![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() Ik vroeg me af of het mogelijk is om bij een van deze 16V motoren een stroomverdeler op het onderblok te plaatsen ipv op de kop.
Er zit namelijk wel een opening in het onderblok bij deze motoren, alleen zit daar een afdekplaatje op. Volgens mij komt daar wel de hulpas uit die de oliepomp aandrijft net als bij 8V motoren. Iemand ervaring mee?
__________________
Ex Daily / Hobby drive: Audi 80 Formel E CL 1.8 '84 LD6Y |
#2
|
||||
|
||||
![]() Iemand?
__________________
Ex Daily / Hobby drive: Audi 80 Formel E CL 1.8 '84 LD6Y |
#3
|
||||
|
||||
![]() nooit over nagedacht eigenlijk,maar volgens mij zou het gewoon moeten kunnen.....
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#4
|
||||
|
||||
![]() Misschien een stomme vraag, maar waarom zou je dat precies doen?
__________________
Klutch Shirts Quote:
Buyer / seller feedback thread Golf mk2 16v W.I.P. Boot-sale |
#5
|
||||
|
||||
![]() Omdat als ik een KR in de lengterichting in mij Audi wil lepelen, dan komt de stroomverdeler tegen mijn accubak aan, die zou ik dan weg moeten slijpen.
Dat vind ik zonde ![]()
__________________
Ex Daily / Hobby drive: Audi 80 Formel E CL 1.8 '84 LD6Y |
#6
|
|||
|
|||
![]() En als je een ontsteking in het onderblok steekt komt die tegen de inlaat
Kom je helemaal niet weg of,,aleen met de kabels |
#7
|
||||
|
||||
![]() er komen webers op,zou het dan nog niet gaan?
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#8
|
||||
|
||||
![]() En die verdeler staat ook een beetje schuin onder een hoek naar achter in de lengterichting gezien. Ik ben maar even wat ideeën aan het bedenken
![]()
__________________
Ex Daily / Hobby drive: Audi 80 Formel E CL 1.8 '84 LD6Y |
#9
|
||||
|
||||
![]() Een ontsteking in het onder blok is wel mogelijk.
Volgens mij hoef je alleen het tandwiel wat nu de oliepomp aandrijft eruit te halen en de ontsteking past zo in het onderblok. Wat betreft de ruimt ivm de verdeelkap,dit is op te lossen door de haakse kap van een peugeot 205 bosch ontsteking te gebruiken. Hiervoor dien je echter wel de aansluiting van de kabels op de verdeelkap weer aan te passen.(de 205 kap heeft geen pennen in de kabelaansluiting) Je moet wel een ontsteking pakken van een 1600 of 1800 8v,want de 2000 8v heeft een grotere aansluiting in het onderblok. Gr Jan |
#10
|
||||
|
||||
![]() die heeeft ie al van z'n oude blok
![]()
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#11
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Geen probleem dus ![]() |
#12
|
||||
|
||||
![]() Kijk J-9A-N, daar heb ik wat aan, bedankt voor de info
![]()
__________________
Ex Daily / Hobby drive: Audi 80 Formel E CL 1.8 '84 LD6Y |
#13
|
||||
|
||||
![]() jep wormwiel met een sleufje van onderen.
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#14
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Inderdaad bij de 16v is er ter vervanging van de ontsteking dus een los tandwiel geplaatst om deze verbinding te maken. |
#15
|
||||
|
||||
![]() Is de 8v ontsteking wel elektronisch,dit is nml wel aan te raden ivm de hogere toerentallen van de 16v.
|
#16
|
||||
|
||||
![]() En als je een verdeler van één van de koppen van een V8 gebruikt...?
Die gaat omhoog volgens mij, in plaats van in de richting van de assen mee. Dat zou je dus een paar cm sparen. Ik heb binnenkort nog wel zo eentje over als 't goed is. ![]()
__________________
Klutch Shirts Quote:
Buyer / seller feedback thread Golf mk2 16v W.I.P. Boot-sale |
#17
|
||||
|
||||
![]() Maken die geen gebruik van een DIS ontsteking Chris?
|
#18
|
||||
|
||||
![]() ![]() Haakse kap dus, zoals Jan zegt, op een V8. ![]()
__________________
Klutch Shirts Quote:
Buyer / seller feedback thread Golf mk2 16v W.I.P. Boot-sale |
#19
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Nope, zie post hierboven. Dat bedoelde je geloof ik met die haakse kap van de Peug, niet?
__________________
Klutch Shirts Quote:
Buyer / seller feedback thread Golf mk2 16v W.I.P. Boot-sale |
#20
|
||||
|
||||
![]() Weer wat geleerd
![]() Maar ik denk dat deze constructie voor de audi nog steeds te lang is. |