Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Motoren, turbo's, compressors, injectie, carb's, NOS, etc
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 25-01-2010, 17:57
ErikvanBilsen's Avatar
ErikvanBilsen ErikvanBilsen is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 2,717
Default Golf start niet, (blijft niet lopen)!

Hallo,

Ik heb een probleempje met mijn golf.
Ik wou de golf starten vanuit stage,
Start niet, wel stroom. Paar keer getikt op de startmoter.
Nog eens probere en weer draaide de startmoter niet.
Daarna aangeduwd, geen effect.
Daarna opgesleept, onderweg dacht ik zet hem eens in de versnelling en laat de koppeling los, hij sloeg nu wel aan, maar zodra ik de koppeling weer intrapte viel hij weg. Dus toch maar verder slepen.
Wie weet wat dit zou kunnen zijn?

B.v.d. Erik
Reply With Quote
  #2  
Old 25-01-2010, 19:13
Sjeesbeest Sjeesbeest is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 1,450
Default

kontaktpunten?

enne ff een motorcode zou ook handig zijn
Reply With Quote
  #3  
Old 25-01-2010, 19:14
ErikvanBilsen's Avatar
ErikvanBilsen ErikvanBilsen is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 2,717
Default

Oh ja niet aan gedacht,

1.5JB

Erik.
Reply With Quote
  #4  
Old 25-01-2010, 19:35
Sjeesbeest Sjeesbeest is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 1,450
Default

Dan blijf ik toch bij de contactpunten........ en als je die gaat vervangen dan ook de condensator ff vervangen........

Kijk ff of de bougies wel vonken. Even de bougie doppen eraf en dan 1 voor 1 een bougie insteken en het schroefdraad van de "oude" losse bougie tegen het motorblok leggen (massa maken) en dan ff starten met het zicht op de "vonk" of ff met 2 man is wat makkelijker en sneller
Reply With Quote
  #5  
Old 25-01-2010, 19:39
ErikvanBilsen's Avatar
ErikvanBilsen ErikvanBilsen is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 2,717
Default

Bougies, Bougiekabels, Verdelerkap zijn pas vervangen.
Ga morgen ff kijke voor nieuwe contactpunten en condensator.

Erik.
Reply With Quote
  #6  
Old 25-01-2010, 22:19
ErikvanBilsen's Avatar
ErikvanBilsen ErikvanBilsen is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 2,717
Default

Wat ik me ook net bedacht dat was dat ik met het heen rijden al vermoede dat hij warmer werd als normaal.
Hopelijk kunne jullie hier iets mee.

Erik.
Reply With Quote
  #7  
Old 25-01-2010, 22:25
Sjeesbeest Sjeesbeest is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 1,450
Default

dan is het nokje van je contactpunten er zeer zeker afgesmolten, kan het hier haast ruiken :P ....... ff je verdelerkap verwijderen de rotor eraf trekken het afdek plaatje eraf en daar zit het contactpuntje....... als je motor te heet wordt kan het zijn dat je ontstekingstijdstip dus niet meer geheel klopt en dus ontsteekt op een verkeerd tijdstip dus dat de motor heter wordt en minder vermogen krijgt........


Als iemand nog meer aanvulling voor deze meneer heeft .......... graag
Reply With Quote
  #8  
Old 25-01-2010, 22:37
ErikvanBilsen's Avatar
ErikvanBilsen ErikvanBilsen is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 2,717
Default

Danke,
Gelukkig hoef ik morge niet naar stage en heb dan savonds lekker tijd om het weer in orde te maken.

Erik.
Reply With Quote
  #9  
Old 26-01-2010, 18:45
ErikvanBilsen's Avatar
ErikvanBilsen ErikvanBilsen is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 2,717
Default

Hallo,

Vandaag voor de nieuwe onderdelen geweest,
Ze hadden alleen de contactpunten op voorraad,
De condensator krijg ik morgen,
Is het een probleem als ik de condensator 1 dag later vervang en er evengoed mee rij.

Erik.
Reply With Quote
  #10  
Old 26-01-2010, 19:00
Sjeesbeest Sjeesbeest is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 1,450
Default

als je condensator defect is, dan kunnen je contactpunten in branden. Rijden doet ie er wel om, de levensduur is alleen ff korter.

De condensator is een "vonkblusser" omdat er een overgangsweerstand is tussen de contacten.

Wat is de staat van je huidige contactpunten?
Reply With Quote
  #11  
Old 26-01-2010, 19:07
ErikvanBilsen's Avatar
ErikvanBilsen ErikvanBilsen is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 2,717
Default

Heb de contactpunten vervangen,
Er zat wel een zwart stukje overheen,
Maar start nog steeds niet,
Startmotor draait ook niet.

Erik.
Reply With Quote
  #12  
Old 26-01-2010, 19:24
Sjeesbeest Sjeesbeest is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 1,450
Default

hoeveel spanning heb je op je accu staan?

Als je je sleutel omdraait en probeert te starten, gaat je dashbord verlichting uit of blijft die gewoon branden?

Als je startmotor niet draait kun je ook niet testen of je bougies vonken.

meet ff de spanning op je startmotor, en het relais ervan. Kan ook zijn dat je contactblok achter je sleutel (stuurkolom) naar z'n grootje is.

Last edited by Sjeesbeest : 26-01-2010 at 19:30.
Reply With Quote
  #13  
Old 26-01-2010, 19:29
ErikvanBilsen's Avatar
ErikvanBilsen ErikvanBilsen is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 2,717
Default

Heb zelf stroom alles,
Radio verlichting enzo.
Maar het lampje van de accu brand niet en normaal brande dat wel voor het starten.

Erik.
Reply With Quote
  #14  
Old 26-01-2010, 19:36
Sjeesbeest Sjeesbeest is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 1,450
Default

heb je een automaat of schakelbak?
Reply With Quote
  #15  
Old 26-01-2010, 19:36
ErikvanBilsen's Avatar
ErikvanBilsen ErikvanBilsen is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 2,717
Default

Ik heb een schakel 4 bak.

Erik.
Reply With Quote
  #16  
Old 26-01-2010, 19:45
Sjeesbeest Sjeesbeest is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 1,450
Default

oke en je laadstroom controle lampie gaat niet branden, dan denk ik dat het probleem van niet starten in je contactslot zit.

Het startrelais wordt door dezelfde draad gestuurd als je LC, dus als je nu een dikke draad pakt en die aan de pluszijde van het startrelais aansluit en dan de auto op contact zet en de versnelling in de vrij !!!

Vervolgens hou je je voor nood aangesloten draad tegen de pluspool van je accu, het startrelais wordt nu gevoed en je startmotor zou moeten draaien. En je motor moet gaan lopen.

Kijk ff goed naar de aansluiting op het startrelais, meet ff van tevoren welke aansluiting de massa is !! Dus geen 12V op de massa aansluiten dan krijg je zeker sluiting. !!

de draad met de ROOD/ZWART zou tijdens het starten met de sleutel 12V op moeten komen, op deze draad zou je dan ook je nood 12V op aan kunnen PULSEN (dus geen vaste aansluiting maken anders blijft je startmotor ook doordraaien !!!)

Last edited by Sjeesbeest : 26-01-2010 at 19:48.
Reply With Quote
  #17  
Old 26-01-2010, 19:49
ErikvanBilsen's Avatar
ErikvanBilsen ErikvanBilsen is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 2,717
Default

Hallo,

Het probleem is dat ik momenteel geen multimeter hier heb.
Het startrelais zit toch bie de zekeringkast ofniet? en welke moet ik dan precies hebben? PM me anders je msn ofzo dat praat wat makkelijker.

Erik.
Reply With Quote
  #18  
Old 27-01-2010, 15:31
ErikvanBilsen's Avatar
ErikvanBilsen ErikvanBilsen is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 2,717
Default

Hallo,

Starmotor vervangen, condensator vervangen en contactpunten vervangen.
Contactslot getest en deze werkte nog.
Nog steeds niet wil hij starte, alleen gisteren terwijl ik aangesleept werd en toen bleef hij ook lopen en heb ik een rondje gereden en niks aan de hand.
Nu zag ik net met de tellerbak eruit halen het volgende:


nu neem ik aan dat het niet de oorzaak is van het niet starten,
Startmotor draait ook niet. Oh ja gisteren deden mijn brandstofmeter en koelwatertemp. meter het niet.

Hopelijk weet iemand hier iets op.

Erik.

Last edited by ErikvanBilsen : 27-01-2010 at 15:44.
Reply With Quote
  #19  
Old 27-01-2010, 21:29
GJ007's Avatar
GJ007 GJ007 is offline
VW Guru
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 876
Default

dat is de spanningsregelaar

171 919 803

maar ziet ernaar uit dat die beetje teveel heeft doorgelaten waardoor je print is doorgefikt ...
__________________
Jetta Mk1 '83 1.8 DX [project]
Bora Mk4 '00 1.8T AQX [daily]
Audi A3 '03 2.0TDI BKD[daily]
Reply With Quote
  #20  
Old 27-01-2010, 22:14
ErikvanBilsen's Avatar
ErikvanBilsen ErikvanBilsen is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 2,717
Default

Hallo,

Ja ik weet het probleem nu met veel hulp van Sjeesbeest.
Na mijn startmotor te hebbe vervange en het nog niet baate de accu doorgemeten 13.65 V statinair en en rust 11.78 V en ff extra massa kabel naar startmotor gelegd. Daarna overgestart en dat lukte wel. toen in de lader gehange en starte hij meteen.
Dus nog ff alle massapunte goed schoonmake, kabeltje soldere, spanningsregelaar vernieuwe en dan zou het goed moete zijn.

Erik.

Erik.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 14:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum