![]() |
|
||||
|
||||
![]() hey ik vraag me af welke achter as er onder een mk2 past met schijf remmen?
any idea ? i dont ! ![]() |
|
|||
|
|||
![]() die van een mk2 gti bv.
|
||||
|
||||
![]() tnkx
|
|
|||
|
|||
![]() Jetta GT
|
|
||||
|
||||
![]() gewoon de klauwen en schijven op je achteras schroeven en gti handremkabels monteren
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Achterassen zijn allemaal hetzelfde, je kan gewoon de astap van een schijfrem erop monteren.
|
|
||||
|
||||
![]() van een corrado
|
||||
|
||||
![]() ok ik ga dit allemaal zelf doen.
is het veel werk? maar bedankt voor support. |
|
||||
|
||||
![]() Achterassen zijn niet allemaal hetzelfde, Die van een GT/GTI hebben een inwendige stabistang.....
Qua hoeveelheid werk valt het mee, trommels eraf, remwerk van de trommelrem verwijderen en de astap met 4 boutjes losnemen van de as..... Het schijfrem gedeelte opbouwen, en de handremkabels overzetten..... Als je een beetje handig bent is dit allemaal wel gedaan in een middagje!
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Die heb ik nog wel voor je liggen mocht je eentje zoeken ![]()
|
||||
|
||||
![]() van een corrado? liever gti
|
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Met of zonder ABS zit ook verschil |
|
||||
|
||||
![]() ik heb geen luxe golf zo standaard mogelijk .
dus ik zal waarschijnlijk zonder abs. maar het is dus ook mogelijk met de originelen achteras schijf remen er op zetten. (ik bestel zowiezo nieuwe onderdelen omdat ik heel me auto wil reviseren en het lichtse "beste" onderstel / aandrijf/remmen dan wel banden. snap je waar op uit ben ? |
|
||||
|
||||
![]() Zijn er ook achterschijfremmen zonder abs dan? Het is dus eigenlijk plug & play!
![]() En hoe zit het met je remverdeler? Moet daar geen groter op? Anders overweeg ik ook zo'n optie!
|
||||
|
||||
![]() Quote:
geld dit ook dan voor de corrado achteras en wat voor nut heeft die stang dan?
|
||||
|
||||
![]() ABS zit niet erg vaak op Golfjes 2... Meeste zijn zonder, zeg 90%. Naar mijn weten alleen standaard op de G60.
Nut van de stabilisatorstang is om de as te verstevigen en zo minder flex in de as te krijgen. Dit heeft als gevolg dat de wagen minder overhelt. Ombouw is inderdaad niet zo'n probleem, hoewel je best wat delen nodig hebt. Dit begint bij de complete remmerij die aan de as wordt bevestigd. Dan nog de remkrachtregelaar (dit betekent dus in sommige gevallen een andere as monteren), remleidingen van voor naar achter en hoofdremcilinder (evt. ook bekrachtiger) vervangen door een grotere. Wat ik mij afvraag... Werken Golfjes 2 met trommels ook met hoofdremcilinders die restdruk op het systeem houden? Ofwel, is een hoofdremcilinder voor trommels ook te gebruiken met schijven achter, of blijft dit aanlopen vanwege de restdruk?
|
||||
|
||||
![]() ik heb mijn golf 3 ook uitgerust met schijven achter hier zit het zelfde syteem op als de golf 2 (nog wel binnenkort voor 288 en abs en eds) en heb geen problemen met aanlopen enz. de remprestaties zijn wel behoorlijk verbeterd is goed merkbaar tov trommels, ik ga mijn golf 2 nu ook uitrusten met schyven achter en dus zo"n achteras van een corrado ik wou eerst gewoon de schyvenremmen overzetten maar kan dus voor de stabiliteit dus beter ook de achteras overzetten.
|
||||
|
||||
![]() Quote:
kan je mij daar over op de hoogten houden. het is al weer 4 jaar geleden dat ik echt aan auto's gesleutelt heb. pb is ook goed. maar echt supper voor alle respone. ![]() ![]()
|
||||
|
||||
![]() het was een stuk makkelijker in de garage. met ervaren lui om je heen nu doe ik bijna alles zelf. maar welke onderdeelen heb ik dan allemaal nodig?
bvd
|
||||
|
||||
![]() je bent nodig je eigen achteras astappen met daarop de remschijven daarop de brackets die de klauw vast houden en daarop een remslang, let op je moet de remleiding wel ff laten aanpassen en een nippel er aanl aten maken om de remslang op aan te sluiten je kunt de de remmerij pakken van een vw van 86 tot 98 is achter allemaal het zelfde zelfs is het mogelijk om van nog een later type golf/passsat te pakken hier heb ik een handleiding/link van moet ik ff opzoeken als je dit wilt
meer ben je niet nodig en toch duidelijk merkbaar resultaat de auto ankert echt 25 procent beter