters gehad... kun je kopen bij mick's happy wheels hatch http://www.kinkymicks.com/products.php?cPath=4

Als het goed is zijn ze 22mm. Ik heb er een poos op gereden maar roest is vervelend dus ik heb maar aluminium gekocht. Het is in elk geval wel stevig spul en niet duur. Maar ik zou je met klem willen aanraden om achter dikkere adapters te nemen dan voor, ik ' rij' met C2's 6 en 8J ET52 met 15 en 30mm, achter mag nog wel wat breder wat mij betreft. 20-40mm is een mooie combi.

Fryske Âlde Skoalle Loftkuolle Gêrs Jarre Memmebatsers!

'72 T2 singlecab '78 T2 doka '80 T3 singlecab '80 T3 singlecab Lupo 3L
Reply With Quote
Old 21-02-2010, 20:45
JeeWee's Avatar
JeeWee JeeWee is offline
No personal life

o ja, het is dus de pickup in m'n avater, daar stond de bus op staal en was afgeladen met grastegels... toen mijn verlaging! (nu h&r/koni....)

Reply With Quote
Old 21-02-2010, 20:59
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul

ik hecht er zelf heel weinig waarde aan of er een centrering opzit of niet,heb ook vaak zat met wielen met een te groot naafgat rondgereden.nooit problemen mee gehad.
Old 21-02-2010, 21:14
EelcoB's Avatar
EelcoB EelcoB is offline
No personal life

Quote:
Originally Posted by De Pul
ik hecht er zelf heel weinig waarde aan of er een centrering opzit of niet,heb ook vaak zat met wielen met een te groot naafgat rondgereden.nooit problemen mee gehad.

Kan me ook niet voorstellen dat zo'n kunstof centreerring het contact tussen de auto/wiel moet houden. Anders heb je sterk kunstof. Wel kán het zijn zijn dat je trillingen er niet uitkrijgt. Kan, dus hoeft niet zo te zijn..
Reply With Quote
Old 21-02-2010, 21:16
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline

ach met de snelheden die je tegenwoordig nog haalt....
zal alleaal wel loslopen toch?
Old 21-02-2010, 21:27
JeeWee's Avatar
JeeWee JeeWee is offline
No personal life

dat is wel een goede aanvulling Pul, met een T3 kom je normaal niet snel boven de 120... dat scheelt ook. Ik ga niet zeggen dat zonder centreerring beter is... het kan geen kwaad maar is ook geen must, wielen goed vastzetten met de juiste bouten en gaan.

Reply With Quote
Old 21-02-2010, 21:31
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline

ik bedoelde niet dat ik zelf zacht rijd
maar ik zou niet weten waar een wiel heen wil als je alle bouten op de juiste spanning hebt zitten.
Old 23-02-2010, 17:28
huinkroese's Avatar
huinkroese huinkroese is offline
VW Guru

Bedankt voor de reacties, de ervaringen stellen mij gerust in het kopen van vergelijkbare adapters. Goed om te weten hoe jij uitkomt met je C2's JeeWee, bij mij moeten er 928 wintervelgen onder komen (7J & 8J) volgens mij zitten die op een ET van 50+mm en 60+mm maar dan kom je volgens mij achter nog steeds iets verder naar buiten toch?
Ik vind het niet zo erg als ze een beetje naar binnen vallen maar voor achter een wat breder setje zoeken is dan misschien toch het mooist. Toevallig nog een adres van alu adapters in 25mm en 35mm (om maar wat te noemen)?

Tweedehandsjes zijn inmiddels weg maar misschien moet ik dan sowieso maar naar alu op zoek gaan. Nogmaals bedankt!

Reply With Quote
Reply

Posting Rules