Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 08-02-2010, 14:54
indewarre's Avatar
indewarre indewarre is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 1,428
Default stationar afstellen

hoe stel ik het stationaire toerental af van een gu motor is te hoog ook als ie warm word.

tis net of de choke blijft hangen
__________________
mk1 syncro 16v u.c.
lupo 1,4 16v Sold
Caddy mk1 16v kr
Mk3 tDI pd asz performed by buning tuning! Uhm engine soled ! already in the house vr6 T NO changed again in a vp tdi

Audi Allroad v6 Bi-Turbo
Reply With Quote
  #2  
Old 08-02-2010, 18:54
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,530
Default

Met een 2E2 Pierburg?
Reply With Quote
  #3  
Old 08-02-2010, 19:29
indewarre's Avatar
indewarre indewarre is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 1,428
Default

jup
__________________
mk1 syncro 16v u.c.
lupo 1,4 16v Sold
Caddy mk1 16v kr
Mk3 tDI pd asz performed by buning tuning! Uhm engine soled ! already in the house vr6 T NO changed again in a vp tdi

Audi Allroad v6 Bi-Turbo
Reply With Quote
  #4  
Old 08-02-2010, 20:18
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,530
Default

Zit achterop de carb een pot met een schroef,meen sw 13
Kan ook zijn dat de wasthermostaat[voorop met de koelslangen] kapot is
Dit verzorgt bij koudstart het versneld stationaair
Reply With Quote
  #5  
Old 08-02-2010, 20:22
indewarre's Avatar
indewarre indewarre is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 1,428
Default

oke ga morgen wel ff kijken. wat bedoel je met sw 13?
__________________
mk1 syncro 16v u.c.
lupo 1,4 16v Sold
Caddy mk1 16v kr
Mk3 tDI pd asz performed by buning tuning! Uhm engine soled ! already in the house vr6 T NO changed again in a vp tdi

Audi Allroad v6 Bi-Turbo
Reply With Quote
  #6  
Old 08-02-2010, 22:37
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,530
Default

Sleutelwijdte 13/ dop 13
Reply With Quote
  #7  
Old 09-02-2010, 20:29
DragonGr Dragon DragonGr Dragon is offline
VW Guru
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 994
Send a message via MSN to DragonGr Dragon
Default

Hoe hoog is het toerental dan?
Lijkt me eerder dat er iets niet werkt waardoor het toeren omhoog is gegaan.
Reply With Quote
  #8  
Old 09-02-2010, 21:46
daan 1974's Avatar
daan 1974 daan 1974 is offline
Forum regular
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 72
Default

Quote:
Originally Posted by indewarre
hoe stel ik het stationaire toerental af van een gu motor is te hoog ook als ie warm word.

tis net of de choke blijft hangen


heb bij die van mij de stelschroef die tegen de gas plaat (linkerkant vd carb weet de benaming 123 niet zo) ,met een punt tang ingedraaid om de fijne afstelling van het toerental af te regelen ,en dat voldoet prima eingelijk.
met de sw 13 bout is het erg moeilijk afstellen ,je draaid snel, te ver door nl.
succes daan
__________________
mk2 1.8 8 v (weber replacement) alpen wit ' 86

touran tdi 2008. daily hooker.

japje prius 1.8 (black) bj 25-1-2011 140 hp
bijtellings snoepje
Reply With Quote
  #9  
Old 09-02-2010, 23:29
indewarre's Avatar
indewarre indewarre is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 1,428
Default

Quote:
Originally Posted by DragonGr Dragon
Hoe hoog is het toerental dan?
Lijkt me eerder dat er iets niet werkt waardoor het toeren omhoog is gegaan.


toerental blijft ongeveer hangen op 1600tpm ik heb de auto gekocht met een lekke pakking tussen de carb en spruitstuk in en deze vernieuwd de auto trek verder wel goed nu beter zelfs als ik gedacht had.
__________________
mk1 syncro 16v u.c.
lupo 1,4 16v Sold
Caddy mk1 16v kr
Mk3 tDI pd asz performed by buning tuning! Uhm engine soled ! already in the house vr6 T NO changed again in a vp tdi

Audi Allroad v6 Bi-Turbo
Reply With Quote
  #10  
Old 10-02-2010, 08:17
DragonGr Dragon DragonGr Dragon is offline
VW Guru
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 994
Send a message via MSN to DragonGr Dragon
Default

daan: die schroef is daar niet voor bedoeld eigenlijk, is voor het verhoogt toerental af te stellen.

indewarre: dan snap ik het. de vorige eigenaar had een lekkende pakking en een slecht lopende motor. dit heeft hij opgelost door het stationair iets hoger te zetten. Nu de pakking weer goed is loopt hij dus te hard en dan kan je zeker goed terugdraaien.
Doe dat wel bij warme motor: olie 60+
Reply With Quote
  #11  
Old 10-02-2010, 08:19
dekilo's Avatar
dekilo dekilo is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 2,245
Default

__________________
MK 1 gti 83 (project)
Reply With Quote
  #12  
Old 10-02-2010, 08:58
daan 1974's Avatar
daan 1974 daan 1974 is offline
Forum regular
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 72
Default

Quote:
Originally Posted by DragonGr Dragon
daan: die schroef is daar niet voor bedoeld eigenlijk, is voor het verhoogt toerental af te stellen.

indewarre: dan snap ik het. de vorige eigenaar had een lekkende pakking en een slecht lopende motor. dit heeft hij opgelost door het stationair iets hoger te zetten. Nu de pakking weer goed is loopt hij dus te hard en dan kan je zeker goed terugdraaien.
Doe dat wel bij warme motor: olie 60+


klopt als een bus
nu moet ik er wel bij zeggen dat ik het inbus boutje van de shoke er uit gehaald het omdat zoals zo velen weten ,dat een pierburg een hel kan zijn .
dus de carb neemt nu de schoke niet mee met de koude start ,maar ik heb er geen problemen mee, laat de motor 5 min warm draaien en rijden maar .

daan
__________________
mk2 1.8 8 v (weber replacement) alpen wit ' 86

touran tdi 2008. daily hooker.

japje prius 1.8 (black) bj 25-1-2011 140 hp
bijtellings snoepje
Reply With Quote
  #13  
Old 10-02-2010, 09:06
DragonGr Dragon DragonGr Dragon is offline
VW Guru
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 994
Send a message via MSN to DragonGr Dragon
Default

Ik verbaas me eigenlijk dat dat werkt... Je kan die wel uitdraaien voor hogere toeren, maar dan regelt de pot dat toch terug via de stat regelklep??

Welk inbusje bedoel je? die de twee hevels tegen elkaar houdt? Bedoel je met choke dat paaltje met twee koelslangen of die doos met spiraal en veer die in verbinding staat met de chokeklep?
Reply With Quote
  #14  
Old 10-02-2010, 10:03
daan 1974's Avatar
daan 1974 daan 1974 is offline
Forum regular
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 72
Default

Quote:
Originally Posted by DragonGr Dragon
Ik verbaas me eigenlijk dat dat werkt... Je kan die wel uitdraaien voor hogere toeren, maar dan regelt de pot dat toch terug via de stat regelklep??

Welk inbusje bedoel je? die de twee hevels tegen elkaar houdt? Bedoel je met choke dat paaltje met twee koelslangen of die doos met spiraal en veer die in verbinding staat met de chokeklep?



ik heb het inbusje weggehaald aan de rechterzijde die de hevel van de shoke meeneemt . bij koudstarten van de motor
dus hij start nu zonder shoke .(met shoke er op veel problemen gehad )
de aanstuuring van de electra stekkers 2 stuks aan de achterzijde vd carb had ik eerst losgekoppeld ,maar werkte niet ,motor viel spontaan uit , ging raar stationaar lopen enz .
dus weer aangesloten en tot nu toe gaat, draait alles goed .
__________________
mk2 1.8 8 v (weber replacement) alpen wit ' 86

touran tdi 2008. daily hooker.

japje prius 1.8 (black) bj 25-1-2011 140 hp
bijtellings snoepje
Reply With Quote
  #15  
Old 10-02-2010, 21:56
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,530
Default

Heb het bij de vorige van de vrouw gehad dat de wasthermostaat[die zorgt voor versneld stationaair]kapot was
Heb er toen een veer tussenuit gehaald
Was even behelpen met koude motor,maar het stationaairtoerental was wel weer normaal af te stellen
Reply With Quote
  #16  
Old 11-02-2010, 07:53
DragonGr Dragon DragonGr Dragon is offline
VW Guru
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 994
Send a message via MSN to DragonGr Dragon
Default

Vraag is even: wil je een volledig werkende carb hebben of wil je gewoon dat de auto rijdt?

In het laatste geval kan je inderdaad steeds meer van de carb afslopen totdat je een solex overhoudt, maar echt leuk autorijden is het niet...
Reply With Quote
  #17  
Old 11-02-2010, 10:44
daan 1974's Avatar
daan 1974 daan 1974 is offline
Forum regular
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 72
Default

als alles blijft lopen ,voor mij absuluut geen probleem mee
een voledig werkende 2E2 zijn erg moeilijk te verkrijgen zoek er zelf al een aantal maanden naar .
voor een redelijke prijs natuurlijk ,wat ze vragen voor die carbs ,koop je bijna een weber replacemet voor .
__________________
mk2 1.8 8 v (weber replacement) alpen wit ' 86

touran tdi 2008. daily hooker.

japje prius 1.8 (black) bj 25-1-2011 140 hp
bijtellings snoepje
Reply With Quote
  #18  
Old 11-02-2010, 10:46
DragonGr Dragon DragonGr Dragon is offline
VW Guru
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 994
Send a message via MSN to DragonGr Dragon
Default

Nou van twee of drie carbs maak je eenvoudig een goede werkende. Is niet zo moeilijk en je hebt er veel plezier van. Op zich is de 2E2 een leuk carbje
Reply With Quote
  #19  
Old 11-02-2010, 11:51
indewarre's Avatar
indewarre indewarre is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 1,428
Default

op zich is het niet zo"n probleem dat ie stationair iets hoger loopt maar ik heb een beetje het gevoel dat die daarom af en toe heel licht stotterd, was vroeger ook zo bij het opeltje van me vriendin als ie dan warm was en je trok de choke uit begon ie ook iets te stotteren.
__________________
mk1 syncro 16v u.c.
lupo 1,4 16v Sold
Caddy mk1 16v kr
Mk3 tDI pd asz performed by buning tuning! Uhm engine soled ! already in the house vr6 T NO changed again in a vp tdi

Audi Allroad v6 Bi-Turbo
Reply With Quote
  #20  
Old 11-02-2010, 11:54
DragonGr Dragon DragonGr Dragon is offline
VW Guru
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 994
Send a message via MSN to DragonGr Dragon
Default

Ieder zn feest, maar ik denk dat bij jou het terugdraaien van die 13 bout al voldoende moet zijn..
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 15:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum